Ogniwa paliwowe Toyoty w ciężarówkach Hyliko | MOTOFAKTOR

Ogniwa paliwowe Toyoty w ciężarówkach Hyliko

Toyota nawiązała współpracę z marką Hyliko, która opracuje 2 modele dużych ciężarówek z bezemisyjnym napędem wodorowym.

 

 

 

Hyliko wprowadzi do swojej gamy wodorowy ciągnik siodłowy o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) 44 ton oraz wodorową ciężarówkę o DMC 26 ton, dostępną w wariantach 6×2 oraz 6×4. Oba pojazdy mają być napędzane silnikami elektrycznymi zasilanymi dwoma modułami ogniw paliwowych. Dodatkowo w ramach oferty leasingu klienci Hyliko mają mieć możliwość korzystania z sieci stacji tankowania zielonego wodoru tej firmy. Francuski producent buduje własną infrastrukturę, obejmującą bezemisyjną produkcję wodoru, magazynowanie i dystrybucję.

Od lewej: wodorowa ciężarówka o DMC 26 t, dostępna w wariantach 6x2 oraz 6x4 oraz wodorowy ciągnik siodłowy o DMC 44 t marki Hyliko, Fot. Toyota

Jesteśmy podekscytowani współpracą z Toyotą, która wyposaży w technologię ogniw paliwowych nasze pierwsze pojazdy wodorowe. Znane z niezawodności i wydajności moduły ogniw paliwowych Toyoty to kluczowe komponenty napędów wodorowych do bezemisyjnych ciężarówek. Inwestujemy w nowe rozwiązania, które pomogą w dekarbonizacji drogowego transportu towarowego w Europie – powiedział Ovarith Troeung, CEO firmy Hyliko.

Szerokie zastosowanie modułów ogniw paliwowych Toyoty

Toyota Motor Europe (TME) realizuje strategię szerokiej współpracy z wieloma producentami z różnych sektorów gospodarki, którzy są zainteresowani implementacją technologii wodorowych w swoich produktach. Specjalnie do tego celu TME stworzyła Toyota Fuel Cell Business Group, odpowiedzialną za rozwój, produkcję i sprzedaż systemów ogniw paliwowych Toyoty w Europie oraz za współpracę z partnerami zainteresowanymi budową masowego rynku pojazdów i urządzeń zasilanych wodorem. Z modułów ogniw paliwowych Toyoty korzystają już producenci autobusów, pociągów, jachtów i statków oraz stacjonarnych generatorów prądu.

Moduł ogniw paliwowych Toyoty, Fot. Toyota

Ciężarówki odpowiadają za 77% lądowego transportu towarów w Unii Europejskiej, dlatego wymiana parku samochodów ciężarowych na pojazdy bezemisyjne będzie miała duży wpływ na dekarbonizację transportu i realizację celu neutralności klimatycznej Europy. Elektryczne napędy na wodorowe ogniwa paliwowe nie wymagają długotrwałego ładowania i są znacznie lżejsze od bateryjnych napędów elektrycznych. Dzięki temu wodorowe ciężarówki łączą bezemisyjną jazdę z dużą ładownością i praktycznością. Toyota inwestuje w popularyzację wodorowych pojazdów ciężarowych także w innych regionach na świecie, współpracując m.in. z producentami w Japonii i Stanach Zjednoczonych.

 

Źródło: Toyota

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).