Wraz z najnowszą specyfikacją dla oleju napędowego do silników wysokoprężnych Texaco Delo, Volvo dołącza do marek takich jak: Mercedes-Benz, Cummins, Mack, Renault, Detroit Diesel i Ford, które również zatwierdziły ten produkt. Olej został opracowany w celu poprawy zużycia paliwa, wydajnej ochrony przed zużyciem silnika i optymalizacji jego żywotności.
Texaco Delo 400 XSP-FA SAE 5W-30 z technologią ISOSYN wykorzystuje niski SAPS spełniając wymagania emisji Euro VI. Powstał, aby zapewnić ochronę silników zgodnych z GHG 17 i EPA 2010 w pojazdach ciężarowych z silnikiem wysokoprężnym na paliwo o niskiej zawartości siarki (ULSD).
Produkt został opracowany do użytku w nowszych silnikach z systemami selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), filtrów cząstek stałych (DPF) i układów recyrkulacji spalin (EGR). Oferuje lepkość i system dodatków, które mają pomagać poprawić oszczędność paliwa nawet o 1,3% w porównaniu z olejami do silników wysokoprężnych SAE 15W-40.
Jako syntetyczny olej silnikowy o niskiej lepkości, przeznaczony do pracy w dużych obciążeniach, Texaco Delo 400 XSP-FA SAE 5W-30 wspiera ochronę przy zimnym rozruchu w silnikach działających w ujemnych temperaturach. Zawiera zaawansowane technologicznie środki dyspergujące i detergenty opracowane w celu rozproszenia sadzy i kontroli zużycia. Pomaga to utrzymać pierścienie, zawory tłoków i same tłoki w czystości, umożliwiając wydłużenie czasu ich sprawnego działania.
Produkt ma pomagać zminimalizować konieczność czyszczenia systemu kontroli emisji filtra cząstek stałych (DPF). Zaawansowane, bazowe materiały syntetyczne i dodatki przekładać się mają na dłuższą żywotność, zapewniając wydłużone okresy między wymianami, dzięki kontroli zużycia, utleniania, szlamu i gęstnienia oleju.
Źródło: Texaco