W testach wydajności nowy środek smarny Castrol POWER1 ULTIMATE pozwolił testowemu motocyklowi przejechać o osiem metrów dalej niż jego odpowiednik 10W-50 (1). Wykazano również, że Castrol POWER1 ULTIMATE zapewnia motocyklom i skuterom o 50% lepszą ochronę przed zużyciem (2). Przeprowadzono także testy na hamowni podwoziowej, aby ocenić płynne załączanie sprzęgła bez drgań (3). Wreszcie testy wykazały, że środek smarny Castrol POWER1 ULTIMATE pomaga zachować niską temperaturę (4) i utrzymać moc (5) silnika nawet w ekstremalnych testach długodystansowych.
Firma Castrol wdrożyła niedawno odświeżoną tożsamość marki, aby lepiej odzwierciedlała jej wyjątkową pozycję na rynku i zmieniające się potrzeby klientów. Nowo zaprojektowane butelki są częścią realizowanej przez Castrol strategii zrównoważonego rozwoju PATH360 (6), mającej na celu ograniczenie ilości odpadów i emisji dwutlenku węgla oraz poprawę jakości życia.
Gama małych opakowań Castrol w Europie została zmodyfikowana, dzięki czemu zawiera obecnie mniej plastiku. Nowa butelka o pojemności 5 litrów zużywa o 20% mniej plastiku względem poprzedniej butelki (7), a jest to jeden z najlepiej sprzedających się produktów w gamie Castrol (8). Działania te mogą pozwolić zaoszczędzić 1000 ton plastiku w Europie w skali roku w porównaniu z poprzednimi projektami małych butelek w ujęciu łącznym obejmującym pełną gamę butelek9.
Castrol POWER1 cieszy się zaufaniem marek motocykli o wysokich parametrach, takich jak Aprilia, Moto Guzzi, Piaggio i Vespa. Rekomendują go również zespoły Aprilia i LCR Honda MotoGP.
Więcej informacji na temat Castrol POWER1 ULTIMATE można uzyskać na stronie: https://www.castrol.com/pl_pl/poland/home/products/our-brands/two-wheelers/castrol-power1-ultimate.html
¹ W oparciu o wyniki testu przyspieszenia przeprowadzonego przez Castrol na silniku motocyklowym, symulującego przyspieszanie przy w pełni otwartej przepustnicy po starcie lotnym. Testowano oleje 10W-50.
² W porównaniu z najnowszym limitem specyfikacji branżowej przy użyciu testu Sequence IVA.
³ Płynne załączanie sprzęgła testowane przy użyciu motocykla/skutera na hamowni podwoziowej. Testowano przy użyciu silnika Kawasaki 636R.
⁴ Testowano przy użyciu silnika Kawasaki 636R, monitorując temperaturę oleju w ekstremalnych warunkach na dystansie 12 000 km.
⁵ Testowano na torze wyścigowym przy użyciu silnika Kawasaki 636R na dystansie 48 000 km.
⁶ www.castrol.com/path360
⁷ Wprowadzona w Europie w 2023 r. nowa konstrukcja zużywa wagowo od 5% (w butelkach jednolitrowych) do 20% mniej plastiku (w butelkach 5-litrowych). Z wyłączeniem butelek
o pojemności 0,5 litra.
⁸ W 2022 r. Castrol wyprodukował w Europie 11 mln butelek 5-litrowych, 8,5 mln butelek 4-litrowych, 38,5 mln butelek jednolitrowych i 270 tys. butelek półlitrowych.
⁹ Obliczono na podstawie równoważnej ilości i asortymentu poprzednich małych butelek sprzedanych w 2022 r.
Źródło: Castrol