Tym samym Mercedes-Benz dołączył do grona takich firm jak Cummins, Renault Trucks, Deutz i Volvo, które również zatwierdziły produkt. Olej Texaco Delo 400 XSP-SD – SAE 5W-30 został opracowany tak, aby zapewnić lepszą oszczędność paliwa, wysoką wydajność, wydłużoną pracę i optymalną żywotność silnika.
Texaco Delo 400 XSP-SD – SAE 5W-30 został opracowany przy użyciu technologii ISOSYN, która wykorzystuje niskie SAPS (niskopopiołowość), aby spełnić wymagania normy emisji Euro VI. Nadaje się on do stosowania w wielu układach oczyszczania spalin, jest także zalecany do użycia w starszych silnikach. Opracowano go z myślą o wysokiej wydajności z różnymi paliwami, w tym tymi o niskiej, bardzo niskiej zawartości siarki czy biopaliwami.
Jako syntetyczny olej bazowy o niskiej lepkości, Texaco Delo 400 XSP-SD – SAE 5W-30 ma pomagać chronić silnik uruchamiany w skrajnie niskich temperaturach. Zawiera zaawansowane dyspergatory i detergenty opracowane w celu rozproszenia sadzy i kontroli zużycia. Ma pomagać utrzymać pierścienie, zawory i dno tłoków w czystości oraz poprawiać czas pracy.
Olej ma też pomagać zmniejszyć częstotliwość czyszczenia systemu kontroli emisji filtra cząstek stałych (DPF). Według Texaco, oferuje dłuższą żywotność dzięki zaawansowanym syntetycznym składnikom bazowym oraz dodatkom zapewniającym dłuższe okresy między wymianami oleju, mniejsze utlenianie, ograniczenie szlamu i kontrolę gęstnienia oleju.
Źródło: Chevron