Powiększyliśmy magazyn w Bieruniu o dodatkowe 11 tys. metrów kw., kolejne procesy zostały zautomatyzowane. Zdobywamy kolejne rynki w Europie. Zwiększyliśmy istotnie skalę działania, co miesiąc notujemy dwucyfrową dynamikę sprzedaży mimo wysokiej bazy rok wcześniej. Z sukcesem pozyskaliśmy nowych pracowników do magazynu, co nie było łatwe ze względu na widoczny od dłuższego czasu deficyt siły roboczej na rynku pracy.
Realizacja naszych kluczowych celów, rozbudowa oferty produktowej, ekspansja na nowe rynki i umacnianie obecności w tych krajach, w których już jesteśmy. Optymalizujemy wiele procesów poprzez dalszą informatyzację i automatyzację. Będziemy nadal rozwijać sieć dystrybucji, co roku zamierzamy otwierać kilka filii jednak ich liczba będzie zależna od sytuacji ekonomicznej spółki i otoczenia rynkowego. Obecnie nasza sieć w Polsce to 88 oddziałów. Mamy w planach wprowadzenie kolejnych, nowych linii produktowych. Duże perspektywy mamy przed sobą również w obrębie asortymentu wyposażenia warsztatowego. Od roku dystrybuujemy np. produkty premium marki Rooks, które spotykają się ze świetnym odbiorem klientów. Być może jeszcze w tym roku wprowadzimy kolejne linie produktowe, ale na razie nie mogę tego zdradzać. Szukamy również miejsca pod kolejny magazyn, rozważamy lokalizacje w zachodniej Polsce, by rozwijać działalność w tym rejonie kraju.
Do tej pory w naszej ofercie były typowe narzędzia warsztatowe, natomiast zamierzamy poszerzyć tę linię produktową o narzędzia każdego typu, uniwersalne, nie ograniczając oferty tylko do branży motoryzacyjnej. Zamierzamy docierać do innych branż i tam oferować narzędzia, m.in. myślimy o branży budowlanej. Produkty Rooks będą więc dostarczane nie tylko do mechaników, ale także do sklepów oferujących narzędzia pod kątem innych branż niż motoryzacja.
Siła nabywcza klienta zagranicznego jest wyższa, do tego dochodzi nowszy park samochodowy. Dla takiego klienta wymiana części to dużo mniejsze obciążenie w budżecie niż dla klienta polskiego. To widać nie tylko w Polsce, ale także w Europie Środkowo – Wschodniej. Zachodnia część Europy jest więc, obok wspomnianych wcześniej regionów, perspektywicznym kierunkiem rozwoju, dlatego duże siły i środki zamierzamy przeznaczyć na ekspansję zagraniczną.
Obecnie szukamy silnego partnera dla naszej sieci warsztatowej MaXserwis, z którym będziemy się wspólnie rozwijać i wzmacniać pozycję na rynku. W tej chwili prowadzimy rozmowy z silną marką olejową, ale nie możemy na razie zdradzać szczegółów.
W naszej opinii kłopoty na rynku niemieckim dotyczą głównie producentów nowych pojazdów. My działamy na rynku dystrybucji aftermarket, ofertę kierujemy m.in. do właścicieli pojazdów używanych, których w Polsce i Europie przybywa. Średni wiek aut osobowych w Polsce to ok. 13 lat, a w Europie ok. 11 lat. mamy więc na naszym kontynencie ogromny i stosunkowo wiekowy park samochodowy. Właściciele aut, niezależnie od koniunktury, będą sięgać po nowe części samochodowe. Dziś nie odczuwamy spowolnienia, a silna dywersyfikacja produktowa i geograficzna pozwala nam na większą elastyczność, szybsze reagowanie na ewentualne zmiany cyklu koniunktury.
Nie przewidujemy lawinowego przyrostu samochodów elektrycznych i szybkiego rozwoju elektromobilności w Polsce, ale dostosowujemy się także do potrzeb tego segmentu. Ogromna liczba naszych części jest wykorzystywana również w samochodach tego typu.
Auto Partner utrzymuje pozycję w czołówce na rynku dystrybucji samochodowych części zamiennych. Nie mamy ambicji, by się z kimś ścigać. Dla nas istotne jest, aby nadal stabilnie się rozwijać, w swoim tempie. Chcemy zwiększać skalę, ale jednocześnie poprawiać rentowność i dlatego nie patrzymy na konkurencję pod kątem walki o miejsca. Nowo otwarte filie oraz nowe rynki zbytu stopniowo będą pozytywnie przekładały się na nasze wyniki. Inwestujemy w dalszą informatyzację procesów, co jest naszą silną przewagą. Zdobywamy wiele nowych rynków zbytu, pozyskujemy kolejnych klientów. Mamy dobre perspektywy rozwoju. Sprzyja nam rosnąca siła nabywcza zarówno w Polsce jak i Europie oraz stale rosnący park samochodowy.
Ze szczegółowymi wynikami finansowymi spółki Auto Partner S.A. za pierwsze półrocze 2019 r. można przeczytać TUTAJ