Dzięki oznaczeniu POR (Profesjonalne opony terenowe, z angielskiego: Professional Off-Road) na ścianie bocznej, najnowszy członek rodziny Dynapro został opracowany z myślą o ekstremalnych możliwościach terenowych. Oznaczenie opony „MT” wzięło swoją nazwę od mud terrain (błotnisty teren). Oprogramowanie do symulacji 3D zostało wykorzystane do opracowania projektu bieżnika Terrain Strike w modelu Dynapro MT2, który oferuje agresywny, bardzo porowaty wzór. W rezultacie zoptymalizowano przyczepność opony na wszelkich powierzchniach, takich jak błoto, ziemia, kamień, piasek i żwir.
Nowa technologia dzielonej formy wulkanizacyjnej firmy Hankook sprawia, że opona jest jeszcze bardziej wytrzymała niż jej poprzedniczka, Dynapro MT, dzięki czemu wygląda tak, jakby została odlana z jednej formy. Pokrywający oponę na całej długości bieżnik wraz z nowymi osłonami Sidewall Protection Shields wzmacniają krawędzie opony podczas jazdy po skałach, a także zapewniają dodatkowe wsparcie w postaci gumowej struktury, która chroni przed przebiciami. Zazębiające się klocki bieżnika sięgające do środka ściany bocznej pomagają zminimalizować uszkodzenia barku opony spowodowane ścieraniem w terenie, jednocześnie zwiększając ogólną sztywność i przyczepność.
Cieszymy się, że możemy zaoferować entuzjastom jazdy w terenie specjalnie skonstruowaną oponę opracowaną w taki sposób, aby mogła sprostać wyzwaniom w najtrudniejszym terenie, a jednocześnie dobrze radzić sobie na standardowych drogach.
prezes Hankook Tire Europe - Sanghoon Lee
Klocki barkowe w kształcie litery V, które zazębiają się z terenem, dodatkowo poprawiają wysoką przyczepność Dynrapro MT2 w ekstremalnych warunkach. Samoczyszczące się rowki poprzeczne ze zintegrowanymi wyrzutniami kamieni pomagają skutecznie usuwać ciała obce z bieżnika, zwiększając przyczepność i chroniąc przed kaleczeniem mieszanki gumowej.
Zawartość naturalnego kauczuku w mieszance opon Dynapro MT2 oznacza nie tylko produkcję w sposób zrównoważony, ale także zwiększa elastyczność mieszanki gumowej. Dzięki temu bieżnik lepiej dostosowuje się do mniejszych nierówności i zapewnia maksymalną przyczepność, jednocześnie zmniejszając podatność na pęknięcia i przecięcia. Zastosowane wypełniacze, dzięki dużej gęstości powierzchniowej, zwiększają również właściwości lepkosprężyste mieszanki gumowej i poprawiają przyczepność na nierównym terenie, a także na standardowych drogach. W połączeniu konstrukcja i mieszanka bieżnika zmniejszają hałas podczas toczenia się na drodze, zapewniając cichszą i wygodniejszą jazdę.
Solidna konstrukcja osnowy zapewniać ma stabilność i precyzję w terenie, a także komfortową jazdę po asfalcie. Bezszwowa, wysokowydajna stopka ma pomagać utrzymać oponę bezpiecznie na obręczy, nawet podczas jazdy po trudnym terenie z niższym ciśnieniem w kołach.
Najnowszy dodatek do linii produktów Dynapro jest dostępny na rynku europejskim w ponad 19 rozmiarach, niektóre z białym napisem „Dynapro” umieszczonym z boku. Wszystkie modele posiadają również identyfikator POR umieszczony na boku opony. POR to skrót od Professional Off-Road. Opony te są specjalnie zaprojektowane do pracy w trudnym terenie i mają specjalny status, ponieważ nie podlegają obowiązkowi etykietowania UE. Można ich również używać zimą w krajach, w których opony zimowe są obowiązkowe, chociaż nie są oznaczone symbolem 3PMSF. Dynapro MT2 posiada oznaczenie M+S na ścianie bocznej.
Specyficzne dla Europy (metryczne) rozmiary: od 15 do 17 cali, z szerokością bieżnika od 215 do 315 mm w proporcjach od 85 do 70, każdy z indeksem prędkości Q.
Rozmiary specyficzne dla USA: Średnice opon od 28 do 35 cali z szerokością bieżnika od 8,50 do 12,50 cala dla felg o średnicy od 15 do 20 cali, każda z indeksem prędkości Q.
Źródło: Hankook