Nowa Cinturato All Season SF2 jest pierwszą oponą Pirelli wyposażoną w technologię adaptacyjnego bieżnika, która wykorzystuje zarówno dobór mieszanki, jak i wzór bieżnika, aby zmaksymalizować bezpieczeństwo i wszechstronność prowadzenia. Opona ta jest również dostępna z technologiami Pirelli Seal Inside i Run Flat – obie umożliwiają kierowcom kontynuowanie jazdy nawet po przebiciu opony. Kolejną jest technologia Elect, czyli specjalnie zaprojektowany wariant, przeznaczony wyłącznie do pojazdów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in.
Cinturato All Season SF2 jest dostępna w 65 rozmiarach, na obręcze od 15 do 20 cali. Gamę zaprojektowano pod kątem nowoczesnych samochodów miejskich, ale także najnowszych crossoverów i sedanów klasy średniej. Na boku opony zawsze umieszczony jest symbol „M+S” oraz oznaczenie 3PMSF (trzech szczytów i płatka śniegu). Świadczy to o doskonałych osiągach opony nawet w warunkach zimowych i zgodności z prawodawstwem wielu regionów europejskich, potwierdzonym przez restrykcyjne testy.
Najnowszy członek rodziny Cinturato, według zapewnień Pirelli, jest idealny dla kierowców, którzy samochodów używają głównie w miastach, omijając ekstremalne górskie warunki, które wymagają ogumienia sezonowego. Konstrukcja i mieszanka tej opony całorocznej zapewnia szeroki zakres temperatur roboczych i idealną równowagę, pomiędzy osiągami w niskich i w wysokich temperaturach, a także na mokrym i suchym asfalcie, oferując dobre ogólne osiągi i dużą wszechstronność.
Cinturato All Season SF2 jest w czołówce najefektywniejszych opon w swojej klasie – w każdej sytuacji drogowej typowej dla wszystkich czterech sezonów. Jej osiągi zostały podkreślone przez organizację TÜV SÜD, która niedawno przyznała nowemu Cinturato „Znak osiągów”[1].
Podobnie, inna niemiecka organizacja – Dekra[2], potwierdziła, że Cinturato All Season SF2 zapewnia doskonałą kontrolę dzięki krótszej drodze hamowania na suchej nawierzchni i lepszym właściwościom jezdnym na śniegu w porównaniu z bezpośrednimi konkurentami. Doceniono również jej doskonałą skuteczność hamowania na mokrej i zaśnieżonej nawierzchni.
W porównaniu do poprzedniczki (Cinturato All Season Plus) droga hamowania na suchej nawierzchni poprawiła się o 3,5 metra, a na mokrej nawierzchni o około 2 metry[3]. Nowa Cinturato All Season SF2 jest także skuteczniejsza na śniegu, zarówno w kwestii trzymania się drogi, jak i hamowania (z przewagą około 1 metra[3]).
[1] Testy porównawcze opon 205/55R16 94V: Cinturato All Season SF2, Bridgestone Weather Control A005 EVO, Michelin Cross Climate + and Goodyear Vector 4 Seasons Gen-3, prowadzone przez TÜV SÜD.
[2] Wyciąg z wyników w raporcie 20CPCEXT-181 testów porównawczych centrum testowego DEKRA ze stycznia 2021 prowadzonych w lokalizacjach: Idiada – Tarragona (Hiszpania), Vistträsk (Szwecja), Mediolan (Włochy). Testowane opony: Cinturato All Season SF2,Michelin Cross Climate+, Goodyear Vector 4 Season Gen3, Bridgestone Weather Control A005 EVO w rozmiarze 205/55R16 94V.
[3] Wewnętrzne testy porównawcze nowej Cinturato All Season SF2 i Cinturato All Season Plus.
Źródło: Pirelli