W nowym modelu wykorzystano szereg technologii opracowanych z myślą o długich przebiegach, solidnej trwałości i zwiększonej efektywności paliwowej lub niskim zużyciu energii przez pojazdy elektryczne.
Dla wielu flot najlepszym sposobem na maksymalizację wydajności jest wybór specjalnych opon do transportu dalekobieżnego, regionalnego lub miejskiego. Jednak w przypadku pojazdów ciężarowych, które pracują przy różnych przewozach, łącząc krótkie trasy miejskie z jazdą po autostradzie, potrzebna jest opona wielozadaniowa. Taka ma być nowa opona Dunlop SP346+.
Inżynierowie Dunlop pracowali nad optymalizacją wzoru bieżnika, aby zapewnić równomierny rozkład nacisku i trwałość strefy barkowej. Zwiększać ma to odporność na uszkodzenia i zużycie, oferując długie przebiegi i żywotność w trudnych warunkach.
Jazda po mieście może stanowić ekstremalne wyzwanie dla opon na oś kierowaną, zaprojektowanych do użytku na długich trasach. Elastyczność opony SP346+ ma dawać jej przewagę w zakresie trwałości. Wzór bieżnika posiada usztywnienia, które działają jak łączniki żeber, co ma zmniejszać uślizg żeber barkowych podczas kierowania, zwiększając odporność na zużycie.
Nowa opona Dunlop SP346+ jest oznaczona symbolem trzech szczytów górskich i płatka śniegu (3PMSF). Stanowi on przepustkę do ogólnoeuropejskiego transportu w każdych warunkach pogodowych, ponieważ przepisy wymagają stosowania opon oznaczonych symbolem 3PMSF w zimie. Dzięki temu opona SP346+ jest zgodna z przepisami w całej Europie, niezależnie od lokalnych wymogów prawnych.
Ta wszechstronność wynika z dużej gęstości zygzakowatych lameli i rowków. Duża liczba lameli tworzy więcej wgryzających się w nawierzchnię krawędzi, co poprawia trakcję, a ich innowacyjna, wzajemnie blokująca się konstrukcja zwiększa sztywność bieżnika. Technologia ta zapewnia potencjalnie długie przebiegi, dzięki wzorowi bieżnika o niskich oporach toczenia, ale z elastycznością pozwalającą osiągnąć wysoki poziom trakcji i mobilności w warunkach zimowych.
Dunlop SP346+ charakteryzuje się atrakcyjnym połączeniem wszechstronności, solidnej konstrukcji z bardzo dobrym przebiegiem oraz dodatkową korzyścią w postaci oznaczenia 3PMSF. To prawdziwie wielozadaniowa opona na oś kierowaną do wszystkich zastosowań na drogach.
dyrektor ds. marketingu opon użytkowych w Europie - Maciej Szymański
Opona Dunlop SP346+ na oś kierowaną jest już dostępna na rynku w rozmiarze 315/70 R 22.5 HL, a do końca roku będzie dostępny drugi rozmiar 315/60 R 22.5 HL. Obie opony są kompatybilne z szeroką gamą opon drogowych Dunlop, w tym z oponami napędowymi SP446 i naczepowymi SP246.
Źródło: Goodyear