Laufenn G FIT 4S ma poszerzające się rowki oraz wykorzystuje w swojej konstrukcji mieszankę krzemionkową o wysokiej przyczepności, co ma zapewniać stabilną jazdę w regularnie występujących w Europie różnych zakresach temperatur. Nowy Laufenn G FIT 4S opracowano z myślą o oszczędnych kierowcach, szukających opon dających bezpieczeństwo jazdy przez cały rok na obszarach miejskich i nizinach, z różnych powodów unikających wymiany opon dwa razy w roku.
Nasza marka Laufenn będzie dalej rozwijana i starannie rozszerzamy jej portfel produktów tam, gdzie jest to konieczne i gdzie istnieje popyt rynkowy na nie. Dodanie do oferty całorocznej opony Laufenn dla samochodów osobowych i SUV-ów jest wynikiem rosnącej popularności tego segmentu, szczególnie w Europie Środkowej i Zachodniej.
prezes Hankook Tire Europe - Sanghoon Lee
Zastosowanie w mieszance bieżnika nowej opony Laufenn G Fit 4S krzemionki o wysokiej przyczepności i dodatków wzmacniających, w połączeniu z zaawansowaną technologią mieszania firmy Hankook, ma zapewniać niezawodny poziom przyczepności opon przez cały rok, szczególnie na drogach mokrych lub pokrytych błotem. Konstrukcja bieżnika w kształcie litery V obejmuje szerokie rowki odprowadzające wodę, które rozszerzają się w kierunku na zewnątrz, co ma przyspieszać odprowadzenie wody i błota, minimalizując ryzyko aquaplaningu.
Z kolei szerokie opasania w połączeniu ze specjalnie zaprojektowanym profilem osnowy Laufenn G Fit 4S zapewniać mają stabilną jazdę i dobre właściwości prowadzenia, szczególnie podczas jazdy na suchej nawierzchni. To – w połączeniu z wypełniaczem stopki o wysokiej twardości – przekładać ma się na precyzyjną reakcję układu kierowniczego. Bezpołączeniowy (jointless) podkład bieżnika ma poprawiać prowadzenie i zmniejsza zużycie opony oraz pomagać zmaksymalizować powierzchnię styku bieżnika z drogą nawet przy wyższych prędkościach. Z kolei wzmocniona drutówka ma oznaczać elastyczność i jednorodność, dając płynność jazdy. Zazębiające się wzajemnie klocki w środkowej części bieżnika sprawiać mają, że są bardziej sztywne i dają dobrą stabilność zarówno na mokrej, jak i na suchej nawierzchni.
Na bieżniku stworzono półrowki ułożone pod różnymi kątami, aby zmaksymalizować efekt krawędziowania niezależnie od warunków i kątów skrętu. Liniowe lamele 3D w środku bieżnika opony zwiększać mają jej wydajność – szczególnie podczas jazdy w śniegu – bez utraty stabilności, a z kolei faliste lamele 2D w obszarze barków opony mają zwiększać przyczepność na śniegu i podczas hamowania, a jednocześnie być w stanie blokować się podczas pokonywania zakrętów na suchej powierzchni.
Nowa opona Laufenn G FIT 4S posiada oznaczenie 3PMSF (3 Peak Mountain Snowflake), stosowany w oponach całorocznych na drogach europejskich. Początkowo będzie ona wprowadzana na rynek europejski w rozmiarach od 13 do 18 cali, w szerokościach bieżnika od 155 do 235 mm i profilach od 80 do 40, głównie jako wersje z dodatkowym obciążeniem o indeksach prędkości od T do Y.
Źródło: Hankook