Nowy moduł filtracji paliwa UFI i filtr przedmuchu | MOTOFAKTOR

Nowy moduł filtracji paliwa UFI i filtr przedmuchu

  • Nowy moduł filtracji UFI Filters do silnika Cursor XC13 składający się z filtra wstępnego i filtr głównego oraz zawierający wiele innowacji
  • Zdolność separacji wody na poziomie 96% i odprowadzania jej za pomocą automatycznego systemu obsługiwanego z kabiny
  • Zastosowanie lekkich materiałów zmniejszających masę pojazdu oraz jego wpływ na środowisko
  • System filtracji przedmuchu zapewniający niski poziom emisji

 

UFI Filters wyprodukowała nowy moduł filtracji dla FPT Industrial na pierwszy montaż do silnika Cursor XC13, który jest jednostką napędową najwyższej klasy do ciężkich pojazdów drogowych o pojemności skokowej 13 litrów i mocy do 600 KM.

Nowy moduł filtracji UFI Filters łączy w sobie wiele technologii, ponieważ składa się zarówno z filtra, jak i z filtra wstępnego oleju napędowego. Jedną z głównych innowacji jest wysoka wydajność oddzielania wody od oleju napędowego na poziomie 96%, osiągnięta dzięki modułowi filtra wstępnego. Oprócz tego, moduł odprowadza wodę oddzieloną od oleju napędowego za pomocą automatycznego systemu obsługiwanego z kabiny pojazdu, z kolei zastosowanie lekkich materiałów o zoptymalizowanej konstrukcji przyczynia się do zmniejszenia masy pojazdu. Natomiast zawór termostatyczny, zawór zwrotny i dwa zawory, opracowane i wyprodukowane przez UFI, ułatwiają czynności serwisowe, a zestaw zaawansowanych technologicznie czujników ciśnienia i temperatury prowadzi na bieżąco pomiar warunków w obwodach.

Moduł został zaprojektowany w taki sposób, a spełniać jak najwyższe wymagania. Dzięki niskim spadkom ciśnienia w obwodzie oleju napędowego, przyczynia się on do zmniejszenia zużycia paliwa oraz do maksymalnej wydajności ciężkich pojazdów.

Moduł filtracji UFI Filters pozwala zmniejszyć masę pojazdów wyposażonych w silnik Cursor XC13, a tym samym ich wpływ na środowisko. Do jego konstrukcji UFI wykorzystuje aluminium i polimery techniczne (m.in. poliamid), które obniżają wagę. Filtr wstępny został wykonany z syntetycznego materiału filtracyjnego FormulaUFI.Extreme połączonego z hydrofobową przegrodą wewnętrzną, dzięki czemu gwarantowana zdolność separacji wody wynosi do 96%, zgodnie z normą ISO 16332.

Filtr oddzielający najdrobniejsze cząsteczki jest wykonany z materiału filtracyjnego FormulaUFI.Stratiflex, będącego połączeniem włókniny typu meltblown i celulozy, dzięki czemu osiąga zdolność filtracji do 98% przy 4 mikronach, zgodnie z normą ISO 19438.

Filtr przedmuchu

Filtr przedmuchu w silnikach FPT Cursor XC13 jest przymocowany do pompy wysokociśnieniowej i działa na zasadzie obrotowej. Materiał filtracyjny FormulaUFI.Micron składa się z włókien szklanych połączonych z innymi włóknami syntetycznymi i z zewnętrzną siatką z tworzywa sztucznego. Oferuje on wysoką wydajność filtracji nawet najmniejszych cząstek na poziomie 95% (zgodnie z ISO 17536).

Zadaniem filtra przedmuchu jest oddzielenie oleju od powietrza z oparów unoszących się ze skrzyni korbowej, żeby zredukować emisję zanieczyszczeń. Dzięki separatorowi obrotowemu, który działa zarówno poprzez media filtracyjne, jak i siłę odśrodkową, cząsteczki oleju są wyrzucane na zewnętrzne ściany pokrywy układu wentylacji skrzyni korbowej, a powietrze jest zasysane przez wał drążony, oczyszczane z pozostałości spalania i kierowane z powrotem do układu dolotowego silnika.

Filtr przedmuchu UFI

 

Odzyskiwanie oleju odgrywa istotną rolę w utrzymaniu czystości turbiny sprężarki silnika i zapobieganiu gromadzenia się osadów węglowych od strony wlotu powietrza do silnika. W ten sposób filtr przedmuchu UFI przyczynia się do utrzymania niskiej emisji spalin przez cały okres eksploatacji pojazdu.

Chcesz być na bieżąco z informacjami? Obserwuj nas w wiadomościach Google:

belka Wiadomości Google

Źródło: UFI

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).