Nowe centrum inżynieryjne Monroe w Gliwicach | MOTOFAKTOR

Nowe centrum inżynieryjne Monroe w Gliwicach

24 maja firma Tenneco świętowała wielkie otwarcie najnowocześniejszego centrum inżynieryjnego.

  • 20 800 metrów kwadratowych
  • 240 inżynierów
  • Testy wytrzymałości i odporności na korozje
  • Symulacje komputerowe
  • Opracowywanie prototypów zawieszeń dla producentów z całego świata
  • Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży – zapisz się na nasz newsletter.

 

 

Znajdujące się w Gliwicach nowych nowe centrum inżynieryjne o powierzchni 9600 metrów kwadratowych będzie obsługiwać producentów samochodów w zakresie europejskiego systemu kontroli jazdy (European Ride Control) i zaawansowanych technologii zawieszenia (Advanced Suspension Technologies, AST). Lokalizacja nowego zakładu jest nieprzypadkowa, ponieważ znajduje się w odległości około 2 kilometrów od funkcjonującego już kompleksu produkcyjnego firmy Tenneco.

Uroczystość otwarcia zakładu Monroe European Engineering Center (MEEC) zgromadziła przedstawicieli władz, środowiska z największych instytutów badawczych oraz kadrę zarządzającą całego koncernu. Po uroczystym przecięciu wstęgi zaplanowano prezentację zakładu od strony praktycznej. Zainteresowane osoby mogły zobaczyć, jak wyglądają poszczególne działy, w jaki sposób testowane są prototypowe serie amortyzatorów, które będą w tym zakładzie wytwarzane. Zaprezentowano cały proces – od projektowania, przez symulacje komputerowe wykorzystujące oprogramowanie Catia do końcowych faz, czyli wykonania, montażu, testów i badania właściwości materiałowych amortyzatorów i ich elementów składowych.

 

„Ten imponujący nowy obiekt pozwala zespołom Ride Control i Advanced Suspension Technologies zwiększyć prędkość i wartość wprowadzanych technologii w imieniu globalnych OEM-ów” – powiedział Romain Nollet, wiceprezes grupy i dyrektor generalny działu Ride Control. „Nieustannie inwestujemy w najlepszych ludzi, obiekty, zasoby i systemy, aby pomóc każdemu z naszych klientów w osiągnięciu ich celów biznesowych na wszystkich platformach i we wszystkich modelach pojazdów”.

W Monroe European Engineering Center pracuje prawie 240 inżynierów Tenneco Ride Control i AST, których praca wspiera szereg czołowych światowych producentów pojazdów, a także zakłady Performance Solutions w Hiszpanii, Czechach, Belgii i Polsce. Wśród głównych produktów projektowanych i zatwierdzanych w nowym centrum można wyróżnić amortyzatory i moduły Monroe OE Solutions oraz półaktywne amortyzatory i moduły Monroe Intelligent Suspension. Technologie te znajdują się w milionach pojazdów osobowych, ciężarówek, autobusów, przyczep, ale mają też inne zastosowania.

 

Zakład jest również odpowiedzialny za projektowanie szerokiej gamy podstawowych komponentów – między innymi systemów zaworów, systemów prowadzenia i uszczelniania oraz części strukturalnych i materiałów – występujących w amortyzatorach Monroe OE Solutions i Monroe Intelligent Suspension. Ponadto nowe centrum nadzoruje europejskie działania „ride work”, w ramach których inżynierowie firmy Tenneco współpracują z producentami pojazdów w celu przetestowania i sfinalizowania pracy nad zaworami amortyzatorów przed wprowadzeniem na rynek każdego nowego modelu pojazdu.

 

Po opracowaniu i przetestowaniu wyprodukowanych w Centrum Inżynierynym prototypów, te trafiają do centrów testowych danego producenta samochodu i przechodzą dalsze testy drogowe. Jeśli produkt spełnia wszystkie wymagania, to zostaje skierowany do produkcji w zakładach Tenneco zajmujących się dostarczaniem produktów na rynek pierwotny, czyli do montażu nowych samochodów. Zaznaczyć tutaj trzeba, że prototypy opracowywane w Gliwicach będą obejmować amortyzatory do praktycznie każdego rodzaju samochodu – od supersportowych – jednostkowych produkcji po te, produkowane masowo.

Dzięki możliwościom badawczym i wykwalifikowanej kadrze technicznej, rolą Centrum Inżynieryjnego jest więc ustanowienie pewnego połączenia między producentami samochodów, a zakładami produkującymi amortyzatory.

W związku z tym projektem firma Tenneco zainwestowała w najnowocześniejsze technologie z zakresu komputerowego wspomagania projektowania (CAD) oraz inżynierii (CAE), a także inne rozwiązania wymagane do rozwoju systemów mechanicznych, elektronicznych i hydraulicznych. Warsztat o powierzchni 5330 metrów kwadratowych jest wyposażony w narzędzia umożliwiające szybkie tworzenie i testowanie prototypów wszystkich rodzajów pasywnych i półaktywnych amortyzatorów. Możliwości walidacji produktów na miejscu obejmują testy wytrzymałości, trwałości, korozji, wydajności i hałasu oraz komputerowe symulacje działania komponentów i produktów.

Dzięki otwarciu Monroe European Engineering Center firma Tenneco obsługuje teraz klientów Ride Control i AST przez sieć pięciu zaawansowanych technologicznie obiektów znajdujących się w Gliwicach, Monroe w stanie Michigan, (USA), Ermui w Hiszpanii; Sint-Truiden w Belgii oraz Pekinie w Chinach.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).