Oleje silnikowe Shell Helix z klasą jakości API SP | MOTOFAKTOR

Oleje silnikowe Shell Helix z klasą jakości API SP

Shell, chcąc spełnić standardy specyfikacji API SP, dostosuje do jej wymogów wybrane produkty Shell Helix produkowane w technologii Shell GTL.

Specyfikacja API SP jest normą nowej generacji dla olejów silnikowych do samochodów osobowych, których benzynowe jednostki napędowe wymagają większej odporności na spalanie stukowe. Norma API SP zastępuje wcześniejszą normę API SN Plus. Od dotychczasowych standardów różni się zwiększonym zakresem testów pod kątem LSPI (przedwczesnego zapłonu przy niskiej prędkości obrotowej) oraz wyraźnej poprawy trwałości silnika. Istotnym uzupełnieniem normy API SP są dwie normy ILSAC GF-6 i GF-6A, które wymagają, aby olej maksymalnie zmniejszał zużycie paliwa.

 

Oleje silnikowe spełniające normy API SP:

 

  • pomagają ograniczyć spalanie stukowe z powodu przedwczesnego zapłonu przy niskich prędkościach obrotowych (LSPI),
  • pozwalają wydłużyć czas eksploatacji łańcucha rozrządu i zaworów ssących dzięki lepszym właściwościom przeciwzużyciowym i przeciwutleniającym,
  • ograniczają tworzenie się osadów wysokotemperaturowych w turbosprężarce i na tłokach,
  • spełniają wysokie wymagania nowoczesnych silników wyposażonych w technologię bezpośredniego wtrysku benzyny z turbodoładowaniem (TGDI).

 

Nowe wymagania dla olejów są konsekwencją stosowania nowych konstrukcji silników benzynowych. Zmiany dotyczą pojazdów producentów z Azji, głównie Japonii i Korei Południowej, oraz samochodów produkcji amerykańskiej. Parametry dla nowych olejów zostały określone w specyfikacji jakościowej SP opracowanej przez American Petroleum Institute (API) – mówi Cezary Wyszecki, Doradca Techniczny w dziale sprzedaży pośredniej środków smarnych w Shell Polska.

 

Shell cały czas dąży do dostarczania rozwiązań, które spełniają najnowsze standardy branżowe, zapewniając najwyższą wydajność i ochronę silnika przy niższej emisji spalin.

 

Nowe formulacje olejów Shell Helix, które spełniają nową normę API SP, to niższe zużycie paliwa, większa trwałość silników i mniejsza uciążliwość dla środowiska naturalnego. Zastosowanie olejów Shell Helix z powyższą specyfikacją w pojazdach wyposażonych w systemy start-stop oraz w silnikach benzynowych samochodów hybrydowych daje najlepsze wyniki, jeśli chodzi o parametry pracy silnika i ekonomikę jazdy – podkreśla Cezary Wyszecki, Doradca Techniczny w dziale sprzedaży pośredniej środków smarnych w Shell Polska.

 

Wybrane oleje silnikowe z rodziny Shell Helix nawet przewyższają wskazania normy API SP. Aby potwierdzić zgodność produktów ze swojej oferty z nowymi wymogami, firma Shell chce dostosować ich opakowania, umieszczając na nich nowe etykiety ze stosownymi oznaczeniami.

 

Oleje z nowymi specyfikacjami:

 

  • Shell Helix Ultra SP 0W-20
  • Shell Helix HYBRID 0W-20
  • Shell Helix HX7 10W-40
  • Shell Helix HX7 5W-40

Zmiany obejmują też oleje:

 

  • Shell Helix Ultra 0W-40
  • Shell Helix Ultra 5W-40
  • Shell Helix HX8 5W-40

Źródło: Shell

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).