Nowy, w pełni syntetyczny olej przekładniowy Castrol

Nowy, w pełni syntetyczny olej przekładniowy Castrol

Castrol wprowadził na rynek Transmax Dual Multivehicle, w pełni syntetyczny olej do przekładni dwusprzęgłowych (DCT/DSG) wyposażonych w mokre sprzęgła.

 

Firma Castrol wprowadziła na rynek Transmax Dual Multivehicle, nowy, w pełni syntetyczny olej przekładniowy przeznaczony specjalnie do przekładni dwusprzęgłowych (DCT/DSG) wyposażonych w mokre sprzęgła. Ten nowy środek smarny stworzono, aby zapewnić płynniejszą zmianę biegów w celu zwiększenia wydajności operacyjnej, a także maksymalizacji żywotności komponentów DCT i DSG.

 

Transmax Dual Multivehicle, nadaje się do stosowania w ponad 90% przekładni z mokrym sprzęgłem z europejskiego parku samochodowego2, w tym w większości sześcio- i siedmio-biegowych mokrych przekładni DCT i DSG stosowanych w samochodach osobowych produkowanych przez marki Ford, VW Group, Nissan, BMW i Mercedes-Benz. Rozwiązanie w postaci jednego produktu pomaga uprościć proces wyboru i zamawiania produktów w serwisach jednej i wielu marek.

 

Nowoczesna automatyczna skrzynia biegów może składać się nawet z 1000 części, a podczas typowej jazdy po mieście biegi zmienia się nawet do 88 000 razy w roku (3). Przy takich warunkach skrzynie biegów pracują ciężej niż kiedykolwiek przedtem, powodując zwiększone drgania, problemy z przełączaniem biegów i możliwe uszkodzenia komponentów, jeśli olej przekładniowy pojazdu zużyje się lub nie zapewnia odpowiedniego poziomu tarcia (4).

 

Nowy olej przekładniowy Transmax Dual Multivehicle firmy Castrol z technologią Smooth Drive Technology zawiera aktywne molekuły, które automatycznie dostosowują poziom tarcia do zmieniających się obciążeń i prędkości. Dzięki temu w każdym momencie przekładnia pracuje przy zachowaniu odpowiedniego poziomu tarcia pomiędzy komponentami, co zapewnia najwyższą ochronę i płynniejszą jazdę przez dłuższy czas (1).

 

Osiągnięcie płynnej zmiany biegów, dłuższej żywotności komponentów i zwiększonej wydajności operacyjnej zostało potwierdzone w wyniku szeroko zakrojonych analiz przeprowadzonych przez ekspertów technologicznych Castrol. Testy porównawcze Transmax Dual Multivehicle z innym olejem wykazały, że nowy produkt zapewniał płynną zmianę biegów przez ponad dwa razy dłuższy czas, działając wydajnie nawet przez 17 000 cykli, w porównaniu do zaledwie 7500 cykli w przypadku zwykłego oleju, po których przy zmianie biegów pojawiły się wibracje i szarpanie (1). Łożyska przekładni również wykazywały o 80% mniejsze zużycie (5), przy 50% mniejszym wzroście lepkości oleju wywołanego utlenianiem (6).

Wymagania mechaniczne stawiane dzisiejszym przekładniom dwusprzęgłowym z mokrym sprzęgłem są wyższe niż kiedykolwiek przedtem, dlatego niezwykle ważne jest, aby można je było chronić przed występującymi obciążeniami i unikać awarii ich komponentów. Po szeroko zakrojonym procesie testowania i rozwoju Castrol Transmax Dual Multivehicle z technologią Smooth Drive TechnologyTM oferuje niezrównaną ochronę w przypadku większości przekładni DCT i DSG występujących w Europie, dostarczając serwisom gotowe rozwiązanie.

kierownik ds. wdrażania technologii w firmie Castrol - Simon Gurney

 

Wymagania mechaniczne stawiane dzisiejszym przekładniom dwusprzęgłowym z mokrym sprzęgłem są wyższe niż kiedykolwiek przedtem, dlatego niezwykle ważne jest, aby można je było chronić przed występującymi obciążeniami i unikać awarii ich komponentów. Po szeroko zakrojonym procesie testowania i rozwoju Castrol Transmax Dual Multivehicle z technologią Smooth Drive Technology oferuje niezrównaną ochronę w przypadku większości przekładni DCT i DSG występujących w Europie, dostarczając serwisom gotowe rozwiązanie.

 

Castrol Transmax Dual Multivehicle to najnowszy olej przekładniowy, który dołącza do rosnącego asortymentu produktów Castrol Transmax obejmującego płyny Transmax ATF, DUAL i CVT do automatycznych skrzyń biegów. Transmax Manual zapewnia również pięciokrotnie łatwiejszą zmianę biegów w ręcznych skrzyniach biegów podczas pracy w niskich temperaturach (7). Obecnie dwóch na trzech głównych producentów pojazdów wybiera oleje przekładniowe Castrol do fabrycznego zalania (8).

 

  1. Na podstawie OEM Friction Test Method GK-1 vs a Genuine Oil. GK-1 jest zastrzeżonym testem OEM.
  2. Na podstawie informacji z bazy danych IHS nowych pojazdów wyprodukowanych w Europie w latach 2010–2019 oraz prognoza produkcji na lata 2020–2025.
  3. Zgodnie z danymi Castrol zgromadzonymi w cyklu jazdy FETP po mieście.
  4. Korzystanie z odpowiedniego oleju przekładniowego w odpowiednim czasie ma kluczowe znaczenie w kontekście zapobiegania problemom z przekładniami, takim jak wibracje i szarpanie, opór przy przełączaniu biegów, „wycie” osi lub uszkodzenie części.
  5. Test łożysk FE-8 – Castrol Transmax Dual Multivehicle wykazał lepszą odporność na zużycie łożysk niż w przypadku zwykłego oleju.
  6. Oxidation DKA (170C, 192 HRS) CEC-L-48-Mod – Test stabilności oksydacyjnej olejów silnikowych stosowanych w samochodowych przekładniach poprzez ich przyśpieszone starzenie.
  7. Transmax Manual Multivehicle 75W-90, Transmax Manual FE 75W, Transmax Manual V 75W-80 w porównaniu z głównym konkurencyjnym mineralnym olejem przekładniowym API GL-4 SAE 80W-90, na podstawie testów przeprowadzonych w niezależnym laboratorium na 6-stopniowej skrzyni biegów w temperaturze -20°C.
  8. Na podstawie niezależnych danych źródłowych.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).