Projektując oponę WinterContact TS 870, inżynierowie Continental mieli na celu stworzenie jeszcze lepszego produktu niż jej poprzedniczka, WinterContact TS 860. W wyniku tego powstała opona, która w bezpośrednim porównaniu ma skracać drogę hamowania na lodzie o 5% i zapewniać o 5% lepsze prowadzenie na śniegu.
Nowa opona WinterContact TS 870 ma oferować również lepszą przyczepność w warunkach zimowych oraz lepsze właściwości trakcyjne, zarówno na mokrej, jak i na suchej nawierzchni. Inżynierowie Continental poczynili znaczne postępy w zakresie właściwości środowiskowych opony, osiągając wzrost przebiegu opony aż o 7% oraz spadek oporów toczenia o 4% względem poprzedniego modelu.
Jeszcze bezpieczniejsze hamowanie na lodzie ma być możliwe dzięki nowej konstrukcji bieżnika, który zawiera do 10% więcej bloków niż w oponie WinterContact TS 860. Krawędzie bloków i lamele w tych blokach działają podobnie do wycieraczki przedniej szyby auta, szybko usuwając błoto pośniegowe i zapewniając dobrą przyczepność na oblodzonych powierzchniach.
Dzięki głębokim lamelom, ułożonym równolegle do ukośnych rowków, bieżnik opony ma dużą liczbę krawędzi, co ma umożliwiać skuteczniejsze przenoszenie sił dynamicznych i podnosić przyczepność podczas jazdy na śniegu na wprost i w zakrętach. Kolejną zaletą tej konstrukcji są większe kieszenie na śnieg w bieżniku (tzw. lamele kieszeniowe), mające wpływ na jeszcze lepszą przyczepność.
Nowy wzór bieżnika charakteryzuje się także specjalną budową środkowego rowka, który ma umożliwiać jeszcze szybsze usuwanie wody podczas jazdy w deszczu, co ma znacznie ograniczać ryzyko aquaplaningu. Nowe lamele 3D są ustawione pod kątem, tak aby zagłębiając się w śnieg, poprawiały przyczepność do nawierzchni.
Kolejnym czynnikiem, który ma przyczyniać się do skrócenia drogi hamowania, jest nowa mieszanka Cool Chili. W jej skład wchodzą specjalnie dobrane żywice, mające zapewniać krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni.
Wysoka elastyczność tej mieszanki polimerowej ma pozwalać na zmniejszenie ścierania opony i zwiększać jej trwałość. Jednocześnie, nowa mieszanka Cool Chili ma redukować opory toczenia.
Na etykiecie UE nowa opona WinterContact TS 870 ma klasę „C” pod względem efektywności paliwowej i klasę „B” pod względem przyczepności na mokrej nawierzchni, podczas gdy jej poziom hałasu, wynoszący zaledwie 70 dB, plasuje ją w najcichszej kategorii, reprezentowanej przez symbol pojedynczej fali dźwiękowej.
Continental WinterContact TS 870 pojawi się w sprzedaży jesienią 2020 roku. W pierwszym etapie będzie produkowana w 19 rozmiarach, dla felg od 14 do 17 cali, przygotowanych do większości modeli samochodów miejskich, kompaktowych i klasy średniej, a docelowo w 72 rozmiarach.
Najmniejszy rozmiar opony będzie pasował m.in. do Volkswagena up!, natomiast w klasie kompaktowej znajdą się opon.in.in. do VW Golfa, Citroena C4, a także BMW serii 1 i 3. Właśnie ten segment rynku aut osobowych od lat odznacza się największym popytem na opony zimowe w Europie Zachodniej i Środkowej. Tylko w Niemczech, Austrii i Szwajcarii, w latach 2017 – 2019 sprzedaż opon zimowych w tych rozmiarach wyniosła łącznie od około 23 do 25 milionów sztuk.
Podobnie, na wysokim poziomie kształtuje się popyt w Polsce, Czechach i na Słowacji, gdzie w ciągu ostatnich trzech lat sprzedano łącznie około 7 milionów opon zimowych w tych rozmiarach. Według ekspertów firmy Continental, to właśnie opony zimowe w trzech rozmiarach – 185/65 R15T, 195/65 R15T i 205/55 R16H – cieszą się największą popularnością w Europie Zachodniej i Środkowej.
Źródło: Continental