Nowoczesne technologie w wycieraczkach | MOTOFAKTOR

Nowoczesne technologie w wycieraczkach

Najważniejszym parametrem w wycieraczkach wydaje się długość piór. Ale czy są inne techniczne aspekty, które pozwalają podzielić pióra wycieraczek na lepsze i gorsze?
21/05/2022

Różnice między piórami wycieraczek mogą być niewielkie, ale właśnie one decydują o ich wydajności pracy. To właśnie doświadczenie producenta i pewne dyskretne rozwiązania technologiczne sprawiają, że wycieraczki pracują cicho, dokładnie oczyszczają szybę w obu kierunkach i nie pozostawiają smug lub nawet całych brudnych powierzchni.

Odpowiedni szkielet

Za prawidłowe przyleganie do szyby odpowiada zawsze szkielet wycieraczki. Musi być wytrzymały, elastyczny i opracowany tak, aby dopasowywał się także do szyb wygiętych, stosowanych powszechnie w nowszych samochodach. W piórach wycieraczek TRICO z Memory Curve Steel znajduje się specjalna stalowa konstrukcja nośna, która po zamontowaniu do samochodu dopasowuje się do szyby a później „zapamiętuje” swoje wykrzywienie.

 

To coś w rodzaju odkształcenia plastycznego, które zapewnia idealną pracę pióra wycieraczki w każdym miejscu przylegania. Użytkownik nie jest w stanie zobaczyć tej technologii, ale doskonale widzi efekt jej działania. Szyba jest oczyszczona dokładnie tak jak z zestawem wycieraczek fabrycznych, a w przypadku tanich, budżetowych modeli aut może się okazać, że nawet… lepiej.

Przemyślane złączki

To kolejny detal, który wyróżnia wycieraczki TRICO. Na obu końcach pióra znajdują się dwie złączki, które stabilizują gumowe „ostrze” i nie pozwalają by podczas pracy przesuwało się w jedną lub w drugą stronę względem szkieletu czy mocowania. Pomaga to wyeliminować smugi i zapewnia stały nacisk przez cały okres eksploatacji pióra wycieraczki.

Fazowana końcówka

Każdy markowy producent wycieraczek ma swoją unikalną technologię „ostrzenia” gumowej krawędzi pióra. Chodzi o to, aby była wzmocniona, odporna na ścieranie, wytrzymała na pracę po porysowanej szybie i żeby skutecznie zbierała zanieczyszczenia. Wycieraczki TRICO należą pod tym względem do czołówki światowej i sprawdzają się dzięki temu o każdej porze roku.

Łatwe połączenie

To nie jest najważniejsze, ale bez wątpienia ułatwia życie: bezproblemowy montaż nowych piór wycieraczek. Wycieraczki TRICO wykorzystują swoją własną technologię łączenia SWIFT. To przemyślane adaptery, które pasują do większości ramion wycieraczek. Bez problemów można je zarówno łączyć jak też demontować. Wybrane modele mają nawet unikalny, wstępnie zamocowany adapter, który pasuje do całej grupy pojazdów oznaczonej na opakowaniu wycieraczki.

Aerodynamika

Dobre wycieraczki pracują skutecznie niezależnie od prędkości jazdy. Co więcej – powietrze opływające nadwozie może być dodatkowym sprzymierzeńcem w pracy wycieraczek. TRICO prowadzi badania w tunelu aerodynamicznym, a ich efektem jest technologia Vortec Aerofoil. Dzięki niej wraz ze wzrostem prędkości jazdy wycieraczki zwiększają swój nacisk na szybę i pracują jeszcze bardziej efektywnie.

 

TRICO to jeden z czołowych producentów wycieraczek samochodowych na świecie. Główna siedziba firmy znajduje się w Globalnym Centrum Technologicznym w Rochester Hills w stanie Michigan. Znajdują się tam m.in. ośrodek projektowy oraz laboratoria, w których wycieraczki poddawane są długotrwałym testom w warunkach bardziej surowych niż rzeczywiste. TRICO to potężne zaplecze inżynierów, nowoczesne ośrodki projektowe, specjalne centra badawcze.

 

TRICO posiada certyfikaty TS 16949, ISO 9001 i ISO 14001, Porsche VDA 6 oraz wiele innych, najwyższych ocen jakości od wiodących światowych producentów samochodów.

 

Źródło: TRICO

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).