Seria Bilstein B1 obejmuje elementy przydatne przy wymianie amortyzatorów. Są to między innymi łożyska górnego mocowania, zestawy ochronne oraz odbojniki. Najnowsze w katalogu referencje przeznaczone są do wybranych modeli BMW, w tym serii 1 (F20), serii 2 (F22 i F87) oraz serii 3 (F30, F31, F34 i F80).
Pod Bilstein B4 kryją się amortyzatory będące idealnym odpowiednikiem montowanych seryjnie części. Z nowych pozycji skorzystają właściciele Dacii Duster (w tym z napędem 4×4), Mercedesa Klasy A (W177) oraz Toyoty Highlander.
Odpowiednikami serii B4, charakteryzującymi się wyższymi parametrami, są amortyzatory Bilstein B6. W gamie Sport pojawiły się nowe pozycje do Mercedesa CLS (C257) i Klasy E (S213 i W213).
Uzupełnieniem oferty amortyzatorów Bilstein jest gama sprężyn B3. Poszerzenie tej oferty objęło blisko 80 wariantów Mazdy CX-5 (KF) i Mercedesa Klasy C (A205, C205, S205, W205 oraz odmian AMG).
W połowie lat 90. XX wieku Bilstein, we współpracy z Mercedesem, wprowadził na fabryczne wyposażenie zawieszenie pneumatyczne. Dziś elementy te dostępne są także na aftermarkecie. Lista referencji została właśnie uzupełniona o miechy powietrzne B3 AMC do Klasy E (S212).
Natomiast Bilstein B4 AMC to kompletny zestaw (miech + kolumna) zawieszenia pneumatycznego. Z tego rozwiązania mogą od teraz skorzystać także posiadacze Mercedesa Klasy E (S212), jak też CLS (C218 i X218).
Bilstein oferuje także kompletne zestawy – cztery amortyzatory plus sprężyny. W gamie zawieszenia gwintowanego B14 znalazły się dwie pozycje do obniżenia (w zakresie 10-30 mm) Chevroleta Camaro (modeli produkowanych od 09/15-).
Pełna lista nowych referencji w katalogu Bilstein znajduje się w załączniku. W przypadku wątpliwości przy doborze amortyzatorów, sprężyn bądź kompletnych zestawów do konkretnego modelu, warto skorzystać z katalogu on-line, dostępnego pod adresem: pl.bilstein.com.
Źródło: Bilstein