Tym razem są to kompletne półosie napędowe, przeguby homokinetyczne oraz ich osłony . Dziennikarze z całej Europy mieli okazję zobaczyć jak półosie i przeguby powstają w fabryce NTN Europe w Le Mans we Francji i jakim testom są poddawane zanim trafią na rynek.
Półoś napędowa to przegubowy element pojazdu, który przenosi moment obrotowy i ruch obrotowy z napędu na koło. Dwa przeguby homokinetyczne, jeden od strony koła, drugi od strony mechanizmu różnicowego, pozwalają na uzyskanie tej samej prędkości obrotowej pomiędzy wałem wejściowym a wyjściowym, niezależnie od tego, w jakim położeniu i pod jakim kątem znajdują się przeguby. Rozmiar przegubów i długość półosi napędowej są zależne od konstrukcji pojazdu i poziomów momentu obrotowego, który ma zostać przeniesiony z napędu na koła.
NTN-SNR produkuje wszystkie rodzaje klasycznych przegubów, wykorzystując konstrukcję sześciokulową od strony koła i od strony mechanizmu różnicowego. Firma opracowała i opatentowała także serię przegubów ośmiokulowych przeznaczonych na pierwszy montaż. To odpowiedź NTN-SNR na wymagania producentów i właścicieli pojazdów którzy oczekują coraz większego komfortu, redukcji emisji CO2 oraz poprawy wydajności.
Firma NTN-SNR nie zapomina także o rynku wtórnym i wkrótce wzbogaci swoją ofertę części zamiennych o nową grupę produktów:
Kompletny zestaw półosi napędowej, który obejmuje całkowicie zmontowaną półoś oraz wszystkie niezbędne elementy montażowe. Półoś napędowa jest montowana w fabrykach NTN-SNR, jest kompletna i gotowa do montażu. Przegub zewnętrzny w zestawie z osłoną – jest wstępnie zmontowany i obejmuje: zewnętrzny pierścień zmontowany (z pierścieniem wewnętrznym, koszyczkiem i kulami, ewentualnie z pierścieniem ASB i pokrywą przeciwpyłową), wszystkie niezbędne elementy montażowe, odpowiedni zestaw osłony z opaskami, pierścieniami Segera i smarem oraz pierścień ustalający od strony mechanizmu różnicowego.
Zestaw osłon przegubów, które zawierają: osłonę, opaski, pierścienie Segera i smar, wszystkie niezbędne elementy montażowe, elementy dodatkowe do przegubów wewnętrznych, takie jak sprężyny, czy nakrętki.
Nowa gama produktów stanowi uzupełnienie serii „Chassis” składającej się z zestawów łożysk kół, hamulców tarczowych ze zintegrowanymi łożyskami, zestawów łożysk górnego mocowania amortyzatora. Obecnie produkty oferowane pod markami NTN oraz SNR są dostępne dla samochodów europejskich, a od 2017 roku oferta zostanie poszerzona o samochody azjatyckie.
Naszym celem jest wprowadzenie na rynek części zamiennych tej samej gamy produktowej, prezentującej tę samą wysoką jakość, jaką oferujemy na rynku OE. To nasza odpowiedź na potrzeby klientów, którzy oczekują tej samej oferty i tej samej jakości na aftermarkecie.
Vice President NTN-SNR Automotive Aftermarket Business Unit and Emerging Countries - Eric Malavasi
Wraz z wprowadzaniem nowych produktów na rynek części zamiennych producent oferuje także wsparcie techniczne.
Wspieramy naszych klientów oferując im katalogi produktów, dostarczając informacje techniczne. W każdym zestawie produktów znajduje się dokładna instrukcja montażu. Dodatkowo proponujemy korzystanie z naszego najnowszego narzędzia - aplikacji TechScaN'R na smartphony i tablety, która umożliwia dostęp do istotnych informacji technicznych.
Dyrektor ds. marketingu NTN-SNR - Christophe Espine
Produkcja półosi i przegubów odbywa się w NTN Transmission Europe – jednym z 9 zakładów produkcyjnych firmy zlokalizowanych we Francji, w pobliżu miejscowości Le Mans.
W fabryce stosowana jest opracowana przez NTN-SNR technologia „PCS Hub Joint” – frezowane połączenie łożyska i przegubu homokinetycznego. Jest ono montowane dzięki ściśle dopasowanym frezowaniom, co eliminuje wszelkie luzy, a tym samym redukuje hałas. Technologia ta pozwala uzyskać pożądany moment obrotowy przy mniejszej średnicy, co wpływa na znaczne zmniejszenie ciężaru przekładni.
Przy fabryce NTN Transmission Europe w Le Mans działa ośrodek badawczy, gdzie odbywają się badania i testy produktów zgodne z wymogami międzynarodowymi i wymaganiami klienta. Kompletna półoś napędowa przechodzi wiele różnych prób:
Ponieważ osłony są najbardziej wrażliwymi komponentami półosi napędowej, przeprowadza się kilka rodzajów badań, aby upewnić się, że działają one poprawnie:
NTN-SNR posiada także europejski ośrodek badań i rozwoju w Annecy w Górnej Sabaudii we Francji, gdzie 400 pracowników przygotowuje produkty przyszłości, korzystając z laboratoriów i narzędzi uznawanych za najlepsze w swojej klasie. Centrum badawcze posiada ponad 200 stanowisk do testów. Ośrodek działa we współpracy z ośrodkiem badań i rozwoju w Kuwanie w Japonii, co pozwala na stałą wymianę doświadczeń.
Firma NTN-SNR jest dziś jednym z liderów rynku części zamiennych do samochodów osobowych i jednocześnie jednym z największych producentów części oryginalnych. Oferuje części zamienne do samochodów osobowych, wraz z asortymentem w trzech kategoriach: zawieszenie, jednostka napędowa oraz układ przeniesienia napędu.
NTN-SNR zatrudnia 4 225 pracowników i posiada 9 zakładów produkcyjnych, z czego 6 we Francji, oraz 18 przedstawicielstw handlowych. Firma może pochwalić się bogatą ofertą części do zawieszenia, silników i napędów, przede wszystkim dzięki łożyskom trzeciej generacji do kół, rolkom rozrządu o znakomitych parametrach oraz łożyskom do skrzyń biegów. W fabrykach NTN-SNR, zlokalizowanych na 5 kontynentach, każdego dnia produkowanych jest ponad 100 tys. części. Firma oferuje szeroki zakres produktów dla pojazdów takich marek jak m.in.: Renault, Mercedes, Mini, Jeep, Opel, Nissan, Suzuki, Toyota, Dacia, Fiat, Alfa Romeo, Honda, Volkswagen, Ford, Land Rover, Volvo, BMW, Lotus