Opona jest przeznaczona głównie do użytku na drogach i pasuje do szerokiej gamy motocykli sportowych i zastąpi dotychczasowy model SportSmart Mk3. Podobnie jak poprzednia wersja, SportSmart mk4 wykorzystuje technologię Dunlop MultiTread w tylnej oponie, która łączy w sobie mocniejszą mieszankę środkową i bardziej miękkie mieszanki barkowe, co zapewnia lepsze połączenie trwałości i osiągów w zakrętach. Z kolei przednia opona bazuje na tej samej mieszance na całej szerokości bieżnika co barki tylnej opony, dzięki czemu zapewnia pewne prowadzenie i doskonałą reaktywność niezależnie od kąta pochylenia.
Nowa mieszanka znacząco poprawia osiągi na mokrej nawierzchni, zapewniając 20% wzrost przyczepności na nawierzchniach o niskiej przyczepności oraz poprawę o 18% na drodze o średniej przyczepności [1]. Nowy bieżnik MultiTread wykorzystuje innowacyjną mieszankę polimerów, najnowszą generację krzemionki na dużej powierzchni, a także żywice zwiększające przyczepność zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni, uzupełnione o technologię Fine Carbon. Te elementy skracają czas rozgrzewania opony, poprawiają przyczepność i trakcję w chłodniejszych warunkach, jednocześnie redukując opory toczenia, co przekłada się na dłuższą żywotność opony.
„Od początku wiedzieliśmy, że nasz zespół projektowy będzie musiał sprostać wysokim wymaganiom. Choć poprzednia opona oferowała doskonałe osiągi, naszym celem było stworzenie nowego modelu, który wyróżni się w niezwykle konkurencyjnym segmencie opon hypersportowych premium. Nasz zespół nie tylko osiągnął ten cel, ale także go przewyższył, szczególnie w zakresie osiągów na mokrej nawierzchni. W rezultacie powstała opona hypersportowa, która pozwala motocyklistom na każdym poziomie umiejętności pewnie pokonywać zakręty” – mówi Roberto Finetti, Marketing Manager Dunlop Motorcycle Europe.
Bogate doświadczenie Dunlopa w wyścigach superbike i supersport na najwyższym poziomie stanowi inspirację dla wielu technologii stosowanych w oponach hypersportowych klasy premium, z czego czerpie też najnowszy model. Wśród zastosowanych rozwiązań warto zwrócić uwagę na technologię Dynamic Front Formula, która w przedniej oponie zapewnia optymalną równowagę między łatwością prowadzenia, przyczepnością, stabilnością, wyczuciem drogi oraz harmonijne dopasowanie obu opon. Dodatkowo, system Carcass Tension Control reguluje napięcie karkasu, optymalizując powierzchnię styku opony z nawierzchnią, co pozwala w pełni wykorzystać właściwości mieszanki bieżnika. W rezultacie SportSmart Mk4 pozwala motocyklistom łatwiej wjeżdżać w zakręty, minimalizując wysiłek podczas zmiany kierunku.
Nowy wzór bieżnika, bazujący na rozwiązaniach z opon SportSmart Mk3 i TT, został zmodyfikowany, aby współgrać z nową konstrukcją i właściwościami mieszanki. Te elementy ściśle ze sobą współpracują, zapewniając optymalny ślad i odpowiednią sztywność karkasu, co przekłada się na doskonałe prowadzenie, wyczucie drogi, przewidywalne zużycie oraz szybkie rozgrzewanie opony.
„Informacje zwrotne od motocyklistów testowych wskazują na niemal całkowity brak efektu prostowania motocykla podczas hamowania w złożeniu oraz na wysoką odporność opon na zmiany obciążenia. To potwierdza skuteczność udoskonaleń, jakie nasz zespół badawczo-rozwojowy wprowadził w każdym aspekcie osiągów opony, aby zapewnić sportowym motocyklistom na każdym poziomie umiejętności wyjątkowe wrażenia z jazdy. Najbardziej wymagający użytkownicy docenią niezwykłą wydajność tej opony, szczególnie w chłodniejszych lub mokrych warunkach, a inni zauważą precyzję, łatwość pokonywania zakrętów oraz zwiększony komfort, który uprzyjemnia jazdę” – wyjaśnił Dmitri Talboom, Product Manager Dunlop Motorcycle Europe.
SportSmart mk4 plasuje się w gamie hypersportowych opon premium Dunlopa obok SportSmart TT (50/50 do użytku drogowego/torowego), D212 GP Racer (do jazdy torowej) i GP Pro D213 (opona wyścigowa do mistrzostw, które wymagają opon drogowych). Poprzedni model SportSmart Mk3 będzie wciąż dostępny na rynku, ale w ograniczonej liczbie rozmiarów.
[1] W porównaniu do Dunlop SportSmart Mk3 w rozmiarach 120/70ZR17 z przodu i 180/55ZR17 z tyłu.
Źródło: Dunlop