Za sprawą nowej linii montażowej silnik benzynowy Turbo PureTech – czterokrotnie z rzędu nagrodzony tytułem „Engine of the Year” – stopniowo staje się dla Groupe PSA silnikiem światowym. Silniki EB (wolnossące i turbodoładowane) są obecnie produkowane we Francji (Douvrin, Trémery) i Chinach (Xiangyang), od 2019 r. będą produkowane na Węgrzech (Szentgotthárd) i w Maroku (Al‑Kunajtira), zaś od 2020 r. — w Indiach (Hosur).
Dotychczas wyprodukowano 3,8 mln silników EB, a dodatkowe moce produkcyjne są odpowiedzią na rosnący popyt rynkowy, w tym w szczególności na nowe modele Opla i Vauxhalla, wykorzystujące platformy i technologie Groupe PSA. Ten wysoce wydajny silnik przyczynia się do redukcji emisji CO2 przy średnim zużyciu paliwa zmniejszonym o 4% w porównaniu z poprzednią generacją.
Zakład produkcji zespołów napędowych w Tychach zmodernizowano w celu zwiększenia wydajności zgodnie ze standardami Groupe PSA: nowe technologie i wyposażenie, wspierane przez nowe systemy informatyczne, zapewniają wysoką jakość produkcji realizowanej przez odpowiednio wyszkolone zespoły. Lokalizacja fabryk podzespołów w pobliżu zakładów produkujących pojazdy sprzyja poprawie wydajności produkcji.
Fabryka w Tychach powraca do gry jako członek Groupe PSA. Cała załoga jest gotowa stawić czoła nowym wyzwaniom, jakie przed nami stoją. Zakład przeszedł gruntowną modernizację przy odpowiednim poziomie inwestycji, aby zapewnić najwyższy poziom efektywności wśród najnowocześniejszych zakładów fabryk silników w Europie. Jesteśmy dumni z tego, że możemy przyczynić się do przechodzenia kierowców na niskoemisyjne silniki benzynowe PureTech.
dyrektor zakładu w Tychach - Arkadiusz Suliga
Źródło: PSA