W zakładzie, który ma się znaleźć na zachodnim wybrzeżu Szlezwiku-Holsztynu, od 2026 roku mają powstawać ogniwa akumulatorowe do samochodów elektrycznych. Oprócz niego planowany jest również zakład recyklingu starych akumulatorów ze zużytych wtyczkowozów.
Rzecznik Northvolt w rozmowie z agencją dpa decyzję Komisji Europejskiej uznał za przełomową nie tylko dla firmy, ale również dla całej branży ogniw akumulatorowych w Europie. Kolejny etap przed wbiciem pierwszej łopaty pod budowę fabryki, to decyzje władz Heide w ramach trwającego procesu planowania przestrzennego.
Unijna komisarz ds. konkurencji Margrethe Vestager poinformowała, że środki o łącznej wartości 902 mln euro, to pierwsza zatwierdzona pomoc indywidualna, która ma zapobiec przeniesieniu inwestycji do kraju spoza Europy oraz umożliwić Niemcom wsparcie budowy zakładu.
Rząd federalny Niemiec i rządy krajów związkowych dotują projekt kwotą około 700 milionów euro. Ponadto przyznano gwarancje na kolejne 202 miliony euro. Około 564 mln euro ma zostać natomiast zapewnionych przez rząd federalny, a do 137 mln euro przez rząd stanowy.
Źródło: evertiq
Zdjęcie główne: Northvolt
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?