Nowe resory w ofercie DT Spare Parts | MOTOFAKTOR

Nowe resory w ofercie DT Spare Parts

W ofercie DT Spare Parts pojawiły się nowe resory piórowe, które znajdą zastosowanie w pojazdach marek DAF, Ford, IVECO, MAN, SAF, Scania i Volvo.

Nawet w czasach powozów konnych do ochrony pojazdu i jego pasażerów stosowano resory piórowe. Chociaż pojazdy zmieniały się na przestrzeni lat, przeznaczenie resorów piórowych pozostało takie samo. Obecnie stanowią one ważną część podwozia, pełniąc także funkcję elementu bezpieczeństwa.

Na temat resorów powstał nowy film Parts Specialists z serii PS Tips. Niklas wyjaśnia różne typy resorów piórowych i ich budowę. Resory piórowe mogą mieć najróżniejsze konstrukcje – na filmie Specjalista ds. Części przygląda się bliżej trzem modelom. Jednym z przykładów jest pakiet pełnych resorów piórowych, stosowany głównie w sektorze budowlanym. W tym kontekście Niklas zwraca uwagę, że „żywotność takiego resora piórowego jest znacznie dłuższa niż zawieszenia pneumatycznego”.

Decydującą rolę odgrywa skuteczny resor piórowy, który pochłania siły wzdłużne i poprzeczne, dzięki czemu pełni funkcję ważnego elementu podwozia. Zapewnia również bezpieczną jazdę i chroni pasażerów, ładunek i elementy pojazdu przed wibracjami. Jest to szczególnie korzystne na nierównym terenie lub przy złych warunkach drogowych. Śruby centralne i zaciski sprężynowe zapewniają, że sprężyna pozostaje na swoim miejscu. Ponieważ różne typy pojazdów mają różne wymagania dotyczące resorów piórowych, DT Spare Parts oferuje szeroką gamę produktów w tym obszarze.

DT Spare Parts oferuje w sumie ponad 250 resorów piórowych, które można znaleźć na nowym portalu dla partnerów Diesel Technic pod zakładką „Zawieszenie”. Użytkownicy mogą spodziewać się wielu innych akcesoriów w połączeniu z resorami piórowymi firmy DT Spare Parts. Portfolio produktów jest zróżnicowane i odpowiednie dla wielu marek – w tym DAF, Ford, IVECO, MAN, SAF, Scania i Volvo.

Oprócz resorów piórowych, DT Spare Parts ma w swoim asortymencie także różne resory pneumatyczne. W zależności od typu pojazdu resory piórowe można stosować w połączeniu ze sterowanymi resorami pneumatycznymi, aby umożliwić podnoszenie i opuszczanie pojazdu.

W filmie PS Tips Niklas wyjaśnia, na jakie czynniki należy zwrócić uwagę przy wymianie resora:

„Zawsze używaj resora tego samego typu, który ma tę samą liczbę i moc sprężyn”.

Nieprzestrzeganie tych punktów może spowodować problemy z hamulcem zależnym od obciążenia, ponieważ jest on dopasowany do sprężyn fabrycznych. Wreszcie, po naprawie lub wymianie elementów podwozia, należy rozważyć pomiar osi, ponieważ nawet niewielkie różnice w wymiarach i orientacji elementów mogą mieć negatywny wpływ na zachowanie się pojazdu i zużycie.

Specjaliści ds. części w Diesel Technic są dostępni w HelpDesku w celu uzyskania pomocy i pytań technicznych.

Źródło: Diesel Technic

 

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).