CATL zaprezentował Freevoy Super Hybrid Battery, pierwszy na świecie akumulator do pojazdów hybrydowych, który zapewnia zasięg w trybie czysto elektrycznym ponad 400 kilometrów oraz ultraszybkie ładowanie 4C, wyznaczając nowy standard dla akumulatorów EREV i PHEV o dużej pojemności.
Wraz z rosnącą popularnością EREV (elektrycznych pojazdów o wydłużonym zasięgu) i PHEV (hybryd plug-in), konsumenci coraz częściej odczuwają niezadowolenie z ograniczeń zasięgu na napędzie elektrycznym tych pojazdów. Krótki zasięg, wolne ładowanie oraz spadek wydajności w niskich temperaturach stanowią kluczowe wyzwania wymagające natychmiastowych rozwiązań. Akumulator Freevoy zaprojektowany dla hybryd typu EREV i PHEV oferuje swobodę od częstego ładowania i pozwala na jednorazowe ładowanie wystarczające na tygodniowy dojazd do pracy. Dzięki zaawansowanej technologii ładowania pozwala na uzyskanie ponad 280 kilometrów zasięgu w zaledwie 10 minut ładowania, eliminując obawy o zasięg w pojazdach EREV i PHEV.
Na konferencji CTO CATL, Gao Huan, przedstawił nowatorskie technologie wykorzystane w Freevoy, w tym modyfikację materiału katodowego oraz innowacyjną formułę elektrolitu. Dzięki tej technologii powstaje warstwa ochronna minimalizująca reakcje uboczne, co zwiększa wydajność transferu jonów litu. Opracowany przez CATL precyzyjny model zarządzania SOC oraz nowy algorytm BMS poprawiają dokładność kontroli SOC o 40% i zwiększają wykorzystanie trybu elektrycznego o ponad 10%, osiągając zasięg elektryczny ponad 400 km. CATL przeprowadził także analizę danych, aby prognozować wydajność rozładowywania, co zwiększyło moc hybryd o 20%.
Freevoy osiąga 280 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu trwającym 10 minut dzięki ładowaniu ładunkiem 4C. Technologia ta obejmuje zastosowanie powłoki przewodnika jonów w katodzie, nowatorską powłokę nanotechnologiczną na anodzie oraz elektrolit o ultra-wysokiej przewodności, oferując użytkownikom hybryd wrażenia ładowania porównywalne z pojazdami elektrycznymi.
Dzięki technologii baterii sodowych Freevoy zapewnia sprawność w temperaturach ekstremalnie niskich, umożliwiając rozładowanie przy -40°C i ładowanie przy -30°C. Dzięki temu pojazd jest łatwy w użytkowaniu w każdych warunkach. Trzy innowacje technologiczne, w tym integracja baterii sodowych i litowo-jonowych, umożliwiają zwiększenie zasięgu w niskich temperaturach o 5% oraz poprawiają dokładność monitorowania SOC o 30%, co dodaje ponad 10 km zasięgu elektrycznego.
CATL wprowadził system zarządzania niezawodnością i ocenę na wszystkich etapach produkcji, który obejmuje wielopoziomowe struktury ochronne, dokładne procesy produkcyjne oraz zaawansowane mechanizmy wczesnego ostrzegania oparte na analizie big data.
Obecnie Freevoy jest wykorzystywany przez marki, takie jak Li Auto, AVATR, DEEPAL, CHANGAN NEVO i NETA. W 2025 roku CATL planuje dostarczyć akumulatory Freevoy do 30 modeli hybrydowych, w tym marki Geely, Chery, GAC i VOYAH.
Chcesz być na bieżąco z informacjami? Obserwuj nas w wiadomościach Google:
Źródło: CATL