Katalogi marek UFI i Sofima na rynku aftermarket w regionie EMEA obecnie liczą 442 produktów przeznaczonych do kabin samochodów. 276 z nich to filtry przeciwpyłkowe wykonane z syntetycznego medium filtracyjnego z włókniny, zdolne do zatrzymywania ponad 90% cząsteczek o średnicy większej niż 2,5 μm, takich jak kurz czy pyłki.
Pozostałych 166 produktów to filtry wykonane z materiału filtracyjnego z włókniny z aktywnym węglem, które również pochłaniają gaz i nieprzyjemne zapachy oraz zapewniają lepszą ochronę wnętrza pojazdu.
Przez ostatnie trzy lata gama produktów Grupy UFI znacznie się powiększyła: obydwie marki wprowadziły na rynek 135 nowych produktów, zwiększając pokrycie europejskiego parku pojazdów do poziomu 98,5%.
Stężenie pyłków w atmosferze i występowanie różnego rodzaju szkodliwych cząsteczek, takich jak PM10 i PM2,5, są uzależnione od warunków pogodowych i położenia geograficznego. Natomiast poziom zanieczyszczenia wewnątrz pojazdu może być nawet sześciokrotnie większy niż na zewnątrz z powodu tzw. efektu tunelu. Niska jakość powietrza może powodować podczas jazdy alergie, bóle gardła, katar, zmniejszoną koncentrację, a nawet gorszą widoczność przez zaparowane szyby.
W celu zapewnienia maksymalnej ochrony przed szkodliwymi cząsteczkami i zwiększenia wydajności klimatyzacji, Grupa UFI Filters zaleca regularną wymianę filtra kabinowego: co 15 tys. km – częściej na obszarach o szczególnym zanieczyszczeniu – albo co najmniej co 6 do 12 miesięcy. To zasadnicza czynność dla zdrowia i dla zapewnienia pełnego komfortu jazdy.
Źródło: UFI Filters