NOCO Lithium – nowoczesne akumulatory motocyklowe | MOTOFAKTOR

NOCO Lithium - nowoczesne akumulatory motocyklowe

Nowe akumulatory NOCO Lithium wykonane w technologii litowej (konkretnie LiFePO4) łączą wysokie parametry techniczne z bezpieczeństwem użytkowania.

 

2x więcej mocy, 10x więcej uruchomień, 5x dłuższa żywotność – to hasła promujące nowatorskie akumulatory litowo-jonowe (dokładniej fosforanowo-litowo-żelazowe – LiFePO4) NOCO Lithium. Podane parametry dotyczą porównania z tradycyjnymi akumulatorami kwasowo-ołowiowymi, ale w grupie akumulatorów litowych, NOCO Lithium także się wyróżnia, oferując wyższy prąd rozruchowy. Zazwyczaj jest to poziom ok. 2,5-krotnie wyższy.

 

NOCO deklaruje, że seria Lithium została zaprojektowana tak, aby wytrzymać 50 000 cykli rozruchu i 2000 pełnych cykli ładowania (od pełnego rozładowania do pełnego naładowania), co stawia je w ścisłej światowej czołówce. Są one przeznaczone m.in. do motocykli, skuterów, quadów i skuterów śnieżnych.

Podstawowy model NOCO lithium to NLP5 (12V/2 Ah). Waży niespełna 700 g, legitymuje się prądem rozruchowym 250A. Jego gabaryty to w podstawie 113/70 mm i wysokość 88 mm. Fot. NOCO

Łatwo się dopasowują

Akumulatory NOCO Lithium mają niewielkie rozmiary i są wyjątkowo lekkie. Z tego powodu nadają się także do sportu. Dodatkowo ich obudowa została zaprojektowana w sposób modułowy – wybrane fragmenty (rozpórki) można dodać lub zdemontować tak, aby dopasować akumulator do oryginalnego miejsca, w którym będzie stabilnie zamontowany. Producent zadbał także o pełną uniwersalność złączy. Przewody dodatnie i ujemne można łączyć na wiele sposobów co także ma niebagatelne znaczenie.

NOCO dołożyło wszelkich starań, aby akumulatory Lithium były uniwersalne. Modułowa obudowa a także przemyślane złącza pozwalają na pewny i bezpieczny montaż w większości typów motocykli, skuterów i quadów. Fot. NOCO

Są wyjątkowo bezpieczne

Akumulatory NOCO Lithium są wyposażone w dynamiczny moduł BMS, który nie wymaga resetowania. To zaawansowany, automatycznie włączany system zarządzania akumulatorem, który ma zapewniać maksymalną ochronę, wydajność i dwukierunkowe wyrównywanie ogniw dla długotrwałej stabilności. Chroni on akumulator przed przeładowaniem, ekstremalnym nagrzaniem, zwarciem, nadmiernym rozładowaniem i nadmiernym prądem. Dopasowuje także warunki pracy do temperatury otoczenia (ochrona przed skutkami zimna).

 

Bardzo ważną cechą konstrukcyjną nowych akumulatorów Litowo-jonowych NOCO jest podwyższona odporność na wstrząsy typowe podczas wyczynowej jazdy motocyklem. Udało się to osiągnąć m.in. przez bardzo precyzyjne wykonanie a także elementy wzmacniające, takie jak np. gumowa podstawa amortyzująca czy wkładki piankowe przedłużające okres eksploatacji akumulatora i zapewniające bezpieczeństwo połączeń.

Akumulatory NOCO Lithium są wyposażone w dynamiczny moduł BMS, który zapewnia maksymalną ochronę przed przeładowaniem, ekstremalnym nagrzaniem, zwarciem czy nadmiernym rozładowaniem. Fot. NOCO

Niewielkie wymiary i krótki czas ładowania

Wisienką na torcie jest krótki czas ładowania akumulatorów NOCO Lithium. W zależności od wersji akumulatora i wyboru ładowarki jest to od 24 do 480 minut.

 

Podstawowy model NOCO Lithium to NLP5 (12V/2 Ah). Waży niespełna 700 g, legitymuje się prądem rozruchowym 250A. Jego gabaryty to w podstawie 113/70 mm i wysokość 88 mm.

 

Na drugim końcu skali znajduje się NLP 30. To także 12V, ale już 7,8 Ah. Waga to 2,27 kg, prąd rozruchowy 700A, a wymiary – 166/126 mm (podstawa) i 178 mm (wysokość).

 

Źródło: NOCO

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).