Zatwierdzone ogniwo, według zapewnień Northvolt, jest bezpieczniejsze, tańsze i bardziej zrównoważone niż konwencjonalne ogniwa zawierające nikiel, mangan i kobalt (NMC) lub fosforan żelaza (LFP) i jest produkowane z minerałów takich jak żelazo i sód, które są obfite na rynkach światowych. Opiera się na twardej anodzie węglowej i katodzie na bazie bieli pruskiej i nie zawiera litu, niklu, kobaltu i grafitu. Wykorzystując przełom w projektowaniu i produkcji akumulatorów, Northvolt planuje jako pierwszy uprzemysłowić akumulatory na bazie bieli pruskiej i wprowadzić je na rynki komercyjne.
Świat pokładał duże nadzieje w bateriach sodowo-jonowych i z radością mogę poinformować, że opracowaliśmy technologię, której powszechne wdrożenie przyspieszy transformację energetyczną. To ważny kamień milowy dla Northvolt, ale ta technologia bateryjna jest kluczowa również dla osiągnięcia globalnych celуw w zakresie zrównoważonego rozwoju, poprzez uczynienie elektryfikacji bardziej opłacalną, zrównoważoną i dostępną na całym świecie – mówi Peter Carlsson, dyrektor generalny i współzałożyciel firmy Northvolt.
Technologia sodowo-jonowa, opracowana wspólnie z Altris, ma stanowić podstawę dla rozwiązań magazynowania energii nowej generacji firmy Northvolt. Niski koszt i bezpieczeństwo w wysokich temperaturach sprawiają, że technologia ta jest szczególnie atrakcyjna dla rozwiązań magazynowania energii na wschodzących rynkach, w tym w Indiach, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
Ponadto technologię można wytwarzać z materiałów pochodzących lokalnie, co stanowi wyjątkową ścieżkę rozwoju nowych regionalnych mocy produkcyjnych, całkowicie niezależnych od tradycyjnych łańcuchów wartości baterii.
Pierwsza generacja ogniw sodowo-jonowych firmy Northvolt została zaprojektowana przede wszystkim do magazynowania energii, a kolejne generacje zapewniać mają możliwości uzyskania większej gęstości energii, co umożliwi opłacalne rozwiązania w zakresie mobilności elektrycznej. Stanowi uzupełnienie portfolio produktów Northvolt składającego się z ogniw akumulatorów litowo-jonowych dostosowanych do potrzeb klientów z branży motoryzacyjnej oraz technologii akumulatorów litowo-metalowych o dużej gęstości energii opracowywanej dla pojazdów lotniczych i pojazdów o wysokich osiągach w Cuberg, firmie Northvolt z siedzibą w San Leandro w USA.
Nasza technologia sodowo-jonowa zapewnia wydajność umożliwiającą magazynowanie energii przez dłuższy czas niż w przypadku alternatywnych baterii, przy niższych kosztach, otwierając w ten sposób nowe możliwości dla generacji energii odnawialnej. Już sam potencjał technologii sodowo-jonowej na tym rynku będzie miał ogromny wpływ na globalną elektryfikację – podsumowuje Peter Carlsson.
Źródło: Northvolt