Nowe opony ciężarowe Goodyear na IAA | MOTOFAKTOR

Nowe opony ciężarowe Goodyear na IAA

Na tegorocznych targach IAA Transportation w Hanowerze w dniach 17-22 września Goodyear zaprezentuje nowej generacji opony ciężarowe klasy premium EQMAX i EQMAX ULTRA.

Opony Goodyear EQMAX i EQMAX ULTRA zaprojektowano z wykorzystaniem materiałów zrównoważonych i z naciskiem na oszczędność paliwa i wszechstronność. Mają być dostępne dla wszystkich pozycji osi – kierowanej, napędowej i naczepy – zapewniając kompleksowe rozwiązanie dla różnych konfiguracji pojazdów. W zależności od rozmiaru, są one wykonane do 55% z ekologicznych materiałów [1], jak np. krzemionka na bazie popiołu z łuski ryżowej (RHA).

Mieszanki opracowane dla większych przebiegów i niższego zużycia paliwa

Dzięki nowym składnikom bieżnika o wyższej zawartości krzemionki, opony EQMAX oraz EQMAX ULTRA mają zapewniać nawet 20% dłuższy przebieg [2] oraz do 6% niższe opory toczenia [3] w porównaniu do wcześniejszego modelu. Wyjątkowo odporna na ścieranie mieszanka z krzemionką została zaprojektowana z myślą o zwiększeniu trwałości, ograniczeniu generowania ciepła oraz redukcji oporów toczenia, co przekładać ma się na dłuższy okres użytkowania, większą wytrzymałość oraz oszczędności w zużyciu paliwa.

Dodatkowo nowe mieszanki osnowy, wzbogacone o krzemionkę, mają wspierać udoskonalenia w bieżniku, co przyczyniać się do zmniejszenia wytwarzania ciepła, redukcji oporów toczenia oraz wydłużenia żywotności opon. Dzięki tym innowacjom, opony EQMAX i EQMAX ULTRA mają oferować niezawodne i ekonomiczne osiągi przez dłuższy czas.

Podążając za kluczowymi cechami serii FUELMAX ENDURANCE oraz FUELMAX PERFORMANCE, opony Goodyear EQMAX i EQMAX ULTRA przeznaczone na oś napędową mają zapewniać lepszą trakcję dzięki kierunkowemu bieżnikowi o dużej głębokości. Nowa gama opon podnosić ma także trwałość na osi kierowanej, minimalizując ryzyko uszkodzeń i nieregularnego zużycia. Natomiast model EQMAX T ULTRA, stworzony z myślą o naczepach, wprowadza nowy wzór bieżnika z dodatkowymi lamelami, co ma zwiększać przyczepność oraz efektywność hamowania w różnych warunkach atmosferycznych.

Electric Drive Ready i RFID

Opony EQMAX i EQMAX ULTRA zostały stworzone z myślą o pojazdach elektrycznych, ale są również kompatybilne z różnymi systemami napędowymi, w tym silnikami spalinowymi, gazowymi, elektrycznymi oraz wodorowymi. Stanowią wszechstronne rozwiązanie dla wszelkiego rodzaju pojazdów. Dzięki wyższej nośności niż tradycyjne opony o tym samym rozmiarze oraz obniżonym oporom toczenia, te modele przyczyniać mogą się do zwiększenia zasięgu pojazdów elektrycznych, jednocześnie zapewniając osiągi w każdej konfiguracji napędu.

Dodatkowo, opony Goodyear EQMAX i EQMAX ULTRA są wyposażone w znaczniki identyfikacji radiowej (RFID), co umożliwia komunikację z chmurą na poziomie indywidualnych numerów seryjnych. To rozwiązanie ma ułatwiać zarządzanie oponami i podnosić efektywność w obsłudze flot.

„Wprowadzenie opon Goodyear EQMAX i EQMAX ULTRA to istotny krok w naszym zaangażowaniu we wspieranie klientów na ich drodze do zrównoważonego rozwoju, przy jednoczesnym zapewnieniu coraz lepszych osiągów naszych produktów. Nowe opony nie tylko spełniają obecne potrzeby flot, ale zostały również zaprojektowane z myślą o przyszłości, oferując wszechstronność i wysoką efektywność w szerokim zakresie zastosowań” – powiedział Xavier Fraipont, wiceprezes ds. handlowych w regionie EMEA w Goodyear.

Goodyear EQMAX i EQMAX ULTRA dla zróżnicowanych potrzeb flot

Opony Goodyear EQMAX oraz EQMAX ULTRA mają być dostępne na wszystkie osie – kierowaną, napędową i naczepy. Umożliwić ma to flotom maksymalizowanie oszczędności paliwa przy jednoczesnym minimalizowaniu emisji.

Seria opon Goodyear EQMAX, w skład której wchodzą modele EQMAX S i EQMAX D, charakteryzuje się wszechstronnymi i zrównoważonymi osiągami, zarówno na autostradach, jak i na drogach drugorzędnych, dzięki czemu sprawdzają się w różnych warunkach jazdy.

Natomiast linia opon Goodyear EQMAX ULTRA to wybór dla flot, które stawiają na oszczędność paliwa oraz redukcję emisji CO2. Zawiera modele EQMAX S ULTRA, EQMAX D ULTRA i EQMAX T ULTRA, które zostały zoptymalizowane do użytkowania na autostradach, oferując zrównoważony rozwój bez kompromisów w wydajności. Wszystkie opony z serii EQMAX ULTRA, niezależnie od rozmiaru czy pozycji na osi, mają etykietę „A” w kategorii efektywności paliwowej, co potwierdza zaangażowanie w ograniczenie zużycia paliwa i emisji CO2.

Nowe opony ciężarowe Goodyear będą miały swoją premierę podczas targów IAA Transportation, które odbędą się w dniach 17-22 września 2024 r. w Hanowerze. Będzie je można zobaczyć na stoisku Goodyear, zlokalizowanym w hali 21, stanowisku B38.

[1] Seria EQMAX zawiera do 55% zrównoważonych materiałów.
Goodyear definiuje zrównoważony materiał jako taki, który jest pochodzenia biologicznego (zgodnie z normą ISO 14021), odnawialny lub pochodzący z recyklingu, co oznacza materiał przetworzony z odzyskanego surowca (zgodnie z ISO 14021). Zrównoważony materiał może również być produkowany z zastosowaniem praktyk promujących ochronę zasobów i/lub redukcję emisji, takich jak bilans masy ISCC PLUS, który jest certyfikacją umożliwiającą śledzenie ilości i cech zrównoważonych materiałów o obiegu zamkniętym i/lub pochodzenia biologicznego w łańcuchu wartości, na podstawie weryfikowalnych zapisów księgowych.
[2] W porównaniu z poprzednim modelem, na podstawie wewnętrznych szacunków Goodyeara.
[3] W porównaniu z poprzednim modelem, na podstawie wewnętrznych szacunków Goodyeara.
[4] Nowa technologia mieszanki bieżnika w serii EQMAX pomaga zwiększyć przebieg, obniżyć opory toczenia i zużycie paliwa, a tym samym umożliwia redukcję emisji CO2. Na podstawie wewnętrznych szacunków Goodyeara.

Źródło: Goodyear

 

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? 

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).