Łagodne hybrydy muszą efektywnie odzyskiwać energię przy względnie dużej mocy podczas hamowania. Tutaj nie jest wymagana duża pojemność akumulatorów, ponieważ odzyskaną energię można wykorzystać podczas następnego przyspieszenia. Dlatego pożądana jest kompaktowa i opłacalna bateria, która może osiągać wysoki poziom naładowania i rozładowania w stosunku do swojej pojemności (high Crates).
Ponieważ na rynku nie było odpowiednich tanich, kompaktowych akumulatorów, które byłyby w stanie poradzić sobie z niezbędnymi cyklami ładowania i rozładowywania przy wysokich prądach, Mahle Powertrain postanowił opracować własny. Chemia LTO w wybranych ogniwach pozwala na ładowanie/rozładowywanie o wartości 10 kW i maksymalne prędkości przez krótki czas do 20 kW z zestawu akumulatorów o pojemności magazynowania wynoszącej zaledwie 0,5 kWh. Optymalne chłodzenie baterii gwarantuje wydajność ładowania/rozładowania i trwałość baterii. Jednak chłodziwo musiało być elektrycznie odizolowane od ogniw. Mahle Powertrain postawiło na solidną strategię chłodzenia.
Inżynierowie Mahle Powertrain zwrócili dużą uwagę na konstrukcję szyn zbiorczych i połączeń elektrycznych w akumulatorze, ponieważ jakakolwiek wysoka rezystancja w tych elementach może być dodatkowym źródłem ciepła i ograniczać moc systemu. Trwają testy pierwszego prototypu w celu sprawdzenia, czy zestaw ma odpowiednią wydajność. Wstępne wyniki wskazują, że wszystkie temperatury w pakiecie pozostają w dopuszczalnym zakresie przy stałej wydajności rozładowania powyżej 10 kW i że są w stanie osiągnąć szczytowe poziomy mocy przekraczające 20 kW. Następnym krokiem będzie instalacja prototypu w pojeździe demonstracyjnym Mahle Powertrain o napięciu 48 V eSupercharged.
Źródło: Mahle