Opona Michelin Alpin 7 jest stworzona głównie z myślą o zimowych warunkach. Najnowsza generacja Michelin Alpin oferuje wysokie parametry użytkowe, które sprawiają, że gama opon zimowych noszących tę nazwę stała się wyznacznikiem trwałości i trakcji w najtrudniejszych warunkach, takich jak zaśnieżone i mokre zimowe drogi. Do tej pory, na stabilnym rynku stanowiącym około 20% opon samochodowych w Europie, pierwsze sześć generacji sprzedało się w około 13 milionach egzemplarzy w 32 krajach.
Według testów zleconych przez Michelin, przeprowadzonych przez UTAC w grudniu 2023 roku na północy Finlandii na torze testowym Mellatracks, opona Michelin Alpin 7 wyróżniła się w następujących obszarach:
(1) Bezpieczeństwo na mokrych i zaśnieżonych drogach zimą (5) (6)
(2) Lepsze osiągi na śniegu (1,2)
(3) Znaczna trwałość
(4) Zmniejszone zużycie energii (3,4)
Nowa, wielowarstwowa generacja mieszanek funkcjonalnych elastomerów zaprojektowanych z myślą o niskich temperaturach, ale i okresach przejściowych powyżej 7°C w zimie, zapewnia dobrą przyczepność podczas przyspieszania, hamowania i pokonywania zakrętów. W najnowszym modelu Michelin Alpin 7 wprowadzono zmiany technologiczne w projekcie kierunkowego i symetrycznego bieżnika. Dzięki zwiększonej liczbie krawędzi chwytających we wzorze bieżnika, opona zapewnia lepszą przyczepność na mokrych i zaśnieżonych drogach. Zwiększona liczba lameli poprawia przyczepność podczas hamowania o 6%(1), a także zwiększa trakcję i zwrotność na śniegu (2). Dodatkowo kierunkowy bieżnik pomaga utrzymać kontrolę nad pojazdem w najtrudniejszych warunkach.
Dzięki doświadczeniu Michelin w dziedzinie druku 3D z metalu, możliwe było stworzenie niezwykle złożonych form do opon. Nowy model Michelin Alpin 7 ma progresywne lamele, tj. nowe rowki pojawiają się w miarę zużywania się opony. Ta innowacyjna konstrukcja pozwala utrzymać dobre osiągi przez cały okres eksploatacji opony i używać jej do prawnego wskaźnika zużycia 1,6 mm (TWI). To rozwiązanie jest w pełni zgodne z nowymi przepisami UE, które weszły w życie w lipcu tego roku, i dotyczą osiągów opon używanych.
„Zwiększone bezpieczeństwo zimą i zmniejszone zużycie energii to cechy opony Alpin 7, które potwierdzają nasze zaangażowanie w dostarczanie produktów najwyższej klasy dla wszystkich typów pojazdów. Naszym priorytetem są przyczepność, trwałość i osiągi w trudnych warunkach, co sprawia, że gama opon Alpin wyróżnia się w branży. Niezależne testy zewnętrzne potwierdzają znakomite osiągi Alpin 7. Jesteśmy przekonani, że sprostają one wymaganiom polskich kierowców w warunkach zimowych” – mówi Corina Chicu, B2C Dyrektor Marketingu Michelin na Polskę, Czechy, Słowację, Rumunię, Grecję oraz Turcję.
Nowe opony Michelin Alpin 7, które będą dostępne w 62 rozmiarach, od 15 do 20 cali, są przeznaczone do wszystkich popularnych sedanów klasy średniej. Model ten będzie produkowany wyłącznie w Europie z przeznaczeniem głównie na rynek europejski.
(1) – Hamowanie na śniegu – testy przeprowadzone przez UTAC na zlecenie Michelin w północnej Finlandii (Mellatracks) w grudniu 2023 r. na oponach w rozmiarze 205/55 R16 91H zamontowanej na modelu VW Golf 8-generacji. Na podstawie testów hamowania na śniegu z ABS (między 30 a 10 km/h), porównujących oponę MICHELIN Alpin 7 (100%) z oponą MICHELIN Alpin 6 (93,6%), przeprowadzonych na nowych oponach.
(2) – Przyspieszenie na śniegu – testy przeprowadzone przez UTAC na zlecenie Michelin w północnej Finlandii (tor testowy Mellatracks) w grudniu 2023 r. na oponie w rozmiarze 205/55 R16 91H, zamontowanej na modelu VW Golf 8-generacji. Na podstawie testów przyspieszenia na śniegu (od 5 do 30 km/h), porównujących oponę MICHELIN Alpin 7 (100%) z oponą MICHELIN Alpin 6 (98,5%), przeprowadzonych na nowych oponach.
(3) – Zużycie energii – zużycie energii odnosi się do benzyny dla pojazdów z komorą spalania i hybrydowych oraz energii elektrycznej dla pojazdów elektrycznych.
(4) Opór toczenia – testy przeprowadzone na maszynie przez UTAC CERAM, we francuskiej miejscowości Linas-Monthlery, na zlecenie Michelin w styczniu 2024 r., na oponach w rozmiarze 205/55 R16 91T. Do porównania wykorzystano oponę MICHELIN Alpin 7 (7,444 kg/t) z oponą MICHELIN Alpin 6 (8,238 kg/t).
(5) – Przyczepność na mokrej nawierzchni – nowa i zużyta opona MICHELIN Alpin 7 w rozmiarze 205/55 R16 91H przekracza próg przyczepności na mokrej nawierzchni określony w europejskich przepisach R117.
(6) – Bezpieczeństwo i mobilność – opona MICHELIN Alpin 7 jest zatwierdzona do użytku w warunkach śnieżnych (oznaczenie 3PMSF). Aby otrzymać oznaczenie 3PMSF, opony muszą spełniać minimalny poziom bezpieczeństwa i mobilności na śniegu.
Źródło: Michelin