Nowa generacja pojazdów ciężarowych MAN | MOTOFAKTOR

Nowa generacja pojazdów ciężarowych MAN

Nowa generacja pojazdów ciężarowych MAN ma wyznaczać nowe standardy w zakresie orientacji na potrzeby klienta, systemów wspomagania i sieci cyfrowych.

Po raz pierwszy od 20 lat MAN Truck & Bus prezentuje nową generację pojazdów ciężarowych. Uwzględnia ona wyraźnie zmieniające się potrzeby branży transportowej i wytycza nowe standardy, między innymi w zakresie systemów wspomagania pracy kierowcy, otwarcia na klienta i sieci cyfrowych.

 

Nowa generacja pojazdów ciężarowych ma być wyrazem zmiany firmy MAN Truck & Bus z producenta pojazdów w oferenta inteligentnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych. Dzięki ograniczeniu zużycia paliwa nawet o 8% nowa generacja pojazdów ma przyczyniać się do znacznej redukcji emisji CO2.

 

Nowy, wprowadzony cztery lata przed wymaganym ustawowo terminem asystent przy skręcaniu ma pozwolić na znaczne ograniczenie ciężkich wypadków w mieście. Asystent zmiany pasa ruchu ostrzega kierowcę przed pojazdami poruszającymi się na sąsiednich pasach.

Dzięki nam biznes naszych klientów staje się łatwiejszy efektywniejszy i przez to skuteczniejszy. Simplifying Business – to nasza aspiracja, nasza obietnica. Z nową generacją pojazdów ciężarowych możemy ją zrealizować w niespotykanym dotychczas zakresie.

prezes zarządu MAN Truck & Bus SE - Joachim Drees

 

Zaprezentowany w 2000 r. MAN TGA stał się punktem odniesienia dla konstrukcji pojazdów ciężarowych. Nowa generacja pojazdów ciężarowych MAN ma nie tylko powtarzać tę historię, ale także podnosić komfort, bezpieczeństwo, ekonomiczność, niezawodność, serwis oraz możliwość połączeń i cyfryzację na zupełnie inny poziom.

Poważne zmiany w produkcji i procesie sprzedaży

Wraz z nową generacją pojazdów ciężarowych wprowadzane są także istotne zmiany w produkcji i sprzedaży.

 

Aby przygotować się do seryjnej produkcji nowych pojazdów i równolegle oferować w okresie przejściowym do końca 2020 r. także dotychczasowe modele, firma MAN zainwestowała tylko w zakładach w Monachium ponad 100 milionów euro w linię montażową karoserii. Każdego dnia powstaje tam do 500 kabin z bogatej palety pojazdów nowej generacji i dotychczasowej serii TG.

 

Kolejne inwestycje w wysokości 85 milionów euro dotyczyły nowej lakierni kabin w macierzystym zakładzie, która teraz bez problemu ma spełniać wyższe wymagania stawiane przed karoserią. Jest to jedna z najnowocześniejszych i ekologicznych instalacji w Europie i stanowi kolejny krok w kierunku tworzenia „zielonej fabryki”, do czego zobowiązała się MAN.

 

W austriackim zakładzie w Steyr, w którym nadal opuszczają taśmę pojazdy typu TGL i TGM, również została uruchomiona nowa i bardzo nowoczesna lakiernia. Wszystkie elementy z tworzywa sztucznego przeznaczone dla całej sieci zakładów produkcji MAN będą w przyszłości lakierowane wyłącznie tam.

 

Wraz z wprowadzeniem nowej generacji pojazdów ciężarowych firma MAN, oprócz produkcji, zmodyfikowała także proces ofertowania. Zasadnicza zmiana dotyczyła metody w ramach logiki produktu i polegała na wprowadzeniu nowej procedury i nowych narzędzi konfiguracji.

 

Zmianie tej towarzyszyło założenie, że przy sporządzaniu oferty w centrum zainteresowania powinno się znajdować indywidualne zadanie transportowe klienta. Skutkuje to silniejszym ukierunkowaniem palety produktów na wymagania rynku i klienta oraz powstaniem zintegrowanej oferty obejmującej pojazd ciężarowy, serwis After-Sales, usługi finansowe i cyfrowe.

 

Dzięki temu proces konfiguracji i ofertowania jest nie tylko szybszy, ale daje także dużą elastyczność przy kompletowaniu perfekcyjnego narzędzia do realizacji zadania transportowego klienta.

Nowa generacja pojazdów ciężarowych MAN – projekt w liczbach

Wprowadzenie nowej generacji pojazdów ciężarowych MAN jest najambitniejszym od 20 lat projektem przedsiębiorstwa:

 

  • 12 000 000 przepracowanych godzin w ramach projektu;
  • 4 000 000 przejechanych kilometrów testowych do momentu wprowadzenia na rynek;
  • 2 800 000 zapisanych wierszy kodu programowania;
  • 167 000 godzin pracy przy tworzeniu nowego wzornictwa pojazdu;
  • ponad 22 000 nowych numerów katalogowych zintegrowanych we wszystkich działach;
  • 3 000 kolorów kabiny dostępnych do wyboru w produkcji seryjnej;
  • 2 100 pracowników MAN uczestniczących bezpośrednio w projekcie;
  • 8 wielkości kabiny dostępnych w ramach nowej generacji pojazdów ciężarowych MAN;
  • Nawet o 8 % niższe zużycie paliwa;
  • 4 typy: MAN TGX, TGS, TGM i TGL;
  • 1 zespół: 36 000 pracowników MAN Truck & Bus.

 

Źródło: MAN Truck & Bus

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).