Sieć O.K. Serwis skupia blisko 250 niezależnych warsztatów w Polsce. Łączy je koncepcja i filozofia prowadzenia warsztatów, na które składają się wysoka jakość, doświadczeni mechanicy, pełen zakres usług, wysoki standard obsługi. Aby ten model, w którym każdy warsztat ma autonomię działania, sprawnie funkcjonował pod jednym brandem, należy stawiać na partnerskie relacje i dyskusje wykraczające poza ramy stricte biznesowe – mówi Jacek Adamus, koordynator rozwoju sieci O.K. Serwis.
W tym duchu zorganizowana została specjalna konferencja online dla firm zrzeszonych w O.K. Serwis. Jej celem, poza podsumowaniami dotychczasowej działalności, było budowanie relacji i pogłębianie współpracy między warsztatami a centralą sieci. Głównym elementem spotkania było głosowanie, które dotyczyło kluczowych kierunków działań marketingowych w 2022 roku.
Przedstawiliśmy warsztatom centralne działania marketingowe, nad którymi pracujemy i które prowadzimy w 3 obszarach: lokalnym, ogólnopolskim i hybrydowym. Całość ukierunkowana jest na podnoszenie świadomości marki wśród klientów zarówno tych w bezpośredniej okolicy warsztatów jak i w skali całego kraju. Pośród kilku omawianych inicjatyw, większość postawiła na promocję hybrydową, czyli na platformę Yanosik. Zadecydował o tym mix dwóch elementów. Ogólnopolski zasięg kampanii wraz z lokalnym oddziaływaniem, kierującym klienta wprost do najbliższego warsztatu sieci O.K. Serwis – dodaje Jacek Adamus.
Podczas spotkania omawiane były także nowe produkty i usługi marketingowe, które warsztaty mogą zamawiać dodatkowo i samodzielnie wpływać na lokalne budowanie świadomości marki. Przedstawiciele warsztatów zgłaszali także swoje propozycje, które mogłyby uzupełnić już istniejące portfolio produktów w sklepie O.K Serwis.
Przedyskutowane zostały trendy rozwoju rynku motoryzacyjnego w Polsce oraz bieżąca sytuacja branży. Rynek pracy, presja cenowa, kierunki, które wytycza elektromobilność, nowe technologie wkraczające pod maski pojazdów, a także zmiana pokoleniowa, która narzuca nową formę komunikacji i obsługi klienta. Ten ostatni punkt został rozszerzony o omówienie funkcjonowania programu Online Booking – umawiania wizyt do warsztatów O.K. Serwis online, przez dedykowaną stronę lub przez ogólnopolski telefon 221004744. Program, który został uruchomiony z myślą o ludziach, którzy z braku czasu gro swoich spraw załatwiają korzystając ze smartfona.
Plan na 2022 rok zakłada ugruntowanie pozycji warsztatów sieci O.K. Serwis w świadomości klientów. Rozwój sieci z uwzględnieniem najważniejszych jej cech: jakości i kompleksowości świadczonych usług. Dalszy rozwój programu Mój Warsztat umożlwiający łatwe zarządzanie warsztatem samochodowym.
Naszym celem jest sukcesywne powiększanie sieci, zwłaszcza w tych regionach kraju, gdzie warsztatów O.K. Serwis jest najmniej. Jednak nie mamy presji liczonej podpisanymi umowami. Ważne są dla nas jakość i wspólna perspektywa rozwoju, ponieważ jesteśmy partnerami, którzy są ekspertami w swoich dziedzinach i zależy nam na osiąganiu tożsamych celów. Dlatego rozmawiamy o nich wspólnie i razem podejmujemy decyzje – mówi Jacek Adamus.
Źródło: O.K. Serwis