Firma Castrol wprowadziła na rynek Transmax Dual Multivehicle, nowy, w pełni syntetyczny olej przekładniowy przeznaczony specjalnie do przekładni dwusprzęgłowych (DCT/DSG) wyposażonych w mokre sprzęgła. Ten nowy środek smarny stworzono, aby zapewnić płynniejszą zmianę biegów w celu zwiększenia wydajności operacyjnej, a także maksymalizacji żywotności komponentów DCT i DSG.
Transmax Dual Multivehicle, nadaje się do stosowania w ponad 90% przekładni z mokrym sprzęgłem z europejskiego parku samochodowego2, w tym w większości sześcio- i siedmio-biegowych mokrych przekładni DCT i DSG stosowanych w samochodach osobowych produkowanych przez marki Ford, VW Group, Nissan, BMW i Mercedes-Benz. Rozwiązanie w postaci jednego produktu pomaga uprościć proces wyboru i zamawiania produktów w serwisach jednej i wielu marek.
Nowoczesna automatyczna skrzynia biegów może składać się nawet z 1000 części, a podczas typowej jazdy po mieście biegi zmienia się nawet do 88 000 razy w roku (3). Przy takich warunkach skrzynie biegów pracują ciężej niż kiedykolwiek przedtem, powodując zwiększone drgania, problemy z przełączaniem biegów i możliwe uszkodzenia komponentów, jeśli olej przekładniowy pojazdu zużyje się lub nie zapewnia odpowiedniego poziomu tarcia (4).
Nowy olej przekładniowy Transmax Dual Multivehicle firmy Castrol z technologią Smooth Drive Technology zawiera aktywne molekuły, które automatycznie dostosowują poziom tarcia do zmieniających się obciążeń i prędkości. Dzięki temu w każdym momencie przekładnia pracuje przy zachowaniu odpowiedniego poziomu tarcia pomiędzy komponentami, co zapewnia najwyższą ochronę i płynniejszą jazdę przez dłuższy czas (1).
Osiągnięcie płynnej zmiany biegów, dłuższej żywotności komponentów i zwiększonej wydajności operacyjnej zostało potwierdzone w wyniku szeroko zakrojonych analiz przeprowadzonych przez ekspertów technologicznych Castrol. Testy porównawcze Transmax Dual Multivehicle z innym olejem wykazały, że nowy produkt zapewniał płynną zmianę biegów przez ponad dwa razy dłuższy czas, działając wydajnie nawet przez 17 000 cykli, w porównaniu do zaledwie 7500 cykli w przypadku zwykłego oleju, po których przy zmianie biegów pojawiły się wibracje i szarpanie (1). Łożyska przekładni również wykazywały o 80% mniejsze zużycie (5), przy 50% mniejszym wzroście lepkości oleju wywołanego utlenianiem (6).
Wymagania mechaniczne stawiane dzisiejszym przekładniom dwusprzęgłowym z mokrym sprzęgłem są wyższe niż kiedykolwiek przedtem, dlatego niezwykle ważne jest, aby można je było chronić przed występującymi obciążeniami i unikać awarii ich komponentów. Po szeroko zakrojonym procesie testowania i rozwoju Castrol Transmax Dual Multivehicle z technologią Smooth Drive TechnologyTM oferuje niezrównaną ochronę w przypadku większości przekładni DCT i DSG występujących w Europie, dostarczając serwisom gotowe rozwiązanie.
kierownik ds. wdrażania technologii w firmie Castrol - Simon Gurney
Wymagania mechaniczne stawiane dzisiejszym przekładniom dwusprzęgłowym z mokrym sprzęgłem są wyższe niż kiedykolwiek przedtem, dlatego niezwykle ważne jest, aby można je było chronić przed występującymi obciążeniami i unikać awarii ich komponentów. Po szeroko zakrojonym procesie testowania i rozwoju Castrol Transmax Dual Multivehicle z technologią Smooth Drive Technology oferuje niezrównaną ochronę w przypadku większości przekładni DCT i DSG występujących w Europie, dostarczając serwisom gotowe rozwiązanie.
Castrol Transmax Dual Multivehicle to najnowszy olej przekładniowy, który dołącza do rosnącego asortymentu produktów Castrol Transmax obejmującego płyny Transmax ATF, DUAL i CVT do automatycznych skrzyń biegów. Transmax Manual zapewnia również pięciokrotnie łatwiejszą zmianę biegów w ręcznych skrzyniach biegów podczas pracy w niskich temperaturach (7). Obecnie dwóch na trzech głównych producentów pojazdów wybiera oleje przekładniowe Castrol do fabrycznego zalania (8).