Nowe lampy z serii Osram LEDriving zostały podzielone na dwie podstawowe linie: przeznaczoną do użytkowania na drogach publicznych i poza nimi. W nowych lampach Osram LEDriving została zastosowana innowacyjna technologia Free-Form, redukująca niekorzystne zjawisko olśnienia.
Opracowana przez Osram technologia polega na ukryciu diod – nie są widoczne przy bezpośrednim spojrzeniu na oprawę, ponieważ w nowych lampach z serii LEDriving umieszczono je w rzędzie na dole oprawy. Emitowane światło jest odbijane przez specjalnie zaprojektowany reflektor. Zastosowane oświetlenie pośrednie ma redukować ryzyko wystąpienia zjawiska olśnienia, które może wywołać chwilowy lub długotrwały dyskomfort i zaburzenia widzenia. Wynikają one z niedostatecznej adaptacji wzroku do zbyt jaskrawego lub kontrastowego źródła światła. Efekty zjawiska olśnienia mogą być niebezpieczne podczas jazdy lub pracy.
Cechą wspólną nowych produktów Osram ma być bardzo wysoka jakość wykonania, którą potwierdza 5-letnia gwarancja. Lampy drogowe i robocze Osram LEDriving są wyprodukowane z użyciem wytrzymałych soczewek z poliwęglanu, wyposażone w zintegrowane sterowniki, bezpieczniki 12/24 V i zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją zasilania, a ich konstrukcja ma ułatwiać efektywne odprowadzanie ciepła. Ma to pozwolić osiągnąć trwałość nawet do 10 000 h. Zastosowane w lampach diody mają wysoką efektywność energetyczną i przyjemną dla oka barwę światła. Dodatkowo technologia Free-Form ma minimalizować zjawisko olśnienia i sprawić, że układ świetlny będzie wyjątkowo skuteczny. Te cechy oraz duża liczba dostępnych wersji lamp LEDriving, mają sprawić, że nawet najbardziej wymagający klient znajdzie model odpowiedni do swoich potrzeb.
Linia lamp przeznaczonych do stosowania poza drogami publicznymi składa się z trzech modeli. Wszystkie są dedykowane do użytku w czasie jazdy w terenie oraz do stosowania w pojazdach drogowych i rolniczych pracujących poza drogami publicznymi. Pierwszym z nich jest Lightbar MX140-WD – szerokokątny reflektor o zasięgu do 60 m i kącie rozsyłu światła 45º. Osram wyposażył go w trzy diody o temperaturze barwowej 6000 K, emitujące strumień świetlny o wartości 2000 lumenów.
Pozostałe dwa światła są mniejsze i mają kwadratowe oprawy pozwalające na montowanie ich na pojazdach w różnych miejscach. Pomiędzy czterema LEDami o wysokiej mocy umieszczono diodowe światła pozycyjne w kształcie litery X. Modele MX85-WD i MX85-SP pełnią dwie funkcje: świateł roboczych oraz właśnie pozycyjnych. W pierwszym trybie uzyskują wartość strumienia świetlnego 1250 lumenów o temperaturze barwowej światła 6000 K. Opisywane modele różni kąt rozsyłu światła oraz jego maksymalny zasięg. Model MX85-WD jest szerokokątny – charakteryzuje go kąt rozsyłu światła 43,5º i zasięg do 55 m, a MX85-SP świeci bardziej punktowo, ale o wiele dalej (13,5º i zasięg 110 m). Wszystkie światła robocze Osram LEDriving mają pyło- i wodoszczelne obudowy o stopniu ochrony IP67.
Drogowe światła z serii Osram LEDriving również są przeznaczone do montażu na samochodach 4×4 i pojazdach ATV (tzw. quadach), samochodach użytkowych, maszynach drogowych, budowlanych i rolniczych, ale mogą być stosowane także w samochodach poruszających się po drogach publicznych jako dodatkowe oświetlenie, gdyż posiadają homologację ECE. Ich podstawową funkcją jest wspomaganie świateł drogowych w czasie jazdy, a dodatkową jednego z modeli – świateł pozycyjnych.
Podstawowy model Lightbar MX140-SP jest lampą o kompaktowych rozmiarach, która pasuje do pojazdów różnej klasy oraz wielu marek. Ma wąski kąt rozsyłu światła, liczący 10º i maksymalny zasięg do 200 m. Trzy diody emitują światło o temperaturze barwowej 6000 K z wykorzystaniem reflektora wykonanego w opisanej wcześniej technologii Free-Form. Oprócz głównej funkcji światła drogowego, może też pełnić rolę stylowego światła akcentowego.
Następne modele Lightbar (FX250-SP, FX250-CB, FX500-SP i FX500-CB) są większe i stanowią idealne uzupełnienie świateł drogowych. Osram wytwarza je w dwóch wersjach (FX-250 – 2700 lumenów, FX-500 – 4600 lumenów) i również z dwoma rodzajami odbłyśników. Modele z oznaczeniem SP emitują światło punktowe o kącie rozsyłu światła 5º i oświetlają obszar daleko przed pojazdem (nawet do 450 m w przypadku modelu FX500-SP). Modele mające w nazwie litery CB charakteryzują się mieszanym rozkładem światła, obejmującym jednocześnie obszar znajdujący się daleko i w pobliżu samochodu.
Ostatnia linia świateł drogowych LEDriving składa się z trzech modeli Lightbar (SX180-SP, SX300-SP i SX500-SP) o wyjątkowo wąskiej konstrukcji i wzmocnionym stopniu ochrony przed pyłem i wodą. Wcześniej opisane modele spełniają wymagania normy IP67. W tym przypadku mamy do czynienia z lampami, które mogą być narażone na częsty kontakt z wodą o wysokim ciśnieniu oraz temperaturze, bowiem są zgodne z normą IP69K. Ta cecha sprawia, że nadają się doskonale do montowania na samochodach i pojazdach pracujących wyjątkowo ciężkich warunkach i regularnie czyszczonych wysokociśnieniowymi myjkami.
Również zakres temperatur w których mogą pracować jest imponujący – wynosi od -30ºC do +60ºC. Model SX-180SP wytwarza strumień świetlny o jasności 1300 lumenów, SX300-SP – 2600 lumenów, a SX500-SP – aż 3900 lumenów. Wszystkie opisywane lampy z serii Slim mają daleki zasięg (190/270/370 m) oraz kąt rozsyłu światła 8º pozwalający na stosowanie jako dodatkowe światła drogowe.
Źródło: Osram