Opony Ultrac Vorti+ i Ultrac Vorti R+ zostały zoptymalizowane pod kątem większych kół (od 18 do 22 cali) i są wykonane z nowych materiałów, dzięki czemu mają zapewniać doskonałe osiągi zarówno na mokrych, jak i na suchych nawierzchniach.
Model Ultrac Vorti+ ma zapewniać kierowcom najwyższy poziom kontroli nad pojazdem, nawet na granicy przyczepności. W porównaniu z poprzednikiem, modelem Ultrac Vorti, nowa opona charakteryzuje się sztywniejszą konstrukcją krawędzi i ścianek bocznych oraz zwiększoną o 13% powierzchnią stopki. Wprowadzono nowe mieszanki bieżnika stworzone z myślą o zapewnieniu wysokiej przyczepności i skróceniu drogi hamowania zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Zmiany te mają zapewniać większą precyzję i lepszy czas reakcji podczas pokonywania zakrętów oraz zwiększone o 5%* właściwości jezdne na nawierzchniach suchych.
Model Ultrac Vorti R+, jak zapewnia producent, oferuje jeszcze wyższy poziom kontroli, zwłaszcza przy większych prędkościach i podczas pokonywania ostrzejszych zakrętów. Bezpośrednie i przewidywalne reakcje układu kierowniczego oraz wysokie właściwości jezdne osiągnięte miały zostać dzięki znacznemu zwiększeniu punktu szczytowego, usztywnieniu konstrukcji ścianki bocznej i zwiększeniu stabilności części środkowej. Ponadto stworzona z myślą o najwyższych osiągach mieszanka bieżnika zawiera starannie wyważone połączenie polimerów i żywic, dzięki czemu ma zapewniać lepszą przyczepność oraz lepszą kontrolę podczas hamowania i szybkich zmian kierunku jazdy.
W korpusach opon Ultrac Vorti+ oraz Ultrac Vorti R+ – w obszarze punktu szczytowego, rantu i osnowy – zastosowano mieszanki nowej generacji w celu zmniejszenia oporu toczenia, obniżenia zużycia paliwa i wydłużenia okresu eksploatacji opony.
Opony z nowej serii Vorti+ dostępne są w rozmiarach od 18 do 22 cali, natomiast opony Vorti R+ – w rozmiarach od 19 do 21 cali. Niektóre z dostępnych rozmiarów zostały zoptymalizowane pod kątem tylnej osi, a ich opasanie ustawione jest pod większym kątem, co ma zapewniać jeszcze większą stabilność. Wszystkie wersje wyposażone są w rowki centralne pozwalające na skuteczne odprowadzanie wody na mokrej nawierzchni, co ma skutkować doskonałymi właściwościami jezdnymi i optymalną ochroną przed aquaplaningiem.
Zarówno opony Ultrac Vorti+, jak i Ultrac Vorti R+ zostały opracowane i produkowane są w zakładach badawczo-rozwojowych firmy Apollo Vredestein w Enschede w Holandii.
Opony Vredestein od wielu lat cieszą się doskonałą reputacją w segmencie wysokiej klasy. W oparciu o ten sukces wprowadzamy na rynek nowe opony Ultrac Vorti+ i Vorti R+. Nowe opony zapewniają najwyższy poziom osiągów i bezpieczeństwa, a ponadto są dostępne w wersjach do pojazdów z napędem na wszystkie koła i z napędem na tylne koła. Są one doskonałym rozwiązaniem dla entuzjastów motoryzacji i sprawdzą się podczas jazdy w najbardziej wymagających warunkach.
dyrektor ds. sprzedaży i marketingu na rynek europejski - Yves Pouliquen
Nowe Vorti+ zadebiutowały niedawno jako opony wybrane do Ferrari „Breadvan Hommage”, autorskiego pojazdu zaprojektowanego przez holenderską firmę Niels van Roij Design.
Pojazdy o niezwykłym wyglądzie muszą zapewniać równie niezwykle osiągi, więc dobór odpowiednich opon jest naprawdę istotny. Dlatego nalegam na wybór najwyższej jakości opon o najlepszych osiągach i wyjątkowych pod względem wizualnym. Opony marki Vredestein takie jak Ultrac Vorti+ zostały stworzone we współpracy ze studiem ItalDesign, stanowią więc doskonałe połączenie holenderskiego doświadczenia w dziedzinie produkcji opon i niepowtarzalnego włoskiego stylu.
- Niels van Roji
* Dane oparte na wewnętrznych testach, w których nową oponę porównano z poprzednikiem, modelem Ultrac Vorti w rozmiarze 245/45 R18 (Y) XL
Źródło: Apollo Vredestein