Adaptacyjny wzór bieżnika dostosowuje się do suchej i mokrej nawierzchni, bieżnik dopasowany do rozmiaru opony zapewnia maksymalną przyjemność z jazdy w każdym aucie, a mieszanka BlackChili jest precyzyjnie dobrana pod względem składu do parametrów asymetrycznego bieżnika. Dzięki temu, Continental stworzył nową flagową oponę sportową.
Głównym celem naszych prac rozwojowych było stworzenie najlepszej sportowej opony letniej na rynku dla każdej klasy pojazdów – mówi prof. Burkhard Wies, szef działu badań i rozwoju opon do samochodów osobowych Continental – Obejmuje to uzyskanie znacznie lepszych osiągów na suchych i mokrych drogach lub torach wyścigowych oraz oferowanie wyjątkowego przebiegu, który jest o 17% wyższy niż w poprzednim modelu. Dzięki bardzo dobrej wydajności paliwowej wnosimy wkład w zrównoważony rozwój, uzyskując oznaczenie Unii Europejskiej „C” dla efektywności paliwowej.
Dzięki asymetrycznemu, adaptacyjnemu wzorowi bieżnika nowa opona SportContact 7 potrafi dostosować się do suchej i mokrej nawierzchni, a właściwości jezdne w każdych warunkach pozostają na wysokim i bezpiecznym poziomie – także przy wyższych prędkościach. Opona świetnie sprawdza się nawet, gdy jest poddawana najcięższym próbom – mówi Wies.
Nowy bieżnik adaptacyjny ma zapewniać bezpieczeństwo i pewność w każdej sytuacji oraz precyzję i stabilność podczas pokonywania zakrętów zarówno na suchych, jak i mokrych drogach. Umożliwiać ma to innowacyjne podejście do rzeźby bieżnika: podczas jazdy na wprost „ślad opony” kończy się w punkcie największej wartości odprowadzania wody z bieżnika, co ma zapewniać doskonałą przyczepność podczas hamowania i przyspieszania, także na mokrej nawierzchni. Podczas pokonywania zakrętów „ślad” przesuwa się na zewnętrzną część, która ma za zadanie przenosić maksymalne siły, zapewniając stabilne prowadzenie. Dodatkową stabilność dostarczać mają innowacyjne „elementy blokujące” w części zewnętrznej, które umożliwiać mają jedynie ograniczone ruchy klocków bieżnika, a tym samym zapewniać wysoką precyzję jazdy.
Konwencjonalne opony sportowe różnie reagują na odmienne koncepcje i masy pojazdów – w zależności od masy, wielkości i mocy silnika samochodu. Nasza nowa opona SportContact 7 jest pierwszym w segmencie opon UUHP produktem, który jest dostosowany do każdego typu pojazdu – wyjaśnia Wies – Cięższe pojazdy wymagają innych rozwiązań w zakresie opon, niż lekkie samochody sportowe, dlatego specyfikacje opony SportContact 7 są dostosowane do każdej klasy pojazdu. W tym celu opracowaliśmy nowe technologie, również na potrzeby wyścigów, stosowane w zależności od rozmiaru opony, tak aby w każdym pojeździe zachować wrażenia z jazdy typowe dla gamy SportContact. Obejmuje to projektowanie konstrukcji dostosowanej do potrzeb różnych klas pojazdów. Możemy również dostosować stabilność ściany bocznej, przyczepność w określonych warunkach obciążenia, a także zdolność do osiągania wysokich prędkości, prowadzenie i konstrukcję karkasu do każdej klasy pojazdu – stwierdza.
Trzecim elementem technologicznym nowej opony SportContact 7 jest mieszanka gumowa BlackChili, która została precyzyjnie dopasowana do zastosowań w asymetrycznym wzorze bieżnika. Miękka mieszanka pasuje do bardzo sztywnej, niskoprofilowej konstrukcji opony, zapewniając nie tylko bardzo dobre właściwości jezdne, ale także gwarantując znaczny wzrost przebiegu. Aby to osiągnąć, inżynierowie i chemicy firmy Continental musieli pogodzić sprzeczne cele. Efektem ich pracy jest niezwykła technologia mieszanki, która w połączeniu z konstrukcją bieżnika pozwala na znaczną poprawę właściwości jezdnych.
W porównaniu do poprzedniego modelu, wewnętrzne testy firmy Continental wykazały imponujące wyniki – przebieg wydłuża się o 17%, osiągi na torze wyścigowym wzrastają o 10%, droga hamowania skraca się o 8% na mokrej nawierzchni i o 6% na suchej.
SportContact 7 już uzyskała świetne wyniki w niezależnych testach opon. Pierwsze zwycięstwo odnotowała w testach „Tyre Reviews”: Opona Continental SportContact 7 wyznacza nowy standard na mokrej nawierzchni, kończąc oba testy z imponującą różnicą w stosunku do następnej opony w zestawieniu. Dzięki takiej przewadze na mokrej nawierzchni, nowa opona Continental SportContact™ 7 jest zasłużonym zwycięzcą testów i ustala nowy standard w segmencie opon UUHP – komentuje Jonathan Benson z „Tyre Reviews”.
Continental SportContact 7 zwyciężyła również w teście niemieckiego magazynu „Sportauto” – po raz pierwszy przyznano ocenę Wybitna (Outstanding): Continental pokazuje, że dzięki niskiemu zużyciu paliwa można pogodzić sportowy charakter i zrównoważony rozwój. Obiektywnie i racjonalnie rzecz biorąc, przynosi to zwycięstwo w teście; subiektywnie – świadomość, że zawsze jesteśmy bezpieczni na drodze w mokrych warunkach, ale nie tracimy przewagi nad innymi na suchej nawierzchni – podkreśla redakcja „Sportauto”.
Źródło: Continental