Oleje Petronas Sprinta do motocykli | MOTOFAKTOR

Oleje Petronas Sprinta do motocykli

Petronas wprowadził do sprzedaży na polskim rynku oleje do jednośladów Petronas Sprinta, które zastąpiły oferowane do tej pory Syntium Moto.

Oleje Petronas Sprinta opracowano w oparciu o technologię UltraFlex, która pozwala utrzymać parametry oleju na stabilnym poziomie. Dzięki temu silniki motocyklowe pracują ciszej i są lepiej chronione przed zużyciem wynikającym z obciążeń termicznych i mechanicznych, a ich żywotność jest wydłużona.

 

Oleje do silników dwusuwowych mają w oznaczeniu literę T (od angielskiego two – dwa), zaś do czterosuwowych – literę F (od angielskiego four – cztery). Im wyższa liczba po T lub F, tym bardziej zaawansowany olej. Gama do silników dwusuwowych zaczyna się od oleju T100. To produkt mineralny klasy JASO FB/API TB, oferowany w opakowaniach 1 i 5 l. Dla bardziej wymagających przeznaczone są oleje T500 i T900. Ten pierwszy jest olejem półsyntetycznym klasy JASO FC/API TC, oferowanym w opakowaniach 1 l i beczkach 60 l. Z kolei dostępny wyłącznie w litrowych opakowaniach Petronas Sprinta T900 to najbardziej zaawansowany, syntetyczny olej klasy JASO FD/API TC do silników dwusuwowych, oparty na estrach, które poprawiają własności smarne oleju w wysokich temperaturach. Sprinta T900 świetnie nadaje się do motocykli wyczynowych, używanych np. w wyścigach, motocrossie czy do gokartów.

Sprinta F100 to mineralny olej do silników czterosuwowych starszych konstrukcji, produkowany w dwóch wersjach lepkości – 15W-40 i 20W-50. Oba oleje spełniają wymagania klasy JASO MA/API SG. Także półsyntetyczny olej Sprinta F500 jest dostępny w dwóch wersjach lepkości – 10W-40 i 15W-50. Obie odmiany są klasy JASO MA2/API SL. Oczko wyżej od F500 pozycjonowany jest olej Sprinta F700 E. Ten półsyntetyczny olej o lepkości 10W-30 spełnia wymagania klasy JASO MA2/API SL. Na szczycie gamy olejów do motocyklowych silników czterosuwowych jest Petronas Spinta F900. Ten syntetyczny olej występuje w trzech odmianach lepkości: 5W-40, 10W-40 i 10W-50. Wszystkie spełniają normy JASO MA2/API SN i świetnie nadają się do wysilonych jednostek japońskich, europejskich i amerykańskich jednośladów.

 

Źródło: Petronas

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).