UFI Filters wyprodukowała nowy moduł filtracji dla FPT Industrial na pierwszy montaż do silnika Cursor XC13, który jest jednostką napędową najwyższej klasy do ciężkich pojazdów drogowych o pojemności skokowej 13 litrów i mocy do 600 KM.
Nowy moduł filtracji UFI Filters łączy w sobie wiele technologii, ponieważ składa się zarówno z filtra, jak i z filtra wstępnego oleju napędowego. Jedną z głównych innowacji jest wysoka wydajność oddzielania wody od oleju napędowego na poziomie 96%, osiągnięta dzięki modułowi filtra wstępnego. Oprócz tego, moduł odprowadza wodę oddzieloną od oleju napędowego za pomocą automatycznego systemu obsługiwanego z kabiny pojazdu, z kolei zastosowanie lekkich materiałów o zoptymalizowanej konstrukcji przyczynia się do zmniejszenia masy pojazdu. Natomiast zawór termostatyczny, zawór zwrotny i dwa zawory, opracowane i wyprodukowane przez UFI, ułatwiają czynności serwisowe, a zestaw zaawansowanych technologicznie czujników ciśnienia i temperatury prowadzi na bieżąco pomiar warunków w obwodach.
Moduł został zaprojektowany w taki sposób, a spełniać jak najwyższe wymagania. Dzięki niskim spadkom ciśnienia w obwodzie oleju napędowego, przyczynia się on do zmniejszenia zużycia paliwa oraz do maksymalnej wydajności ciężkich pojazdów.
Moduł filtracji UFI Filters pozwala zmniejszyć masę pojazdów wyposażonych w silnik Cursor XC13, a tym samym ich wpływ na środowisko. Do jego konstrukcji UFI wykorzystuje aluminium i polimery techniczne (m.in. poliamid), które obniżają wagę. Filtr wstępny został wykonany z syntetycznego materiału filtracyjnego FormulaUFI.Extreme połączonego z hydrofobową przegrodą wewnętrzną, dzięki czemu gwarantowana zdolność separacji wody wynosi do 96%, zgodnie z normą ISO 16332.
Filtr oddzielający najdrobniejsze cząsteczki jest wykonany z materiału filtracyjnego FormulaUFI.Stratiflex, będącego połączeniem włókniny typu meltblown i celulozy, dzięki czemu osiąga zdolność filtracji do 98% przy 4 mikronach, zgodnie z normą ISO 19438.
Filtr przedmuchu w silnikach FPT Cursor XC13 jest przymocowany do pompy wysokociśnieniowej i działa na zasadzie obrotowej. Materiał filtracyjny FormulaUFI.Micron składa się z włókien szklanych połączonych z innymi włóknami syntetycznymi i z zewnętrzną siatką z tworzywa sztucznego. Oferuje on wysoką wydajność filtracji nawet najmniejszych cząstek na poziomie 95% (zgodnie z ISO 17536).
Zadaniem filtra przedmuchu jest oddzielenie oleju od powietrza z oparów unoszących się ze skrzyni korbowej, żeby zredukować emisję zanieczyszczeń. Dzięki separatorowi obrotowemu, który działa zarówno poprzez media filtracyjne, jak i siłę odśrodkową, cząsteczki oleju są wyrzucane na zewnętrzne ściany pokrywy układu wentylacji skrzyni korbowej, a powietrze jest zasysane przez wał drążony, oczyszczane z pozostałości spalania i kierowane z powrotem do układu dolotowego silnika.
Odzyskiwanie oleju odgrywa istotną rolę w utrzymaniu czystości turbiny sprężarki silnika i zapobieganiu gromadzenia się osadów węglowych od strony wlotu powietrza do silnika. W ten sposób filtr przedmuchu UFI przyczynia się do utrzymania niskiej emisji spalin przez cały okres eksploatacji pojazdu.
Chcesz być na bieżąco z informacjami? Obserwuj nas w wiadomościach Google:
Źródło: UFI