W miarę jak rośnie globalny przemysł pojazdów elektrycznych (EV), rośnie zapotrzebowanie na powłoki o wyższej odporności dielektrycznej.
Powłoki o wyższej odporności dielektrycznej mają na celu zwiększenia bezpieczeństwa systemów bateryjnych. W związku z tym, na potrzeby przemysłu EV firma AkzoNobel opracowała rozwiązanie umożliwiające osiągnięcie wymaganej grubości powłoki jednym natryskiem.
Dostępna na razie w Chinach nowa technologia nadaje się do elementów systemów bateryjnych takich jak płyty chłodzące, płyty boczne i pokrywy baterii (obudowy) stosowanych w samochodach elektrycznych.
Dzięki jednowarstwowej aplikacji możliwe jest skrócenie procesu i lepsze wykorzystanie zasobów.
Dostępne są następujące produkty w technologii Resicoat:
Resicoat EVcell – do różnych konstrukcji baterii w pojazdach elektrycznych. Oprócz wysokiej wytrzymałości dielektrycznej wyróżniają się dobrymi właściwościami adhezyjnymi. A w warunkach wysokich temperatur, wytrzymuje wstrząsy termiczne, zapewniając ochronę i wydajność komponentów.
Resicoat EVpack – powłoki izolujące baterie, zapobiegające przegrzewaniu. Przyczynia się to do zwiększenia bezpieczeństwa i wydłużenia żywotności baterii. Resicoat EVpack chroni również przed korozją i uszkodzeniami spowodowanymi przez różne chemikalia takie jak benzyna, olej czy płyn hydrauliczny.
Resicoat EVcooling – powłoki te zaprojektowane tak, aby zapewniać optymalną przewodność cieplną wraz z doskonałą izolacją elektryczną. Resicoat EVcooling jest również odporna na korozję i spełnia kryteria UL 94 (V-0), UL 746B do 130°C (klasa B).
Resicoat EVbusbar – dostosowana do różnych typów szyn zbiorczych – od posrebrzanych po miedziane. Spełniają standardy UL 1446 klasa F, UL 94 (V-0) i UL 746B klasa B.
Resicoat EVmotor – powłoki proszkowe epoksydowe zaprojektowane specjalnie do potrzeb izolacji elektrycznej statorów z uzwojeniem typu hairpin. Oferują one odporność na ciepło, chemikalia i wilgoć, a także chronią przed korozją. Powłoki te zapewniają odpowiednie pokrycie krawędzi oraz zachowanie krytycznego odstępu powietrznego, który chroni przed łukiem elektrycznym lub przebiciem. Powłoki zgodne ze standardami UL 1446 w klasie F i H.
Źródło: AkzoNobel
Źródło: Axalta