Systemy filtracyjne UFI Filters spełniają wymogi najnowszych napędów hybrydowych, takich jak czterocylindrowy silnik Volkswagen Group z rozrusznikiem-generatorem połączonym z akumulatorem litowo-jonowym. Silnik z serii EA 288 evo niemieckiego producenta zmniejsza emisję CO2 o 10 g/km w porównaniu z poprzednią wersją również dzięki zastosowaniu modułu UFI Filters, który kontroluje temperaturę układów smarowania i chłodzenia, a jego zoptymalizowana konstrukcja redukuje spadki ciśnienia.
To jeden z najpopularniejszych i najbardziej cenionych silników niemieckiej firmy. Jest on montowany w takich modelach samochodów jak Volkswagen Golf, Passat, Škoda Octavia i SEAT Leon. Silnik oferuje liczne korzyści w zakresie zużycia paliwa, komfortu jazdy i osiągów.
Moduł UFI Filters, z plastikowym korpusem i o zmniejszonych rozmiarach, pozwala zredukować wagę silnika i zużycie paliwa. Jest on wyposażony w zawór by-pass oraz w zawór elektromagnetyczny, który umożliwia lepszą kontrolę przepływu oleju i płynu chłodzącego silnik, a także znacząco ogranicza emisję CO2. Systemy wbudowane w moduł UFI Filters mają gwarantować niską utratę ciśnienia w układzie smarowania, a przy tym poprawiać osiągi silnika i zmniejszać zużycie paliwa.
Moduł filtracyjny posiada również plastikowy zawór spustowy ułatwiający serwisowanie.
Skuteczność filtracji kompletnego filtra UFI Filters z wkładem ekologicznym wg. standardu ISO 4548-12 wynosi 99% dla cząstek o wielkości do 40 mikronów.
To bardzo ważny projekt dla Grupy UFI Filters, ponieważ nasz produkt jest montowany w jednym z najlepiej ocenianych silników. Jedną z kluczowych zalet oferty Grupy dla dystrybutorów na rynku aftermarket są produkty na wyłączność. Nasi klienci mogą uzyskać oryginalne części zamienne, montowane również jako pierwsze wyposażenie, wcześniej niż konkurencja. Nowe produkty będą dostępne w katalogu aftermarket UFI i SOFIMA od przyszłego roku.
Group Aftermarket Business Unit Director UFI Filters - Luca Betti
Źródło: UFI Filters