Każdego roku czasopisma „VerkehrsRundschau” i „Trucker” przeprowadzają kompleksowe testy porównawcze ciągników siodłowych wszystkich wiodących marek. Główny nacisk pomiarów kładzie się na zużycie paliwa, co przekłada się bezpośrednio na emisję CO2. Ponadto przy przyznawaniu tytułu „Green Truck 2023” uwzględniono zużycie płynu AdBlue i średnią prędkość osiągniętą podczas testu.
Pojazd DAF XF nowej generacji z silnikiem PACCAR MX-11 o mocy 330 kW/450 KM wyprzedził konkurencję na rozległej niemieckiej trasie testowej dzięki bardzo niskiemu zużyciu paliwa na poziomie 21,26 l/100 km, co odpowiada 675 gramom CO2 na kilometr. Z kolei zapotrzebowanie na AdBlue wyniosło zaledwie 1,32 l/100 km. Warto podkreślić, że testowany XF pokonał trasę ze średnią prędkością – 80,06 km/h.
Firma DAF zyskała przewagę nad konkurencją dzięki temu, że do tej pory jako jedyny producent wdrożyła nowe przepisy dotyczące wymiarów pojazdów ciężarowych w Europie — wyjaśnia Jan Burgdorf, kierownik działu testów i technologii w czasopismach „VerkehrsRundschau” i „TRUCKER” – Nowe zasady pozwalają na wydłużenie przodu pojazdu w celu uzyskania optymalnej aerodynamiki, co pozwala jeszcze bardziej ograniczyć wiodące w swojej klasie zużycie paliwa przez pojazdy DAF.
Zdobycie przez model XF 450 nowej generacji tytułu „Green Truck 2023” jest fantastycznym osiągnięciem i wyrazem uznania dla ciężkiej pracy wykonanej przez cały zespół DAF-a. Nasze pojazdy ciężarowe nowej generacji nie tylko wyznaczają nowe standardy w zakresie oszczędności paliwa, ale także zapewniają najwyższy na rynku poziom bezpieczeństwa i komfortu kierowcy — dzięki temu są to najlepsze ciężarówki zarówno dla kierowcy, jak i właściciela. Nagroda „Green Truck Award” to dowód na to, że DAF jest również prawdziwym liderem w dziedzinie ochrony środowiska – dodaje Patrick Dean, członek zarządu i główny inżynier firmy DAF.
Źródło: DAF