Opona całoroczna Bridgestone Run-Flat | MOTOFAKTOR

Opona całoroczna Bridgestone Run-Flat

Bridgestone wprowadza na rynek opony Turanza All Season 6 ENLITEN z technologią DriveGuard Run-Flat (RFT).

Nowa opona pozwala kierowcom podróżować bezpiecznie po przebiciu do 80 km z prędkością nie przekraczającą 80 km/h. Jest również dostosowana do użytku w pojazdach elektrycznych (1).

„Opona Bridgestone Turanza All Season 6 ENLITEN z technologią DriveGuard RFT to idealne rozwiązanie dla kierowców oczekujących bezpieczeństwa, wygody i spokoju ducha przez cały rok, oddajemy w ręce kierowców jeden zestaw opon, który sprawdzi się przez cały rok i który pozwala na bezpieczne kontynuowanie jazdy po przebiciu. Nowa opona jest dostosowana do użytku w pojazdach elektrycznych, co dodatkowo poszerza grono jej potencjalnych odbiorców” – mówi Stefano Sanchini, Vice President Consumer Replacement at Bridgestone Europe, Middle East and Africa.

Według testów przeprowadzonych przez jeden z najbardziej renomowanych w Europie niezależnych instytutów badań motoryzacyjnych, TÜV SÜD, nowa opona Bridgestone oferuje najlepszą w swojej klasie drogę hamowania na mokrej nawierzchni oraz doskonałą skuteczność hamowania zarówno na śniegu jak i na suchej nawierzchni (2). TÜV SÜD potwierdził również duże możliwości nowej opony w zakresie przyczepności, hamowania, pokonywania zakrętów i prowadzenia na śniegu (3). Ponadto, opona zapewnia o 20% lepsze przebiegi niż jej poprzedniczka (4), co przekłada się na efektywność kosztową i mniejszy wpływ na środowisko.

Nowa opona Bridgestone została zaprojektowana z wykorzystaniem technologii ENLITEN – połączenia najnowocześniejszych rozwiązań zapewniających maksymalne bezpieczeństwo, doskonałe osiągi i ulepszone właściwości związane ze zrównoważonym rozwojem, przy jednoczesnym dostosowaniu do użytku w pojazdach elektrycznych.

Opracowana i produkowana w Europie opona Bridgestone Turanza All Season 6 ENLITEN z technologią DriveGuard RFT będzie dostępna w 20 najpopularniejszych rozmiarach – od 16 do 19 cali. 18 rozmiarów wprowadzonych zostanie we wrześniu 2024 roku, a pozostałe dwa w styczniu 2025 roku.

[1] Przez 80 km z prędkością do 80 km/h. Dystans jazdy po przebiciu opony może się różnić w zależności od obciążenia pojazdu, temperatury na zewnątrz i momentu uruchomienia systemu monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS). Opony DriveGuard aktualnie nie są dostępne dla vanów i dostępne są jedynie dla samochodów wyposażonych w System Monitorowania Ciśnienia w Oponach (TPMS).
[2] Hamowanie na mokrej nawierzchni (80 km/h do 20 km/h, odległość mierzona w metrach): Bridgestone (27,2), Continental (28,3), Goodyear (28,9), Michelin (31,4). Hamowanie na suchej nawierzchni (100 km/h do 0 km/h, odległość mierzona w metrach): Michelin (37,8), Bridgestone (38,6), Continental (41,3), Goodyear (42,3). Hamowanie na śniegu (40 km/h do 5 km/h, odległość mierzona w metrach), Michelin (17,1), Bridgestone (17,3), Goodyear (17,5), Continental (18,0). Testy przeprowadzone przez TÜV SÜD na zlecenie Bridgestone w lutym 2023 roku na obiektach Bridgestone EUPG (Włochy), Bridgestone SPG (Szwecja) i ATP Papenburg (Niemcy) dla testów z Volkswagenem Golfem VIII, na oponie o rozmiarze 205/55 R16 94V XL Turanza All Season 6 w porównaniu z osiągami głównych konkurentów w tym samym segmencie: Michelin CrossClimate 2, Continental AllSeasonContact i Goodyear Vector 4Season Gen3. Raport TÜV SÜD nr 713281374.
[3] Drugie miejsce pod względem osiągów na śniegu (przyspieszenie, hamowanie, przyczepność boczna, prowadzenie), średnia ocena w procentach: Michelin (101,5%), Bridgestone (100%), Goodyear (96,4%), Continental (95,8%). Testy przeprowadzone przez TÜV SÜD na zlecenie Bridgestone w lutym 2023 roku na obiektach Bridgestone EUPG (Włochy), Bridgestone SPG (Szwecja) i ATP Papenburg (Niemcy) dla testów z Volkswagenem Golfem VIII, na oponie o rozmiarze 205/55 R16 94V XL Turanza All Season 6 w porównaniu z osiągami głównych konkurentów w tym samym segmencie: Michelin CrossClimate 2, Continental AllSeasonContact i Goodyear Vector 4Season Gen3. Raport TÜV SÜD nr 713281374.
[4] Na podstawie testów wewnętrznych przeprowadzonych na oponach Bridgestone Turanza All Season 6 vs Bridgestone Weather Control A005 EVO, ref. 205/55 R16. Testy przeprowadzone przez TÜV SÜD na zlecenie Bridgestone w lutym 2023 roku na obiektach Bridgestone EUPG (Włochy), Bridgestone SPG (Szwecja) i ATP Papenburg (Niemcy) dla testów z Volkswagenem Golfem VIII, na oponie o rozmiarze 205/55 R16 94V XL Turanza All Season 6 w porównaniu z osiągami głównych konkurentów w tym samym segmencie: Michelin CrossClimate 2, Continental AllSeasonContact i Goodyear Vector 4Season Gen3. Raport TÜV SÜD nr 713281374.

Źródło: Bridgestone

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).