Volkswagen rozpoczyna przedsprzedaż w pełni elektrycznej limuzyny ID.7. Od wczoraj klienci mogą zamawiać model w pakiecie specyfikacji Pro z zasięgiem do 621 km (WLTP) w cenie 56 995 euro.
Na rynek wchodzi limuzyna z wyższej klasy średniej o pojemności akumulatora (netto) 77 kWh[1] i zasięgu do 621 km (WLTP)[2]. Z okazji rynkowej premiery Volkswagen wyposażył ID.7 w szczególnie wygodne i wysokiej jakości technologie. Najważniejsze funkcje, takie jak wyświetlacz Head-up wykorzystujący rzeczywistość rozszerzoną i system nawigacji „Discover Pro Max” są dostępne w standardzie.
Dzięki krótkim zwisom i dużemu rozstawowi osi elektryczna limuzyna oferuje przestronne wnętrze z dużą ilością miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu. Duży bagażnik jest w stanie pomieścić bagaż o łącznej pojemności aż 532 litrów. Kompaktowa jednostka napędowa jest zamontowana z tyłu pojazdu i zapewnia moc 210 kW (286 KM) i moment obrotowy 545 Nm. Pomimo długości prawie pięciu metrów ID.7 jest zaskakująco zwrotny, a promień skrętu wynosi zaledwie 10,9 metra. Przy średnim zużyciu energii na poziomie 16,3–14,1 kWh na 100 kilometrów i zasięgu do 621 km (WLTP)[2], wydajna limuzyna w specyfikacji wyposażenia Pro nadaje się również na dłuższe dystanse.
ID.7 to pierwszy pojazd wyposażony w inteligentne, elektroniczne nawiewy, które rozprowadzają powietrze po całym wnętrzu, umożliwiając w ten sposób szybsze ochłodzenie lub nagrzanie pojazdu. Duże, opcjonalne panoramiczne okno dachowe z „inteligentnym szkłem” można przełączać pomiędzy ustawieniami nieprzezroczystymi i przezroczystymi za pomocą dotyku lub sterowania głosowego. Nowy asystent głosowy IDA rozumie mowę, co ułatwia obsługę pojazdu. ID.7 imponuje także nową strukturą menu systemu informacyjno-rozrywkowego. Wiele życzeń klientów zostało tu uwzględnionych i uwzględnionych w nowej koncepcji obsługi.
Już na początku składania zamówienia Volkswagen wyposaża ID.7 Pro w popularne funkcje w standardzie.
Obejmują one:
W momencie wprowadzenia na rynek w standardzie dostępne są także następujące systemy wspomagania [3]:
Dzięki opcjonalnym, przejrzyście zaprojektowanym pakietom wyposażenia ID.7 jest szczególnie łatwy w konfiguracji:
[1] ID.7 – Zużycie energii w kWh/100 km: cykl mieszany 16,3–14,1; Emisje CO2 w g/km: cykl mieszany 0. Dla pojazdu dostępne są wyłącznie wartości zużycia i emisji zgodne z WLTP, a nie NEDC. Tam, gdzie podane są zakresy, wartości zużycia energii i emisji CO₂ zależą od wybranego wyposażenia pojazdu.
[2] Zasięg określony na stanowisku testowym zgodnie ze światową zharmonizowaną procedurą testową pojazdów lekkich (WLTP) w najbardziej korzystnym dla zasięgu wariancie wyposażenia ID.7 przy zawartości energii netto w akumulatorze wynoszącej 77 kWh. Rzeczywiste wartości zakresu WLTP mogą się różnić w zależności od wyposażenia. Rzeczywisty zasięg osiągany w rzeczywistych warunkach różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, wykorzystania funkcji zwiększających komfort lub wyposażenia dodatkowego, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów/ładunku i topografii.
[3] Z funkcji wspomagania kierowania można korzystać wyłącznie w granicach systemu. Kierowca musi być zawsze przygotowany na obejście systemu wspomagania jazdy. Systemy te nie zwalniają kierowców z obowiązku prowadzenia pojazdu z należytą ostrożnością i uwagą.
Źródło: Volkswagen