Nowy 4-cylindrowy silnik turbo Mercedes-AMG | MOTOFAKTOR

Nowy 4-cylindrowy silnik turbo Mercedes-AMG

Najnowsza jednostka wyprodukowana przez Mercedes-AMG, to obecnie najmocniejszy produkowany seryjnie 4-cylindrowy na świecie.

Czterocylindrowy motor zapewni najwyższe osiągi kompaktowym modelom Mercedes-AMG i będzie oferowany w dwóch wersjach mocy: podstawowej (285 kW/387 KM) oraz jako model S (310 kW/421 KM). Taka logika polityki produktowej bardziej odpowiada życzeniom klientów – swoją skuteczność pokazała już w przypadku modeli AMG Performance z jednostkami V8.

 

Poza wydajnością nowa konstrukcja imponuje natychmiastową reakcją na gaz. Z tego względu krzywa momentu obrotowego została starannie wyważona („kształtowanie momentu obrotowego”): jego maksymalna wartość – 500 Nm – jest dostępna w zakresie 5000-5250 obr./min (wersja podstawowa: 480 Nm przy 4750-5000 obr./min). Dzięki takiej konfiguracji inżynierowie AMG uzyskali charakterystykę zbliżoną do motoru wolnossącego. Cel: zapewnić jeszcze większą radość z jazdy. Równocześnie konstruktorom udało się uzyskać dynamiczny przyrost momentu obrotowego w niższym zakresie prędkości obrotowych, a tym samym dodatkowo poprawić sprawność przyspieszania. Z kolei zwiększenie dawki momentu obrotowego przy wyższych obrotach sprawia, że silnik swobodniej „się rozkręca”. Jego sportowy charakter potwierdza zresztą wysoka maksymalna prędkość obrotowa – do 7200 obr./min.

Już z poprzednim silnikiem wyznaczyliśmy punkt odniesienia w segmencie. Zupełnie nowa 4-cylindrowa jednostka postawiła przed nami wyzwanie, by dodatkowo podnieść poprzeczkę. I udało nam się – a przy okazji wprowadzamy szereg rewolucyjnych rozwiązań. Wraz z M 139 po raz kolejny w imponującym stylu demonstrujemy doświadczenie Mercedes-AMG w budowie silników. Jego moc uzyskiwana z jednego litra pojemności nie ma sobie równych wśród motorów turbo, a wysoki poziom efektywności pokazuje, że jednostka spalinowa ma przed sobą dalszy potencjał.

prezes Mercedes-AMG GmbH - Tobias Moers

Dane techniczne w skrócie:

Mercedes-AMG 4-cylindrowy silnik turbo M 139 o pojemności 2 litrów

 

  • Pojemność skokowa: 1991 ccm;
  • Średnica x skok: 83,0 x 92,0 mm;
  • Moc maksymalna: 310 kW (421 KM) przy 6750 obr./min (model S); 285 kW (387 KM) przy 6500 obr./min (wersja podstawowa);
  • Maksymalny moment obrotowy: 500 Nm przy 5000-5250 obr./min (model S);  480 Nm przy 4750-5000 obr./min (wersja podst.);
  • Maksymalna prędkość obrotowa: 7200 obr./min;
  • Stopień kompresji: 9,0:1;
  • Turbodoładowanie: turbosprężarka twin-scroll z kompresorem i turbiną na łożyskach wałeczkowych;
  • Maksymalne ciśnienie doładowania: 2,1 bara (model S); 1,9 bara (wersja podstawowa);
  • Zasilanie: Połączenie wtrysku bezpośredniego i pośredniego

1) Trzecia generacja wielofazowego wtrysku bezpośredniego. Szybkie i precyzyjne piezoelektryczne wtryskiwacze podają paliwo do komory spalania pod wysokim ciśnieniem;

2) Dodatkowy wtrysk do kolektora dolotowego z zastosowaniem zaworów elektromagnetycznych;

  • Głowica: Dwa górne wałki rozrządu, 16 zaworów, regulacja wałków po stronie dolotowej i wydechowej, CAMTRONIC – regulacja zaworów po stronie wydechowej;
  • Maksymalna przepustowość masowa powietrza: 1200 kg/h (model S); 1100 kg/h (wersja podstawowa);
  • Masa silnika (z płynami): 160,5 kg.

 

Źródło: Daimler

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).