Podczas gdy dopuszczalny nacisk na osie pojazdów silnikowych wzrasta (zwłaszcza z powodu wagi akumulatorów w samochodach elektrycznych), wymogi dotyczące recyklingu są coraz bardziej restrykcyjne, zwłaszcza w odniesieniu do plastiku i elastomerów. Świadoma tych dwóch wyzwań, firma NTN-SNR zdecydowała się na zastosowanie aluminium w elemencie stanowiącym powierzchnię kontaktu łożyska ze sprężyną zawieszenia w swoim nowym górnym mocowaniu amortyzatora.
Nawet jeśli w przypadku podzespołów podlegających niewielkim obciążeniom plastik zapewnia swobodę projektowania i posiada liczne zalety, to jeśli chodzi o mocowanie amortyzatora stosowane w pojazdach ciężarowych napotyka ograniczenia mechaniczne. Dlatego też firma NTN-SNR dystansuje się od bezwarunkowego używania plastiku (który wymaga wzmacniania) i zwraca się w stronę zdatnego do recyklingu aluminium, zapewniającego dużo lepszą efektywność zarówno na co dzień, jak i w dłuższej perspektywie.
Jako ekspert w dziedzinie łożysk, firma NTN-SNR ma 38% udziałów na rynku OEM w Europie, uwzględniając wszystkie marki łącznie. Producent, który jest także obecny na niezależnym rynku części zamiennych postawił sobie za cel stworzenie bardziej zwartych osiowo łożysk z mocowaniem sprężyny, charakteryzujących się większą tolerancją na odchylenia wynikające z procesu produkcyjnego sprężyn.
Praca koncepcyjna nad tym rozwiązaniem zaowocowała oryginalnym projektem, który jest niedrogi, a jednocześnie spełnia pokładane w nim obietnice.
Aluminiowa podpora górnego mocowania amortyzatora została opracowana dla pojazdów ciężarowych (kategorii C i D, pojazdów użytkowych), pojazdów hybrydowych i elektrycznych, których akumulator jest cięższy niż te stosowane w samochodach z silnikami benzynowymi lub diesla.
Większa siła wywierana na łożysko zwiększa ryzyko odkształcenia podpory, co wymaga bardziej kompaktowego łożyska. Innowacja pierwotnie przeznaczona na pierwszy montaż, znajduje również zastosowanie na rynku części zamiennych, gdzie może pojawić się już wkrótce dzięki zespołowi badań i rozwoju, zajmującemu się wyłącznie rynkiem niezależnym.
Łożysko z aluminiową podporą sprężyny osiągnęło obecnie wystarczający stopień dojrzałości technicznej oraz taki poziom zainteresowania ze strony klientów, który pozwala planować przejście do fazy rozwoju w bardzo niedalekiej przyszłości.
Więcej informacji o produktach NTN-SNR można uzyskać TUTAJ.
Artykuł sponsorowany przez NTN-SNR