NTN-SNR reaguje na trendy rynkowe w zakresie rozrządu silnika. Rynek jest nadal głównie zdominowany przez paski rozrządu, jednak nowe ograniczenia technologiczne oznaczają, że układy rozrządu napędzane łańcuchem staną się bardziej popularne.
Według prognoz liczba samochodów wyposażonych w system łańcucha rozrządu wzrośnie z 30% do 40% do 2020 r. Obecnie 70% napraw jest wykonywanych przez producenta. Wraz z szybkim wzrostem tej floty pojazdów wzrosło również zapotrzebowanie na zestawy naprawcze dla tych części. Chociaż łańcuchy rozrządu mają dłuższą żywotność niż paski rozrządu, części ulegają znacznemu zużyciu, a więc jakość jest istotna. Jednakże, podobnie jak w przypadku pasów, gdy łańcuch rozrywa się, naprawy mogą być kosztowne. Regularne kontrole lub konserwacja prewencyjna powinny być przeprowadzane w pojazdach, które przejeżdżają dużo kilometrów lub słyszalne są nietypowe dźwięki.
NTN-SNR rozszerzył ofertę dla układu rozrządu, aby spełnić wymagania i oczekiwania rynku europejskiego. Obecnie oferuje szereg zestawów łańcuchowych (obejmujących wszystko, co potrzebne do napraw) zaprojektowanych dla najpopularniejszych pojazdów europejskich i azjatyckich, a także pojedyncze napinacze łańcuchowe NTN.
NTN-SNR wybrał 22 zestawy obejmujące najczęściej spotykane aplikacje dotyczące wymiany rozrządu. Te zestawy obejmują:
Jak podaje NTN-SNR, wszystkie niezbędne narzędzia dla tego asortymentu (katalog rozrządu, dedykowany zespół sprzedażowy w każdym kraju) są już dostępne.
Źródło: Nexus Automotive International