Ogumienie SP247 od Dunlopa charakteryzuje się wszechstronnością we wszystkich zastosowaniach, w tym w transporcie długodystansowym i regionalnym, jak również w miejskich i trudnych warunkach drogowych. Nowa linia zastępuje dotychczasową oponę Dunlop SP246.
Nowa linia produktów oferuje doskonałą zimową trakcję bez uszczerbku dla innych kryteriów osiągów. Jest ona w pełni zgodna z najbardziej rygorystycznymi, europejskimi przepisami dotyczącymi opon zimowych, które wymagają stosowania ogumienia z oznaczeniem 3PMSF.
dyrektor ds. marketingu opon użytkowych w Europie - Maciej SzymańskiDunlop SP247 charakteryzuje się solidną konstrukcją z 5 lub 6 żebrami. Najnowsze rozwiązania technologiczne obejmują mocną i trwałą konstrukcję karkasu, głębokie lamele oraz efektywną paliwo mieszankę bieżnika, która ma być bardzo odporna na ścieranie. Wszystkie rozmiary opon można poddać regeneracji.
Zoptymalizowany układ żeber ma zapewniać równomierny rozkład nacisku i wytrzymałość barku. Lamele w profilu bieżnika sięgają aż do 2/3 pełnej głębokości bieżnika, a więc poza 50-procentowy próg zużycia. Tworząc dodatkowe krawędzie wgryzające, mają zazębiać się z nawierzchnią drogi, zapewniając zoptymalizowaną przyczepność, która utrzymuje się do późnego etapu eksploatacji opony. Dłuższa żywotność i przebiegi mają być dodatkowo możliwe dzięki właściwościom nowego produktu w zakresie odporności na uszkodzenia i zużycie.
Skład chemiczny i sieć polimerów w mieszance bieżnika mają dawać niższy opór toczenia opony i przyczyniać się do zmniejszenia zużycia energii i paliwa.
Nowa opona Dunlop SP247 ma zapewniać większe możliwości w każdych warunkach pogodowych – wszystkie rozmiary są oznaczone symbolami M+S i 3PMSF. Oznacza to, że produkty spełniają najbardziej rygorystyczne wymagania przepisów UE, bez kompromisów w innych kluczowych aspektach osiągów, takich jak krótka droga hamowania, lepsza przyczepność na mokrej nawierzchni przez cały okres eksploatacji, opór toczenia czy przebieg.
Progresywne przepisy dotyczące opon zimowych w Europie, oprócz osi prowadzącej i napędowej, wymagają stosowania produktów z oznaczeniem 3PMSF na osiach naczep. Floty działające w całej Europie są szczególnie zainteresowane montażem opon z oznaczeniem 3PMSF, ponieważ w ten sposób spełniają lokalne wymogi prawne.
Źródło: Goodyear