Nowa gama zaworów EGR od NTK Vehicle Electronics | MOTOFAKTOR

Nowa gama zaworów EGR od NTK Vehicle Electronics

Firma NGK Spark Plug wprowadza na rynek nową gamę zaworów EGR. Uzupełni ona ofertę producenta w ramach marki NTK Vehicle Electronics.

Zadaniem zaworów EGR jest obniżenie zawartości tlenu w powietrzu dostarczanego do komory spalania, a tym samym obniżenie temperatury i spowolnienie procesu spalania oraz obniżenie emisji tlenku azotu (NOx). Nowa gama produktów NTK Vehicle Electronics ma oferować bardzo wysoką jakość, a wydajność emisji spalin zgodnie z deklaracjami producenta spełnić restrykcyjne europejskie normy „EC Euro”. Poszczególne referencje nowych zaworów EGR marki NTK Vehicle Electronics poddawane są testom w ekstremalnych warunkach, np. badanie szoku termicznego w temperaturze od -40°C do 150°C, testy szczelności zaworów, komór i układu chłodzenia, a także oporu elektrycznego i cyklu życia. Odpowiednio oznaczone opakowania pozwolić mają klientom na łatwą identyfikację produktów, uproszczony system zarządzania zapasami, kontrolę i skanowanie. W zestawie producent umieszcza również niezbędne akcesoria – uszczelki i/lub o-ringi.

 

Nowa oferta zaworów EGR ma na celu uzupełnienie oferty firmy NGK Spark Plug dla rynku wtórnego oraz zapewnienie klientom kompleksowej obsługi w zakresie wszystkich potrzeb związanych z czujnikami samochodowymi.

 

Wraz z premierą zaworów EGR zapewniamy naszym klientom pełną kompleksowość i wygodę – mówi Frank Massia, Dyrektor Marketingu Aftermarket EMEA NGK SPARK PLUG EUROPE GmbH –  Nowy asortyment zaworów EGR to oferta od lat oczekiwana przez rynek. Teraz zapotrzebowanie to zostanie przez naszą firmę w pełni zaspokojone, dzięki czemu nasi klienci będą mieli w jednym miejscu dostęp do wszystkich rozwiązań związanych z elektroniką pojazdu.

 

Podstawową funkcją układu recyrkulacji spalin (zaworów EGR) jest zmniejszenie ilości tlenku azotu (NOx), który powstaje podczas procesu spalania gdy wysoka temperatura umożliwia połączenie azotu i tlenu obecnych w mieszance paliwowo-powietrznej. Zawory EGR występują obecnie na rynku w trzech różnych rodzajach – pneumatyczne, elektryczne i elektryczne wyposażone w jednostkę chłodzącą. Działają one poprzez pobieranie gazów spalinowych z kolektora wydechowego, a następnie ponowne wprowadzanie tych gazów do kolektora dolotowego, mieszając je ze świeżym powietrzem.

 

Zawory EGR, pierwotnie opracowane na początku lat 70-tych, zaczęto stosować w Europie w latach 90-tych w celu obniżenia emisji spalin zgodnie z normami „Euro 1”. Obecnie w zawory EGR standardowo wyposażone są wszystkie samochody z silnikiem diesla oraz szacunkowo używane są one także w ok. 40% pojazdów benzynowych. Zgodnie z deklaracjami producentów w przyszłości większość nowych modeli pojazdów będzie wyposażana w dwa rodzaje zaworów EGR (niskociśnieniowy i wysokociśnieniowy). Oznacza to, że rynek części zamiennych dla takich rozwiązań będzie rósł.

 

NGK Spark Plug planuje wprowadzenie pełnego asortymentu zaworów EGR marki NTK Vehicle Electronics w czterech etapach:

 

  • Do końca 2022 roku wprowadzone zostaną 84 referencje, które zaspokoją zapotrzebowanie dla 125 milionów pojazdów w regionie EMEA.
  • W 2023 roku do oferty dołączy kolejne 46, zapewniając pokrycie 132-milionowego parku samochodowego.
  • W roku 2024 marka NTK Vehicle Electronics będzie posiadać w ofercie aż 170 modeli zaworów EGR, które zaspokoją łącznie zapotrzebowanie aż 153 milionów pojazdów.
  • W końcowym etapie – w 2025 roku – firma skoncentruje się na konsolidacji gamy zaworów EGR oraz identyfikacji nowych jednostek magazynowych (SKU). Na tym etapie przewidywane jest pokrycie potrzeb ponad 75% rynku dla zastosowań w pojazdach z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi.

 

Planowane rozwiązania dla nowej gamy zaworów EGR marki NTK obejmuje z jednej strony dostępność i szeroką obecność produktów w lokalnej dystrybucji, jak i najwyższą jakość usług dla klientów, np. przygotowanie referencji na stronie internetowej NGK Spark Plug i w systemie TecDoc. Dostępne są również filmy techniczne, które szczegółowo przedstawiają działanie i sposób montażu zaworów EGR.

 

Źródło: NGK Spark Plug

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).