Nowa Toyota Land Cruiser w trzech odsłonach | MOTOFAKTOR

Nowa Toyota Land Cruiser w trzech odsłonach

Dziś zaprezentowana Toyota Land Cruiser serii „70”, „250” i „300” to ukłon w stronę tradycji i powrót do terenowych korzeni tego modelu.

Od momentu wprowadzenia na rynek w 1951 roku, Land Cruiser był rozwijany i udoskonalany oraz stał się ikoną pojazdu zdolnego do poruszania się w najtrudniejszych warunkach terenowych. Nowa seria 250 to podstawowy model Land Cruisera, który powraca do pierwotnej idei samochodu prostego i solidnego.

2 sierpnia Toyota Motor Corporation (Toyota) zaprezentowała światu nową serię terenówek – model Land Cruiser250”, którego premiera planowana jest na pierwszą połowę 2024 roku w Japonii. Dziś ogłoszono również powrót nowej serii „70”, która już tej zimy wjedzie na rynek japoński.

Jego podstawowe cechy to:

  1. Platforma GA-F dzięki której samochód ma wysokie zdolności do jazdy w terenie,
  2. Różne układy napędowe zapewniające doskonałe osiągi i ekologiczność,
  3. Stylistyka wnętrza i nadwozia, która łączy tradycję i nowoczesność w funkcjonalnym pakiecie,
  4. Wiodące w swojej klasie zaawansowane parametry bezpieczeństwa.

Nowy Land Criuser serii 250

Seria Light Duty miała tendencję do przesuwania się w kierunku modeli z wyższej półki i luksusowych w miarę ewolucji pokoleń. Nowa seria 250 to podstawowy model Land Cruisera z tą samą platformą GA-F, co seria 300, która radykalnie poprawia podstawowe osiągi jako pojazdu terenowego. Jest również wyposażony w różne układy napędowe. Nadwozie zyskało na sztywności dzięki zwiększeniu o 50% sztywności ramy.

 

Samochód będzie wyposażony w:

  • elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS),
  • Mechanizm odłączania przedniego stabilizatora (SDM) za pomocą przełącznika na desce rozdzielczej
  • Ulepszone wsparcie jazdy terenowej dzięki funkcjonalności Multi-Terrain Monitor i Multi-Terrain Select
  • Różne układy napędowe zapewniające doskonałe osiągi i ekologiczność
  • Hybrydowy układ napędowy

 

Seria 250 zapewnia dobrą widoczność do przodu dzięki nisko osadzonej masce i górnej powierzchni tablicy rozdzielczej, co przyczynia się do bezpiecznej jazdy po drogach i w terenie. Wykorzystuje również niską linię boczną, aby poprawić widoczność nawierzchni nawet na wyboistych drogach. Pomimo radykalnej poprawy właściwości jezdnych w terenie przy tradycyjnym rozstawie osi Land Cruisera, ta seria ma mniejszą szerokość od lusterka do lusterka, aby zapewnić dobrą manewrowość.

 

Toyota Land Cruiser serii 250

 

Specyfikacje prototypów:

  • Długość 4925 mm (+100),
  • Szerokość 1980 mm (+95),
  • Wysokość 1870 mm (+20),
  • Rozstaw osi 2850 mm (+60) (w porównaniu z CG Prado)

 

Stylistyka zewnętrzna wykorzystuje poziome linie, aby odtworzyć wyjątkową sylwetkę Land Cruisera, podczas gdy stylizacja wnętrza zmieniła się z ekskluzywnej, luksusowej atmosfery na poczucie prawdziwej funkcjonalności terenowej. W połączeniu z solidną i stabilną przestrzenią wewnętrzną, poziomą tablicą przyrządów i kształtami przełączników, które są czytelne i łatwe w obsłudze w różnych warunkach drogowych, stylistyka przyczynia się do poprawy funkcjonalności nawet na wyboistych drogach.

Bezpieczeństwo

Toyota Safety Sense jest standardem we wszystkich nowych wersjach Land Cruisera. Zakres wykrywalnych wypadków został jeszcze bardziej rozszerzony, umożliwiając przyjemną i spokojną jazdę.

Nowy Land Criuser serii 70

Seria 70 powraca do Japonii oferując oryginalne funkcje, które ewoluowały wraz z upływem czasu.

 

Silnik wysokoprężny o pojemności 2,8 litra i 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów zapewniają doskonałe osiągi i niskie zużycie paliwa – zamiast tradycyjnego silnika benzynowego, nowa Seria 70 jest wyposażona w unowocześniony, turbodoładowany silnik wysokoprężny 1GD o pojemności 2,8 litra, który charakteryzuje się wyjątkową niezawodnością. Zapewnia osiągi w trudnym terenie, dostępne tylko w silniku wysokoprężnym o wysokim momencie obrotowym i dużej mocy, przy jednoczesnym osiągnięciu cichej jazdy oraz podwyższonej oszczędności paliwa.

 

  • Długość 4890 mm;
  • szerokość 1870 mm;
  • Wysokość 1920 mm;
  • Rozstaw osi 2730 mm
  • Silnik 1GD-FTV Diesel 2,8 litra z turbodoładowaniem (moc maksymalna 150 kW (204 KM) maksymalny moment obrotowy 500 Nm)
  • Skrzynia biegów Super ECT o 6 przełożeniach.

Konfiguracje napędów

  1. Silnik: T24A-FTS 2.4, benzyna, turbo, hybrydowy
    Moc: 243kW (330 KM)
    Moment obrotowy: 630 Nm
    Skrzynia biegów: Direct Shift-8AT
    Rynek: Ameryka północna, Chiny
  2. Silnik: T24A-FTS 2.4, benzyna, turbo
    Moc: 207kW (281 KM)
    Moment obrotowy: 430 Nm
    Skrzynia biegów: Direct Shift-8AT
    Rynek: Bliski Wschód, Europa Wschodnia…

  3. Silnik: 1GD-FTV Diesel 2.8, turbo (48V system)
    Moc: 150 kW (204 KM)
    Moment obrotowy: 500 Nm
    Skrzynia biegów: Direct Shift-8AT
    Rynek: Australia, Europa Zachodnia

  4. Silnik: 1GD-FTV Diesel 2.8, turbo
    Moc: 150 kW (204 KM)
    Moment obrotowy: 500 Nm
    Skrzynia biegów: Direct Shift-8AT
    Rynek: Europa Zachodnia, Europa Wschodnia, Japonia, Bliski Wschód

  5. Silnik: 2TR-FE 2.7, benzyna
    Moc: 120 kW (163 KM)
    Moment obrotowy: 246 Nm
    Skrzynia biegów: 6 Super ECT
    Rynek: Europa Wschodnia, Japonia…
  • w niektórych krajach i regionach przewiduje się użycie automatycznej skrzyni biegów o 6 przełożeniach (6AT)

 

Źródło: Toyota

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).