Nowy Abarth 600e: 280 KM i niecałe 6 s. do setki | MOTOFAKTOR

Nowy Abarth 600e: 280 KM i niecałe 6 s. do setki

Marka z logo skorpiona świętuje swoje urodziny, wprowadzając na rynek jeden z najbardziej ambitnych, a jednocześnie ekscytujących projektów: Abarth 600e, najmocniejszy model w historii oferujący moc 280 KM i przyspieszenie od 0 do 100 w 5,85 sekundy.

Ten rewolucyjny model jest owocem ambitnego projektu, w który zaangażowani byli nie tylko eksperci Abartha, ale także inżynierowie Stellantis Motorsport. Wspólnie oni opracowali najnowocześniejszą sportową platformę BEV: Perfo eCMP, na której odbywa się transfer technologii dający początek nowemu Abarthowi 600e. To w pełni wyposażony samochód zapewniający niezwykłe wrażenia z jazdy oraz wysokie osiągi, a także moc i rozbrajający „niegrzeczny” charakter, który jest jego znakiem rozpoznawczym. Można to dostrzec w muskularnym nadwoziu, dużych kołach, aerodynamicznym tylnym spojlerze i agresywnym, acz sportowym wnętrzu. Wraz z ekspertami od wyścigów firm Michelin, Sabelt, JTEKT i Alcon, Abarth przeanalizował i przetestował w różnych warunkach najbardziej optymalne rozwiązania, aby uzyskać idealne połączenie pasujące do najmocniejszego Abartha w historii.

Opracowany we współpracy ze Stellantis Motorsport, ten nowy model stanowi ważny krok dla Abartha, ponieważ dzięki jego wyścigowemu charakterowi wyznacza on nowe standardy w zakresie elektrycznych samochodów typu hot hatch oraz sportowego charakteru i elektryfikacji miejskich samochodów.

Marka z logo Skorpiona zapewnia kierowcom ekscytujące wrażenia z jady w każdych warunkach, oferując im dwie wersje: wersję sportową Abarth 600e Turismo i limitowaną edycję Scorpionissima, która jest dostępna w 1 949 egzemplarzach i stanowi hołd dla roku, w którym powstała marka.

Najmocniejszego Abartha w historii będzie można niebawem zamawiać w obu wersjach: Nowy Abarth 600e Turismo w cenie 195 000 zł  i model Scorpionissima w cenie 212 000 zł.

Najmocniejszy Abarth

Powód, dla którego nowy model Abartha jest najmocniejszym modelem w historii wynika z kilku istotnych elementów kryjących się wewnątrz samochodu. Wśród tych „ukrytych” komponentów znajduje się serce pojazdu, którym jest silnik elektryczny Abartha. Nowy model marki z logo Skorpiona znacznie wykracza poza charakterystykę istniejących do tej pory elektrycznych samochodów typu hot hatch, ponieważ jest wyposażony w silnik o mocy 207 kW/280 KM, która jest najwyższą mocą osiągniętą przez jakikolwiek samochód marki Abarth. Silnik elektryczny został przetestowany na stanowisku testowym FORMUŁY E z prawdziwym symulatorem toru. Ponadto, wersja Scorpionissima zapewniająca przyspieszenie od 0 do 100 w 5,85 sekundy i Turismo z przyspieszeniem od 0 do 100 w około 6,24 sekundy są szybkie i precyzyjnie reagują w każdym terenie. Ponadto, aby zapewnić większą moc,  samochód generuje 345 Nm momentu obrotowego i może osiągnąć maksymalną prędkość 200 km/h przy zasięgu akumulatora do 334 km w cyklu mieszanym WLTP, odpowiednio do zamontowanych opon.

Obie wersje Nowego Abartha 600e oferują trzy tryby jazdy. Tryb Turismo zapewnia płynniejsze przyspieszenie i moc 110 kW w wersji Turismo oraz 140 kW w wersji Scorpionissima, co w połączeniu z momentem obrotowym wynoszącym 300 Nm zapewnia przyjemną i wydajną jazdę z maksymalną prędkością ograniczoną do 150 km/h. Ta konfiguracja obejmuje również sportową kalibrację pedału przyspieszenia, sportową kalibrację układu kierowniczego i standardową kalibrację systemu ESP. Oprócz tych funkcji, drugi tryb jazdy, Scorpion Street, oferuje moc 150 kW w przypadku wersji Turismo i 170 kW w przypadku Scorpionissima, oraz moment obrotowy wynoszący 345 Nm i maksymalną prędkość ograniczoną do 180 km/h; trzeci tryb jazdy, Scorpion Track, obejmuje dynamiczną kalibrację pedału przyspieszenia, sportowy układ kierowniczy i „zabawowy” tuning systemu ESP. Konfiguracja Scorpion Track to tryb, w którym Abarth dostarcza najwięcej zabawy, gwarantując najlepsze osiągi podczas jazdy na torze z maksymalną prędkością ograniczoną do 200 km/h, momentem obrotowym 345 Nm i wyższą mocą wynoszącą 207 kW (280 KM) w przypadku Abartha 600e Scorpionissima i 175 kW (240KM) w wersji Turismo.

Garść szczegółów:

Model 600e posiada:

  • Tarcze hamulcowe Alcon o średnicy 380 mm.
  • Jest wyposażony w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu firmy JTEKT Torsen.
  • Tylny stabilizator.
  • Układ chłodzenia silnika z wydajną pompą płynu.
  • Fotele sportowe Sabelt.
  • Rozstaw kół zwiększony o 30 mm z przodu i 25 mm z tyłu.
  • 20-calowe felgi aluminiowe.
  • Elektrycznie otwierana klapa bagażnika ruchem stopy.
  • Zestaw Cargo Flex.
  • Bezprzewodowe ładowanie telefonu.
  • Port USB typu A + C.
  • Tylne czujniki parkowania.
  • Czujnik deszczu i zmierzchu.
  • Bezpieczny system Keyless Go.
  • Bezprzewodową kompatybilność z CarPlay i Android Auto.
  • 10,25 calowy wyświetlacz multimedialny.
  • Sportowe menu w którym można przejść na stronę zarządzania momentem obrotowym, aby sprawdzić moment obrotowy koła w czasie rzeczywistym, licznik czasu, wykresy przeciążeń „G”.

Chcesz być na bieżąco z informacjami? Obserwuj nas w wiadomościach Google:

belka Wiadomości Google

Źródło: Stellantis

 

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).