Drugi rok trwania pandemii COVID-19 postawił zupełnie nowe wyzwania. Wcześniejsze przerwy w działalności wielu zakładów przemysłowych oraz dynamiczniejszy rozwój technologii cyfrowych przełożył się na wyższy popyt na podzespoły elektroniczne. Tzw. kryzys półprzewodników w dużej mierze ograniczył dostępność opartych na nich produktów. Problemy te nie ominęły branży motoryzacyjnej i elementów wyposażenia pojazdów.
Dotyczyło to również urządzeń rozruchowych NOCO z serii GB. Jednak poczynione znacznie wcześniej przygotowania do rynkowego debiutu nowej linii boosterów GBX i konsekwentna realizacja tych planów pozwoliły zrekompensować te braki. Z perspektywy czasu okazało się to przysłowiowym strzałem w dziesiątkę. Z jednej strony zmieniła się intensywność korzystania z własnego samochodu i dynamicznie wzrosło zainteresowanie na rynku używanych. Z drugiej uwypukliły się pozostające do tej pory w cieniu rozwiązania.
Jak wskazują przedstawiciele sieci dystrybucji urządzeń NOCO w Polsce dziś nie tylko kierowcy poszukują rozwiązań zapewniających im większe bezpieczeństwo i niezależność. W przypadku GBX użytkownik otrzymuje dodatkowo o wiele wydajniejszy power bank z portem usb-c, który zawsze można zabrać ze sobą.
Oferta boosterów została poszerzona jeszcze o trzy modele do profesjonalnych zastosowań: GB MAX 250+ (do akumulatorów 12V w pojazdach z silnikami do pojemności 16 litrów), GB MAX 251+ (24V, do 32 l) i GB MAX 500+ (12/24V, do 45 l). Jak wynika z danych dystrybutorów ich głównymi nabywcami były warsztaty, wypożyczalnie i komisy samochodowe oraz przedstawiciele branży TSL.
Ważne zmiany zaszły również w ofercie drugiej grupy produktów marki NOCO – ładowarkach z linii Genius. Obok dostępnych już modeli pojawiły się nowe z serii PRO do wszelkich typów akumulatorów 6V, 12V i 24V. Dziedziczą one wszystkie dotychczasowe funkcje, zapewniając dodatkowo szybsze ładowanie, w Genius PRO25 to 25A, a w Genius PRO50 to 50A. Jak podkreślają dystrybutorzy spotkało się to z dużym zainteresowaniem ze strony warsztatów i firm transportowych realizujących usługi od przewozu osób, poprzez dostawy door-to-door, po spedycję towarów.
Czwarta nowość NOCO była jednocześnie debiutem na europejskim rynku. Decyzja o wprowadzeniu akumulatorów NLP jest odpowiedzią na rosnący potencjał pojazdów z segmentu jednośladów, quadów czy skuterów śnieżnych. Oparcie ich budowy na ogniwach litowych daje użytkownikowi wydajniejszą i bezpieczniejszą od technologii kwasowo-ołowiowej alternatywę. Pełna oferta akumulatorów NOCO NLP dostępna będzie w 2022 roku.
Pomimo stuletniej historii NOCO jesteśmy młodą marką na polskim rynku. Sukcesywnie budujemy sieć dystrybucji i jednocześnie powiększamy naszą ofertę. Pod tymi względami rok 2021 był dla nas bardzo pracowity. Za to dziś możemy zaproponować swoje rozwiązania szerszej rzeszy użytkowników, co już przełożyło się na sprzedaż, a tym samym rozpoznawalność NOCO w segmencie boosterów i ładowarek do akumulatorów.
dyrektor sprzedaży na wschodnią i centralną Europę w NOCO Company - Sławomir Gosławski
Do ich popularyzacji w Europie przyczyniły się także wyróżnienia przyznane w testach magazynu „What Car?”. W Polsce wysoko ocenili je dziennikarze wiodących tytułów prasowych i portali motoryzacyjnych. Swoje opinie w formie filmów przedstawiły osoby prowadzące popularne kanały na youtube. W przypadku jednośladów był to Dawid Frank, a z perspektywy mechaników i hobbystów Profesor Chris.
W ramach działań CSR firma NOCO wsparła ratowników z Fundacji „Jednym Śladem” i Straż Miejską w Rzeszowie.
Źródło: NOCO