Produkty Castrol Transmax są przeznaczone do mostów napędowych oraz automatycznych i manualnych skrzyń biegów. Produkty te zostały zweryfikowane jako neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla zgodnie z uznaną międzynarodową normą PAS 2060[1].
Przekładnia jest jednym z najważniejszych elementów każdego pojazdu, a jej naprawa lub wymiana jest jedną z najbardziej kosztownych prac serwisowych, dlatego zapewnienie jej odpowiedniej ochrony ma kluczowe znaczenie. Zastosowanie oleju Castrol TRANSMAX z technologią Smooth Drive Technology™ pozwala zapewnić optymalny poziom tarcia w układzie napędowym przez cały czas, gwarantując płynną pracę oraz przedłużając żywotność ruchomych części przekładni. Ta innowacyjna technologia jest powodem, dla którego 2 z 3 największych producentów pojazdów stosuje oleje przekładniowe Castrol do fabrycznego zalania.[2] Linia Castrol TRANSMAX uzupełnia nasze portfolio produktów neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla zgodnie z normą PAS2060. Jest to element naszych działań, które mają na celu dążenie do bardziej zrównoważonej przyszłości poprzez oszczędność odpadów, redukcję emisji dwutlenku węgla i poprawę jakości życia – w myśl naszej strategii PATH360.[3]
kierownik globalny ds. technologii płynów do układów napędowych i pojazdów elektrycznych firmy Castrol - Paul Beasley
Typowy samochód osobowy wykonuje średnio 18 000 cykli hamowania i 88 000 zmian biegów rocznie[4]. Powoduje to ogromne obciążenie skrzyni biegów, dlatego jeśli olej przekładniowy nie zapewnia odpowiedniego poziomu tarcia oraz ochrony lub jest przepracowany, może to prowadzić do drgania pojazdu, sztywności przekładni czy uszkodzeń części. Używanie właściwego oleju i jego wymiana w odpowiednim momencie mają ogromne znaczenie dla zapobiegania problemom z przekładnią. Zaawansowana gama olejów Castrol Transmax z technologią Smooth Drive Technology zawiera aktywne molekuły ochronne, które według zapewnień Castrol automatycznie dopasowują swój poziom tarcia do zmian ciśnienia i prędkości. Pomaga to wydłużyć żywotność przekładni i zapewnia płynniejszą zmianę biegów przez dłuższy czas[5].
W przypadku automatycznych skrzyń biegów produkty Transmax ATF, Dual i CVT zapewniać mają ponad dwukrotnie dłuższą płynność zmiany biegów[6], natomiast stosowanie produktów Transmax Manual z technologią Smooth Drive Technology w manualnych skrzyniach pięciokrotnie łatwiejszą zmianę biegów w niskich temperaturach[7]. Produkty Castrol Transmax Axle Long Life, opracowane z myślą o cięższych pojazdach z bardziej złożonymi przekładniami i mechanizmami różnicowymi, tworzą pięciokrotnie silniejszą warstwę ochronną[8], zmniejszając prawdopodobieństwo wystąpienia niespodziewanych problemów lub kosztownych napraw.
W 2014 roku firma Castrol stała się pierwszą firmą na świecie, która zaoferowała środki smarne z certyfikatem neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla zgodnie z normą PAS2060 – Castrol Professional. Od tego czasu nieustannie rozszerza swoją ofertę produktów neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla dla samochodów osobowych i pojazdów użytkowych – od jej wprowadzenia udało się zrównoważyć 3,3 mln ton CO2e[9]. Castrol zobowiązuje się, by 50% wolumenu wiodących produktów firmy sprzedanych w Europie w pierwszej połowie 2021 roku posiadało certyfikat neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla[10]. Obejmuje to wszystkie produkty sprzedawane pod wiodącymi liniami produktowymi Castrol, takimi jak: EDGE, POWER 1, VECTON i CASTROL ON.
Aby produkt uzyskał certyfikat neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla zgodnie z normą PAS2060, należy obliczyć emisje gazów cieplarnianych od rozpoczęcia produkcji po utylizację, a następnie zrównoważyć emisje poprzez działania mające na celu redukcję emisji oraz zastosowanie zweryfikowanych offsetów węglowych[11]. Produkty Castrol neutralne pod względem emisji CO2 są poddawane wiarygodnemu procesowi, w którym niezależni eksperci zewnętrzni mierzą emisje od rozpoczęcia produkcji po utylizację w oparciu o protokół w zakresie emisji gazów cieplarnianych, a niezależny organ certyfikujący zapewnia neutralność węglową zgodnie z normą PAS 2060.
[1] Aby produkt został uznany za neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla, należy obliczyć emisję gazów cieplarnianych w jego całym cyklu życia (od produkcji do utylizacji), a następnie zrównoważyć emisję poprzez działania mające na celu jej redukcję oraz skupowanie kredytów węglowych. Produkty Castrol neutralne pod względem emisji CO2 są poddawane procesowi, w którym niezależne strony trzecie mierzą emisje od rozpoczęcia produkcji po utylizację w oparciu o protokół w zakresie emisji gazów cieplarnianych i zapewniają neutralność węglową zgodnie z normą PAS 2060:2014, która zapewnia specyfikację oznaczającą neutralność węglową
W 2014 roku marka Castrol wprowadziła na rynek pierwszy na świecie olej silnikowy neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla – Castrol PROFESSIONAL. Od tamtej pory dzięki tym zmianom oraz innym produktom i usługom zneutralizowaliśmy 3,3 mln ton CO2e (ekwiwalent emisji dwutlenku węgla).
W 2021 roku firma Castrol zamierza zrównoważyć emisję 1,7 mln ton CO2e poprzez zweryfikowane offsety węglowe zapewniane przez bp Target Neutral.
[2] Produkty TRANSMAX ATF z technologią Smooth Drive Technology™ oraz TRANSMAX CVT w porównaniu z olejem referencyjnym, na postawie badania zgodności ze standardami przemysłowymi LVFA. Tylko w przypadku TRANSMAX CVT: Dotyczy przekładni CVT ze sprzęgłem startowym. TRANSMAX DUAL w porównaniu z oryginalnym olejem konkurencyjnego producenta, na podstawie prób tarcia GK1 zgodnych ze specyfikacjami producentów OEM. TRANSMAX MANUAL Multivehicle 75W-90, TRANSMAX MANUAL FE 75W, TRANSMAX MANUAL V 75W-80 w porównaniu z głównym konkurencyjnym mineralnym olejem przekładniowym API GL-4 SAE 80W-90, na podstawie testów przeprowadzonych na 6-stopniowej skrzyni biegów w temperaturze -20°C w niezależnym laboratorium. TRANSMAX AXLE LONG LIFE 75W-90 w porównaniu z głównym konkurencyjnym mineralnym olejem do pojazdów użytkowych API GL-5 SAE 80W-90, na podstawie przeprowadzonych przez Castrol wewnętrznych testów obciążenia uderzeniowego mostów napędowych.
[3] https://www.castrol.com/en_gb/united-kingdom/home/castrol-story/newsroom/press-releases/path360.html
[4] Zgodnie z danymi Castrol zgromadzonymi w cyklu jazdy po mieście FETP.
[5] Produkty TRANSMAX ATF z technologią Smooth Drive Technology™ oraz TRANSMAX CVT w porównaniu z olejem referencyjnym, na postawie badania zgodności ze standardami przemysłowymi LVFA. Tylko w przypadku TRANSMAX CVT: Dotyczy przekładni CVT ze sprzęgłem startowym. TRANSMAX DUAL w porównaniu z oryginalnym olejem konkurencyjnego producenta, na podstawie prób tarcia GK1 zgodnych ze specyfikacjami producentów OEM. TRANSMAX MANUAL Multivehicle 75W-90, TRANSMAX MANUAL FE 75W, TRANSMAX MANUAL V 75W-80 w porównaniu z głównym konkurencyjnym mineralnym olejem przekładniowym API GL-4 SAE 80W-90, na podstawie testów przeprowadzonych na 6-stopniowej skrzyni biegów w temperaturze -20°C w niezależnym laboratorium. TRANSMAX AXLE LONG LIFE 75W-90 w porównaniu z głównym konkurencyjnym mineralnym olejem do pojazdów użytkowych API GL-5 SAE 80W-90, na podstawie wewnętrznych testów obciążenia uderzeniowego mostów napędowych Castrol.
[6] Produkty TRANSMAX ATF z technologią Smooth Drive Technology™ oraz TRANSMAX CVT w porównaniu z olejem referencyjnym, na postawie badania zgodności ze standardami przemysłowymi LVFA. Tylko w przypadku TRANSMAX CVT: Dotyczy przekładni CVT ze sprzęgłem startowym. TRANSMAX DUAL w porównaniu z oryginalnym olejem konkurencyjnego producenta, na podstawie prób tarcia GK1 zgodnych ze specyfikacjami producentów OEM.
[7] TRANSMAX MANUAL Multivehicle 75W-90, TRANSMAX MANUAL FE 75W, TRANSMAX MANUAL V 75W-80 w porównaniu z głównym konkurencyjnym mineralnym olejem przekładniowym API GL-4 SAE 80W-90, na podstawie testów przeprowadzonych na 6-stopniowej skrzyni biegów w temperaturze -20°C w niezależnym laboratorium.
[8] TRANSMAX AXLE LONG LIFE 75W-90 w porównaniu z głównym konkurencyjnym mineralnym olejem do pojazdów użytkowych API GL-5 SAE 80W-90, na podstawie wewnętrznych testów obciążenia uderzeniowego mostów napędowych Castrol.
[9] Aby produkt został uznany za neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla, należy obliczyć emisję gazów cieplarnianych w jego całym cyklu życia (od produkcji do utylizacji), a następnie zrównoważyć emisję poprzez działania mające na celu jej redukcję oraz skupowanie kredytów węglowych.
Produkty Castrol neutralne pod względem emisji CO2 są poddawane wiarygodnemu procesowi, w którym niezależne strony trzecie mierzą emisje od rozpoczęcia produkcji po utylizację w oparciu o protokół w zakresie emisji gazów cieplarnianych i zapewniają neutralność węglową zgodnie z normą PAS 2060. W 2014 roku marka Castrol wprowadziła na rynek pierwszy na świecie olej silnikowy neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla – Castrol PROFESSIONAL. Od tamtej pory dzięki tym zmianom oraz innym produktom i usługom zneutralizowaliśmy 3,3 mln ton CO2e (ekwiwalent emisji dwutlenku węgla).
[10] Zobowiązujemy się, by 52% wolumenu wiodących produktów firmy Castrol sprzedawanych w Europie od 1 stycznia do 30 czerwca 2021 roku posiadało certyfikat neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla.
[11] W 2021 roku firma Castrol planuje zrównoważyć 1,3 mln ton CO2e dzięki zweryfikowanym offsetom węglowym oferowanym przez bp Target Neutral. https://www.bp.com/en_gb/target-neutral/home/offsetting-projects.html
Źródło: Castrol