Wśród kierowców samochodów osobowych i pojazdów ciężarowych można spotkać się z opiniami, że zima jest prawdziwym utrapieniem dla jednostek wysokoprężnych. Wytrącająca się z paliwa parafina, problemy z rozruchem, a także kłopoty z nagrzewaniem się motoru do optymalnej temperatury roboczej. To najpopularniejsze argumenty przeciwko dieslom.
Współczesna technologia pozwala ograniczyć wszystkie negatywne czynniki użytkowania jednostki wysokoprężnej w sezonie jesienno-zimowym, czego przykładem są świece żarowe NGK SPARK PLUG.
Idealny rozruch silnika diesla w ujemnych temperaturach wymaga zastosowania nowoczesnych technologii w procesie produkcji świec żarowych. NGK od ponad pół wieku dostosowuje swoje produkty do zmian na rynku, przez co każda następna generacja świecy żarowej wykorzystuje najnowszą dostępną technologię.
Stosowanie produktów sygnowanych logiem NGK daje użytkownikowi pojazdu z silnikiem diesla szereg wymiernych korzyści:
W ciągu ostatnich dekad pojawiło się ponad 10 generacji świec żarowych, radykalnej zmianie uległy rozmiary, a czas podgrzewania stał się bardzo krótki nawet w ekstremalnie niskich temperaturach. Aktualnie można wyróżnić dwa kierunki rozwoju, czyli świece żarowe metalowe i świece żarowe ceramiczne.
Świece żarowe z prętem metalowym można podzielić na:
Drugim rodzajem świec żarowych są ceramiczne świece żarowe:
Świece żarowe w każdym silniku wysokoprężnym odgrywają kluczową rolę. Szybkość osiągania temperatury żarzenia i jej utrzymywanie na wysokim poziomie są jedną z podstaw wydajnego rozruchu silnika diesla w ujemnych temperaturach. Dlatego w ELIT Polska stawiamy na doświadczonych producentów. Oferujemy produkty firmy NGK SPARK PLUG do szerokiej gamy pojazdów dostępnych na europejskim rynku motoryzacyjnym – mówi Sławomir Koźlik – Product Manager ELIT Polska.
Źródło: ELIT Polska