Opona Bridgestone Potenza Race do jazdy po torze | MOTOFAKTOR

Opona Bridgestone Potenza Race do jazdy po torze

Nowa opona typu Bridgestone Potenza Race została zaprojektowana z myślą o entuzjastach jazdy na torze w oparciu o ich oczekiwania dotyczące opon o ultra-wysokich osiągach.
10/06/2022

Nowa opona typu semi-slick Bridgestone Potenza Race, która została zaprojektowana z myślą o entuzjastach jazdy na torze w oparciu o ich oczekiwania dotyczące opon o ultra-wysokich osiągach, według zapewnień producenta zapewnia kierowcom najlepszą kontrolę na torze w suchych warunkach (1).

 

Bridgestone Potenza Race zapewnia także najszybszy czas okrążenia, najlepsze hamowanie na suchej nawierzchni (2) i wyjątkową trwałość na torze (3), dzięki czemu miłośnicy sportów motorowych mogą osiągać lepsze wyniki i przekraczać swoje granice na torze. Potenza Race jest pierwszą w historii Bridgestone oponą na rynek wymiany przeznaczoną do jazdy po torze.

 

Nowa Potenza Race to opona typu semi-slick dopuszczona do jazdy po drogach publicznych, ale o osiągach ukierunkowanych na jazdę po torze. Została stworzona z myślą o entuzjastach sportów motorowych, którzy chcą osiągać jak najlepsze wyniki i przekraczać granice swoich możliwości.

 

Umożliwiając miłośnikom jazdy po torze panowanie nad prędkością, Potenza Race zapewnia najszybszy czas okrążenia i najlepsze hamowanie na suchej nawierzchni – a wszystko to z przewagą nad oponami głównych konkurentów – według testów przeprowadzonych przez niezależny instytut TÜV SÜD. Nowa opona Bridgestone zapewnia najlepszą kontrolę na torze w suchych warunkach oraz wyjątkową trwałość.

 

W tegorocznym teście opon dla samochodów sportowych magazynu Auto Bild, nowa opona Bridgestone Potenza Race prześcignęła wszystkich konkurentów i zajęła pierwsze miejsce. Eksperci zwrócili uwagę na takie aspekty jak „prawie doskonałe właściwości jezdne, osiągi zbliżone do poziomu opony typu slick, precyzję prowadzenia, zdolność do absorbcji sił bocznych i wysoką wytrzymałość” jako powody, dla których opona Bridgestone Potenza Race zwyciężyła w teście.

Rezultat wieloletnich innowacji i doświadczenia w sportach motorowych

Najnowszy model serii Potenza jest wynikiem długiej tradycji i doświadczenia firmy Bridgestone w sportach motorowych. Kultowa już seria opon Potenza narodziła się, gdy marka dostarczała opony zespołom Formuły 1 w latach 1997-2010, w tym zdobywcy sześciu tytułów z rzędu – Ferrari.

 

Korzystając z doświadczenia zdobytego podczas opracowywania opon Potenza Race na pierwszy montaż do supersamochodów Lamborghini Huracán STO i Huracán Tecnica oraz hot hatchbacka CUPRA Leon, Potenza Race jest pierwszą w historii Bridgestone oponą na rynek wymiany przeznaczoną do jazdy po torze.

Wysoko zawieszona poprzeczkadla opon klasy premium o ultra-wysokich osiągach

Niesamowite osiągi opony Bridgestone Potenza Race są możliwe dzięki innowacjom w zakresie wzoru bieżnika, konstrukcji i mieszanki materiałów. Opona została zaprojektowana w oparciu o wyniki szeroko zakrojonych badań rynkowych przeprowadzonych przez firmę Bridgestone, które koncentrowały się na oczekiwaniach kierowców torów wyścigowych wobec opon o ultra-wysokich osiągach.

 

W procesie opracowywania opony Potenza Race wykorzystano przełomową technologię wirtualnego projektowania. Umożliwia ona stworzenie i przetestowanie cyfrowej wersji opony, co pomaga firmie Bridgestone przewidzieć, jak opona będzie się zachowywać w różnych warunkach, jeszcze przed stworzeniem fizycznych prototypów. W rezultacie Bridgestone może przetestować znacznie więcej wariantów opony w wirtualnym świecie.

 

W fazie opracowywania, technologia ta pozwala na ograniczenie emisji CO2 i zużycia surowców o 33%, a podczas testów na torze zmniejsza ilość przejechanych kilometrów o 10 000 i redukuje emisję CO2 o 1,7 tony (4).

 

Nowa opona Bridgestone Potenza Race, opracowana i wyprodukowana w Europie, jest dostępna w 13 popularnych rozmiarach od 17 do 20 cali, przeznaczonych dla hot hatchbacków i samochodów sportowych najczęściej używanych na torach.

 

Bridgestone Potenza Race to zwieńczenie lat – a nawet dekad – doświadczeń w zakresie wysokich osiągów.

Stworzyliśmy tę oponę z myślą o miłośnikach sportów motorowych - rozmawiając z nimi i dowiadując się, czego oczekują od swojej wymarzonej opony na tor. Cieszymy się, że możemy zaprezentować naszą pierwszą w historii oponę typu semi-slick przeznaczoną na rynek wymiany opon, oferującą niezrównane osiągi wszystkim entuzjastom jazdy po torze.

COO i CTO Bridgestone EMIA - Emilio Tiberio

 

Projekt ten jest zgodny ze zobowiązaniem Bridgestone E8, które służy jako zbiór wytycznych dotyczących zrównoważonego rozwoju firmy i budowania zaufania przyszłych pokoleń. Zobowiązanie Bridgestone E8 składa się z 8 haseł – Energia, Ekologia, Wydajność, Rozbudowa, Ekonomia, Emocje, Ułatwienia i Wzmacnianie (ang. Energy, Ecology, Efficiency, Extension, Economy, Emotion, Ease and Empowerment), które firma zobowiązuje się budować wspólnie z pracownikami, społeczeństwem, partnerami i klientami. Ten projekt idealnie łączy się ze zobowiązaniem dotyczącym Emocji dziękizaangażowaniu we wzbudzanie emocji i szerzenie radości w świecie mobilności.

 

[1] Czas okrążenia na torze Nardo (6115 metrów), średni czas trzech okrążeń w sekundach: Bridgestone (2:35,39), Pirelli (2:37,62), Michelin (2:37,87), Goodyear (2:37,89).

[2] Droga hamowania na suchej nawierzchni (100 km/h do 0 km/h) na oponach Bridgestone EUPG, odległość w metrach: Bridgestone (32,3), Michelin (32,8), Pirelli (33,2), Goodyear (34,6).

[3] Drugie miejsce pod względem trwałości na torze Nardo, ocena w %: Goodyear (120%), Bridgestone (100%), Pirelli (80%), Michelin (60%).

*Testy przeprowadzone przez TÜV SÜD na zlecenie firmy Bridgestone w listopadzie 2021 r. i marcu 2022 r. w zakładach Bridgestone EUPG (Włochy) i Nardo (Włochy) w celu przeprowadzenia testów z udziałem samochodów Mercedes AMG A45 na oponach w rozmiarze 245/35 R19 Potenza Race w porównaniu z osiągami głównych konkurentów w tym samym segmencie: Goodyear Eagle F1 Supersport R, Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect, Pirelli P Zero Trofeo R. Raport TUV nr 713231330.

[4] Na podstawie deklarowanej emisji CO2 dla modelu CUPRA Leon (samochód rozwojowy dla opon 235/35R19) 172g/km.

 

Źródło: Bridgestone

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).